Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door DiNero
#57742
Een man van een collega van mij werkt in een slachthuis en wou wel botten voor mij meenemen, dus had ik hem gevraagd om kalfsnek- en ribben. Nu heb ik van hem zo'n 9 kilo gekregen, maar hij had er geen ribben bij gedaan, want hij dacht dat dat te gevaarlijk was voor de hond :(. Het zijn allemaal kleine stukjes, ik gok dat het wervels zijn. Is dit eetbaar bot, het lijkt me zo hard? Aan Nero geef ik ze niet, zijn veeeel te klein voor hem. Maar voor Sarah is het op zich wel een mooie maat.
Ik heb er ook nog een foto van gemaakt, misschien kan ik die eens plaatsen en willen jullie ff checken of het wervels zijn? Het is een buitenlandse man en ik weet niet helemaal zeker of hij het goed begrepen had
groetjes, linda
Door Lizzy
#57752
Hoi Linda, kalfswervels (als ze heel zijn) zijn best grote botten. Dus, misschien is het inderdaad handig om een fotootje erbij te doen!

Kleine botjes zou je wel even kunnen proberen aan Sarah te geven. Te kleine botjes zijn inderdaad gevaarlijk (gevaar voor in 1 keer inslikken) dus nee, aan Nero maar niet geven...

Ik probeer vandaag of morgen wel even een foto van een kalfswervel te maken. Dan heb je een idee wat ik bedoel.

Enne: gewoon nog een keer proberen om te bestellen hoor! Want dit zou wel eens een ideaal adresje kunnen worden! Geef nooit te snel op!

Groetjes, Lizzy
Door DiNero
#57758
Dit zijn ze dus, ik hoop dat het goed te zien is, ik krijg de foto's niet groter want dan worden ze direct veel te groot.

Afbeelding Afbeelding

Ik ga hem toch nog maar vragen om die ribben, want hij bood zelf al aan om volgende keer weer wat mee te nemen.
groetjes, linda
Door Lupa
#57761
dit zit goed uit.
die 2de dat zijn toch ribbetjes?
Door Lizzy
#57762
Linda.B schreef: Dit zijn ze dus, ik hoop dat het goed te zien is, ik krijg de foto's niet groter want dan worden ze direct veel te groot.

Afbeelding Afbeelding

Ik ga hem toch nog maar vragen om die ribben, want hij bood zelf al aan om volgende keer weer wat mee te nemen.
groetjes, linda
Dit ziet eruit als kotelletjes (rechts)!! Ziet er goed uit. Is het echt van kalf? Jammer dat ze niet wat groter zijn want dan had Nero ze ook kunnen eten. Er zit ook behoorlijk wat vlees aan he? Mooi hoor. De linkerstukjes zijn inderdaad wat klein. Die moet je wel even met beleid aan Sarah geven en kijken of zij ook niet in 1 keer zegt "hap-slik-weg".

Dit adresje moet je even NIET loslaten!!! Vraag gewoon nog een keer om de complete kalfswervels en andere nietdragende botdelen. Neem desnoods wat foto's mee van barfplaats en douw die onder z'n neus ;D
Door DiNero
#57787
Oke, ik bewaar ze voor Sarah en blijf even goed opletten. Ik had daar al rekening mee gehouden en ze gisteren per 2 ingevroren. Dit adresje hou ik dus zeker ff warm, met een pakje shag en een bosje bloemen ;D
Ik weet zeker dat het van een kalf is, 'baby-koe' was voor mij ook duidelijk genoeg ;).
Tot nog toe hebben ze verschillende soorten gevogelte gegeten en lamsribben. Maar het is dus normaal dat die wervels harder zijn? Ik had al een tijdje een lamsrug in de vriezer liggen en die heb ik voor vanavond voor Nero ontdooit. Dat lijkt ook al zo hard, en dan begin ik te twijfelen of ik het wel kan geven. Maar misschien moet ik zelf ook wel ff wennen. Bij de eerste rib stond ik ook met het zweet in mijn handen te kijken ;) Er zat nog vrij veel vlees aan de rug, dus dat heb ik er afgesneden tot het ongeveer 50 bot/50 vlees is
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door