Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jinxy
#576717
Hallo allemaal,

Door drukte met mijn werk heb ik hier al een hele tijd niet meer gepost. Vele van jullie zullen het rampzalige verhaal van de Ehrlichia van Jinx dus niet kennen. Voor diegenen die het interesseert de update.

Na de bijna dood ervaring van Jinx (bloedarmoede, net geen transfusie etc. )van vorig jaar, ben ik 3 weken geleden met lood in mijn schoenen terug gegaan naar de DA. Jinx was weer een beetje sloom en mat. Dus maar weer een bloedtest. Weer de nier en leverwaarden laten opnemen en een test i.v.m. Ehrlichia. Donderdag kreeg ik de uitslag. Haar nier en leverwaarden zijn dus veel beter dan vorig jaar, eigenlijk weer normaalwaarden. De Ehrlichia is nog steeds helemaal weg en het lijkt erop dat Jinx dus echt helamaal is hersteld van deze afschuwelijke tekenbeet!!!! 8) :)
Ze was waarschijnlijk wat uitgeteld van de schommelingen van temperatuur(ook wel logisch natuurlijk maar je schrikt je toch dood)

Na mijn talloze discussies met de DA over het voer raadde hij me nu echt aan dit dieët te blijven volgen want het heeft Jinx toch echt heel erg goed gedaan. En hij vond haar er super uitzien.
Ze krijgt dus gewoon Carnibest met zo nu en dan Solidagodruppeltjes en Vitamine B en C. Bij loopsheid (verminderde weerstand) Propolis en Echinacea erbij en voilá..... ;)

En voor mensen met honden met nierproblemen een tip: Carnibest is the best!
Barfplaats bedankt voor jullie tips vorig jaar, deze manier van voeren heeft mijn hond gered!!
Door mutsie
#577859
Ja, ik ken het verhaal nog.

Alleen weet ik niet of ehrlichia genezen kan worden, dat de hond altijd besmet blijft. Dat bij verminderde weerstand het toch weer op kan vlammen.

En zeker, barf is veel beter voor honden met mogelijke lever en nierproblemen.
(tot op heden heeft Jesse als LM hond nog geen afwijkende lever- en nierwaardes).

Maar gelukkig heeft jinx zich goed kunnen herstellen.

Karin
Door Jinxy
#577976
Tja, Ehrlichia blijft altijd sluimerend aanwezig, het kapselt in in het beenmerg...Maar het feit dat de nierwaarden weer normaal zijn is natuurlijk al super.
Ik heb wel besloten Jinx om die reden niet meer te laten inenten en ook niet te laten steriliseren. Dan ben je voorzorgsmaatregelen aan het nemen om ziekten en ongemakken te voorkomen (welke ook nog zeer twijfelachtig zijn) en zou je de Ehrlichia uitnodigen voor´n rondje destructie. Nee dank je...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door