Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hanny
#577899
Karmijn, die nu 5 pupjes zoogt, verliest haar vacht.
De pupjes zitten heel strak in hun vel, zijn dus echt dik en de arme moeder eet veel, maar je kunt haar ribbetjes veel te goed voelen.
Als ze vier weken zijn, ga ik ze wat voeren. Moet me wel beheersen om te wachten. Gisteren hebben ze al heerlijk thymtakjes opgemummeld en een beetje klimop.
Kan me wel iets gezonders voorstellen.
Karmijn krijgt geen extra supplementen, meer van alles en eet heel veel.
Haar vacht zal zeker weer in orde komen, maar zal wel even duren. Is het zinvol om nu vit.E te supplementeren? Is het wel nodig?
Zo ja, welke en hoeveel voor 7,5 kilo hond. Liever geen andere toevoegingen.
Ze eet op het ogenblik een paar plakjes Duck per dag extra, daar zitten ook al supplementen in.
Was er iets met de Tuinen vit E, of was dat iets anders?

Hanny
Gebruikersavatar
Door Angelique
#577908
Als ik zie dat ze uit vacht gaan geef ik zalmolie bij. Nooit vit.E omdat dat al voldoende in het voer hoort te zitten.
Uit vacht gaan ze zowieso toch nog wel, maar de vacht hersteld dan weer wat sneller.
Door Ine
#577975
Hanny schreef: Gisteren hebben ze al heerlijk thymtakjes opgemummeld en een beetje klimop.
Kan me wel iets gezonders voorstellen.
Hanny
Geen reactie op het haaruitval, maar op het eten van klimop! Ik schrok er van!
Heb even voor je gezocht op BP:
GIFTIGE PLANTEN
Er bestaan heel veel giftige planten. We kunnen ze onmogelijk allemaal noemen. Bij het opeten ervan zullen meestal klachten ontstaan als speekselen, braken en/of diarree, maar ook neurologische verschijnselen kunnen worden gezien.
De meest voorkomende (in huis en tuin) en bekende giftige planten zijn:
Vingerhoedskruid (Digitalis), Monnikskap (Aconitum), Klimop (Hedera), Leliesoorten (Lilium), Taxus, Doornappel (Datura), Lupine, Gouden regen (Laburnum), Kerstroos (Helleborus) en de in de december maand zeer populaire Kerstster.

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... #msg236578
Door Hanny
#577992
Geen paniek Ine.
Ik weet, dat klimop voorkomt op de giftige planten lijst. Is nu netjes terug gesnoeid, maar er slingert altijd wel een blaadje.
Pupjes van drie en een halve week mummelen daarop en krijgen misschien wel wat binnen.
a. we passen altijd op voor de bladeren.
b. ieder nest smikkelt wel eens een blaadje en eerlijk gezegd, hebben we daar nog nooit iets van gemerkt.
Ben eigenlijk wel benieuwd, hoe giftig dat nu is.
Vingerhoedskruid en aconitum is onbereikbaar, maar klimop?????? Ik weet niet in welke hoeveelheid, dat echt slecht zou zijn.
Weet jij dat?

Hanny
Door Hanny
#578006
Nou Angelique, Karmijn doet een poging tot naakthond.
Ik dacht al dat extra vitamine E niet nodig zou zijn, had dat al na gelezen.
Nog een vraagje dan. Kan zalmolie worden vervangen door extra zalmkop? Werkt zalmolie net zo als visolie?
Is zalmolie te koop in kleine hoeveelheid anders zit ik weer, met een megafles voor een kleine hond.
Heb geloof ik wel visoliecapsules gezien, zal de hoeveelheden morgen eens bekijken.
Wacht wel even op antwoord. De haren vallen er nu toch met plukken uit.
(vraag bij barplaats even naar jouw molen)

Hanny
Door K@rin
#578011
Na een nestje moet je echt geduld hebben, voordat ze weer mooi in vacht zitten.
Het is nu eenmaal de natuur, dat ze hierna hartstikke kaal worden en daar kun je niets aan veranderen.
Al mijn honden krijgen overigens zowiezo elke dag zalmolie.
Nu heb ik het idee, dat de kaalheid bij Romy's laatste nest niet zo erg was als de vorige keer.
Ik weet niet of dat aan de zalmolie ligt, of aan het feit dat ze nu "maar" 5 puppen had i.p.v. 10 bij haar vorige nest of aan het feit, dat ik haar NA de geboorte het supplement van de Groene Os ben gaan geven; de Multi-vitaminen en Mineralen Complex.
Ze heeft bij dat laatste nestje ook geen last van eclampsie gehad (de vorige keer wel)
Sommige teven kunnen nu eenmaal wel iets extra's gebuiken bij zo'n prestatie.
Door Hanny
#578029
Dit is ons M nest en tot nu toe, heb ik geen kale hond gehad. Wel eens een wat dunnere vacht. Groeit wel snel weer goed aan, borderterriers zijn natuurlijk geen "vachthonden"
Voor deze teef is het dus een hele klus. Ik ga geen extra vitaminen geven, wacht nog even op antwoord van Angelique en koop dan vis, of zalmolie.
Ze had best wel iets minder aan de puppen kunnen geven en wat meer voor zichzelf kunnen houden.
De vette pupjes heb ik nog nooit om melk horen zeuren, ze beginnen nu wat meer te lopen en zullen dan wel in model komen. Zij een beetje minder en Karmijn een beetje meer. Komt vast wel goed.

Hanny
Gebruikersavatar
Door Angelique
#578087
Hanny schreef: Nou Angelique, Karmijn doet een poging tot naakthond.
Ik dacht al dat extra vitamine E niet nodig zou zijn, had dat al na gelezen.
Nog een vraagje dan. Kan zalmolie worden vervangen door extra zalmkop? Werkt zalmolie net zo als visolie?
Is zalmolie te koop in kleine hoeveelheid anders zit ik weer, met een megafles voor een kleine hond.
Heb geloof ik wel visoliecapsules gezien, zal de hoeveelheden morgen eens bekijken.
Wacht wel even op antwoord. De haren vallen er nu toch met plukken uit.
(vraag bij barplaats even naar jouw molen)

Hanny


Sinds ik hier minimaal 1x per week zalmkop/vlees voer geef ik nog maar weinig zalmolie bij, maarja, dat is dan onder normale omstandigheden. Bij het vorige nest, toen ik nog geen zalm voerde heb ik de dosis olie verhoogd van 4ml. naar 8ml. per week en ze was zo weer bovenjan met haar vachie. Of gewone visolie hetzelfde effect heeft? kweenie, heb het ooit eens kort gebruikt, maar dat viel hier niet lekker, dus over overige resultaten kan ik niks zeggen.
Ik gebruik de zalmolie van Henne en die is verkrijgbaar in flessen vanaf 250ml.
Door Laura2004
#578111
Volgens mij hebben ze bij de etos, kruidvat of bij de hema wel kleine potjes zalmolie met 20 capsules ofzo.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#578236
Laura2004 schreef: Volgens mij hebben ze bij de etos, kruidvat of bij de hema wel kleine potjes zalmolie met 20 capsules ofzo.
En hoeveel olie zit er dan in zo'n capsule?
Door Laura2004
#578246
Angelique schreef: En hoeveel olie zit er dan in zo'n capsule?
Geen idee, ik geef nooit zalmolie :-\ Maar ik heb die potjes weleens zien staan.
Door Ine
#578399
Laura2004 schreef: Geen idee, ik geef nooit zalmolie :-\ Maar ik heb die potjes weleens zien staan.
Bij elkaar zal dat wel niet veel zijn en ben je goedkoper uit met een flesje van 250ml, denk ik ;)
Door Hanny
#578413
Zal morgen eens even gaan kijken naar zalmolie
Grote honden bij Angelique 8 ml. per week, kleintjes schat ik dan op 2 ml. per week, 250 ml. is dus 125 dagen. Lijkt me meer dan genoeg.
Zal hier wel niet te koop zijn, maar dan bestel ik het wel.
Door 202Spots
#578417
Zalm Olie in Capsules zijn makkelijker en langer houdbaar dan de flesjes met olie, de vloeibare word vrij snel ranzig nadat 't geopend is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door