Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door proud mum
#577808
hoi hoi luitjrs ben ik weer hoor en ja hoor weer met een vraag.wat is nou precies kvv.en wat is nu precies duurder kvv enbarf voeren of brokken ik wil het beste voor mijn hond maar moet ook wel op mijn portomonee letten.ik weet dat mensen nu denken jaaaa daar had je aan moeten denken voordat je een hond nam nou het zit zo ik heb tyson bij iemand weggehaald die heeeeeeeel slecht voor hem was hij was vel over been en dat kon ik dus niet aan zien en heb ik ondanks ik het financieel niet goed heb hem met veel liefde opgevangen en wil hem voor geen goud meer kwijt ben echt supperrrrrrrrr ;D ;D ;D met me doggy dus vandaar dat ik vraag wat ongeveer de kosten zijn ligt het gelijk of is het iets duurder dat kan ook nog graag zou ik het van jullie horen jeetje lijk wel een zeur kous :-[ :-[
groetjes linda,noah en een pootje van tyson
Door Laura2004
#577811
Ik ben met BARF veel goedkoper uit dan met kvv. Ik betaal gemiddeld 1.90 euro per kilo. Ik weet niet of het goedkoper is dan brokken, want ik weet niet hoe duur brokken zijn.
Door tieneke
#577812
Hoi Linda,

het ligt eraan waar je goede adressen vindt voor je barfinkoop,heb je een vriezer etc.
Kompleet vers vlees is ook een optie en dit is zelfs te koop in de super(Rodi en Smuldier)als je ruimte hebt kun je groter inslaan en dat is weer voordeliger.
Zelf ben ik met 2 grote honden stukken voordeliger uit met barf.
Door tieneke
#577814
Je kunt natuurlijk ook kompleet vers vlees gaan geven en een paar keer per week een lekkere barfmaaltijd geven ;)
Ik zou de hond zo snel mogelijk van de brokken halen zeker met de hotspots.
Door Lizzy
#577823
Ik betaal gemiddeld 2 euro de kilo voor mijn vleesbotten, vlees, vis en orgaanvlees. Zeg dat ik anderhalve kilo vlees per dag kwijt ben aan 3 Dalmatische honden (1 van 24 kilo, 1 van 28 kilo en 1 van 32 kilo lichaamsgewicht).

Dat is dan 3 euro per dag voor 3 honden. Maal 7 dagen per week = 21 euro per week.

Stel, ik voer een gemiddeld versvlees. En stel dat ik daarvoor 2,95 betaal per kilo. Mijn honden zullen er tenminste 1,5 kilo per dag van eten (waarschijnlijk zelfs iets meer, aangezien honden gemalen voer nou eenmaal iets minder goed benutten).

Is dus 4,45 euro per dag voor 3 honden. Maal 7dagen per week = 31,15 euro per week.

Nou geef ik toe dat ik best goeie adresjes heb.

Maar, dit versvleesvoer is ook niet het duurste. Ik zie wel prijzen van 3,20 voorbij vliegen, per kilo. Reken maar uit. Nou zijn er ook goedkopere merken. Neem bijv. Smuldier. Ik geloof dat dat iets van 1,75 per kilo kost.

Geen idee hoe duur brokken zijn... wil ik eerlijk gezegd ook niet weten.....
Gebruikersavatar
Door pike
#577889
Ben op dit moment gemiddeld ongeveer 1,10 per dag kwijt . Toen Pike nog op dieetbrokken stond 1,60 per dag. En een zogenaamde kwaliteitsbrok kwam ook op ongeveer 1,10 per dag.
Ik begin pas en heb nog niet voor alles goedkope adressen. Maar ik vind dit al prima resultaat als ik zie dat Lizzy een euro per dag per hond kwijt is aan vlees(dat is natuurlijk meer dan 10 cent goedkoper want haar honden zijn veel zwaarder, die van mij is maar 16 kg). Als ik adressen vind zoals die van Lizzy zou ik op 95 cent per dag uitkomen voor het vlees. Ik ben nog niet zo gek geworden dat ik voor die ruime euro die het per week scheelt stad en land ga afrijden ;D

In de overgangsperiode heeft pike Rodi-compleet gehad en daarvoor betaalde ik minimaal 0,94 cent voor 400 gram. Hij at per dag 500 gram dus dat was 1,18 per dag.

Mijn indruk is dan ook dat barfen nooit duurder is en als je het een beetje weet uit te zoeken zelfs goedkoper. Tenzij je voor een goedkope rotbrok kiest ja. Ik heb geen idee eigenlijk hoeveel die kosten want ik heb ze nooit gehad.
Door Borke
#577904
Ik betaal gemiddeld 2 Euro per kg en met een hond van 23 kg ben ik dus 50 cent per dag kwijt aan Barf.

Als je veel vriesruimte hebt voor je hond, dan kan je naar voordelige adresjes rijden en flink wat kilootjes inslaan en dan is het (ondanks je reiskosten) voordelig. Koop dan wel een vriezer die niet te veel stroom verbuikt (A+ vriezer).
Als je het per week inkoopt, dan zal je altijd meer betalen omdat je adressen duurder zijn (tenzij je in Rotterdam woont en naar het Islam Centrum gaat).

Voor een hond van 16 kg zou je bij voorkeur een tafelmodel vriezer (100 liter) extra moeten hebben staan, daar redden wij het met Borke ook nog wel mee. Inmiddels heeft hij zijn eigen 300 liter vriezer, maar daar ligt soms ook wat vlees voor de katten bij.
Gebruikersavatar
Door pike
#577917
AstridStraver schreef: Ik betaal gemiddeld 2 Euro per kg en met een hond van 23 kg ben ik dus 50 cent per dag kwijt aan Barf.
dan krijgt je hond dus 250 gram per dag?
Pike van 16 kg krijgt 475 gram
Door Borke
#577918
pike schreef: dan krijgt je hond dus 250 gram per dag?
Pike van 16 kg krijgt 475 gram
Ik zit te slapen - hij eet voor 1 Euro per dag en eet dan 500 gram ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#577922
AstridStraver schreef:
Voor een hond van 16 kg zou je bij voorkeur een tafelmodel vriezer (100 liter) extra moeten hebben staan, daar redden wij het met Borke ook nog wel mee. Inmiddels heeft hij zijn eigen 300 liter vriezer, maar daar ligt soms ook wat vlees voor de katten bij.
ik heb wel al aan een extra vriezer zitten denken want het wordt in mijn vriezertje wel erg krap nu ook Pike een lade in beslag neemt. Maar ik ben daar nog niet helemaal uit. Na de zomervakantie ga ik dat eens beter bekijken, of het zinvol is om ver te rijden en groots in te kopen voor wat minder geld of dat ik gewoon wat vaker dichtbij haal voor iets meer maar zonder benzinekosten zonder extra electra en zonder vriezeraanschaf.
Voor de vakantie sla ik toch niet meer groot in want dan gaat hij altijd leeg, krijgt grote schoonmaakbeurt en gaat pas weer aan na de vakantie.
Gebruikersavatar
Door pike
#577923
AstridStraver schreef: Ik zit te slapen - hij eet voor 1 Euro per dag en eet dan 500 gram ;D
okido het leek me al zo weinig ;D
Door Peet
#577936
Ik voer voornamelijk kvv (Carnibest en Smuldier), Barf doen we in het weekend.

Of het een duurder is dan het ander, zou ik dus niet weten. Wat ik wel weet is, dat sinds ik vers voer, veeeeeeeel minder bij de DA ben. En da's ook winst :D ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#577943
klopt die was ik nog effe vergeten :)
Door proud mum
#578126
:)bedankt voor de tips
tyson zit nu op de 30 kilo en is zes maanden en ik ga dus ook barfen maar geen hele pens die geef in uit een pak want als ik die uit een pakje ruik dan sta ik al te kokhalzen hihi.ik geef nu tyson de komende 3 weken energique nummer 4 speciaal voor honden met darm-en/of darm klachten de eigenaar van de dieren winkel is een goede vriend van me vader en matst me regelmatig volgens hem moeten de hotspots minder worden dan zoniet nog ff 2 weken doorgaan en dan ga ik beginnen met kippenekjes maar kan je die ook plat slaan in een zak met een koekenpan bijv en mag hij in het begin ook al orgaan vlees ???ja ik weet het ik vraag veel maar ik wil het wel doen zoals het hoort
welke soorten vis mogen ze eigenlijk
en welke voedings suplementen moet je extra geven
groetjes linda
Door tieneke
#578229
AstridStraver schreef: Ik zit te slapen - en eet dan 500 gram ;D
Klopt helemaal ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door