Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#576223
Ik overweeg een droogmachientje aan te schaffen om zelf snackjes en beloningen voor de bullen te maken maar ik heb helemaal geen verstand van deze dingen. Even googlen levert mij ook geen info op, dan krijg ik pagina´s vol met wasdrogers ::)
Ik wil graag weten wat voor soort er allemaal zijn en wat de verschillen daarin zijn qua gebruiksgemak bijvoorbeeld. Welke hebben jullie en wat zijn daarvan de plus en minpunten???
Door Mevroi Kruim
#576381
Als je Engels redelijk is kun je onder food dehydrator Googlen. En voedseldroger levert ook wel iets op, aan recepten dan.

Stuur Tieneke (van de Nollebakkers) eens een PB'tje, die verkoopt ze.
Ik heb van haar de eenvoudige Orva (heet 'ie geloof ik) met 1 knop, aan/uit, en 6 droogplateau's. Voldoet bij miju uitstekend, ik snij hart, lever of kipflite in kleine stukjes en droog het een uur of 8 (tussendoor af en toe roosters omruilen) totdat het goed droog en hard is. Smullen voor de hondjes!
Ik heb er ook appelschijven, ananas en banaan in edroogd. Lekker!
Door Jojo
#576729
Lizzy, waarom heb jij voor deze gekozen?! Ik zie nl. dat die een keer zo duur is als die van Tineke, waarin zit um dat verschil?!
Door Lizzy
#576730
Jojo schreef: Lizzy, waarom heb jij voor deze gekozen?! Ik zie nl. dat die een keer zo duur is als die van Tineke, waarin zit um dat verschil?!
Geen idee waar het verschil in zit. Ik had deze al lang voordat Tieneke ooit gehoord had van droogmachines ;D. En ik ben zeer content met het apparaat. Het is stevig. Het is degelijk. Het werkt goed.
Door tieneke
#576756
Edwin en Brenda schreef: Deze heeft een timer, die van Tieneke niet :)

Misschien dat dat een reden was.
De goedkopere heeft geen timer,de duurdere versie van ons wel.
Ik heb zelf de goedkope versie en deze werkt echt perfect.
Door amiwoods
#576811
tieneke schreef: De goedkopere heeft geen timer,de duurdere versie van ons wel.
Ik heb zelf de goedkope versie en deze werkt echt perfect.
en wat mag die van jou kosten Tieneke?
vindt die andere ook erg duur ;)
Door Antonia
#576934
tieneke schreef: De goedkopere heeft geen timer,de duurdere versie van ons wel.
Ik heb zelf de goedkope versie en deze werkt echt perfect.
Ik heb de duurdere versie van Tieneke. Voldoet ook heel erg goed.
Door Saskia C.
#577007
Ik ben ook aan het overwegen om zo'n droogmachine aan te schaffen en heb inderdaad ook nog wat vragen. Heb je een timer echt nodig op zo'n machine? Hoeveel roosters is het handigste, want op de site van Tieneke heeft de standaard uitvoering 5 roosters, is dat voldoende als je voor twee honden gedroogde snacks wilt maken? Die duurdere versie van Tieneke, staat die ook op de site? Zijn er al meerdere die de droogmachine van Tieneke gebruiken en wat zijn de ervaringen tot nu toe.
Laatst gewijzigd door Saskia C. op za 24 jun 2006, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#577031
Ik heb dezelfde Stockli als Lizzy heeft en ben er razend enthousiast over.
De tijdklok vind ik erg handig, omdat wij na 23.00 goedkoper stroom hebben.
Verder vind ik het ideaal dat het appraaat nauwelijks geluid maakt en niet stinkt, zelfs niet als je er pens in droogt!
De roosters doe ik geoon in de vaatwasser, want het is een hondenbaan om die met de hand af te wassen!

Nadeel van droogmachines is dat het wel grote apparaten zijn die veel plek innemen en dat kan je op de plaatjes niet echt goed zien.
Door Jojo
#577267
Oke! En qua Wattage?? Is het nog zo dat hoe meer Watt hoe sneller het gaat ofzo??
Door Borke
#577458
Drogen is een proces wat langzaam gaat, doordat er warme lucht langsgeblazen wordt, verdampt het vocht uit het vlees.
Ik denk dat het drogen ca 8 uur duurt, soms 10 uur als het wat dikker gesneden orgaanvlees is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door