Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door amber13
#577394
Omdat Laddy keelonsteking heeft, heb ik, naast een kuur van de da, Laryngo Vetsem druppels voor hem gekocht.
Hij moet 2 tot 4 keer dgs 20-40 dr. hebben, ik meng de druppels met een klein beetje water en spuit ze met een spuitje in z'n wangzak. Maar Laddy vindt het vreselijk (ws door het hoge alcoholpercentage) en gaat elke keer bijna over z'n nek, en probeert inmiddels alles om het maar niet door te hoeven slikken. Direct na het spuitje krijgt hij wat lekkers, maar het maakt het niet minder erg voor hem.
Is er nog een andere manier waarop ik het Laddy kan geven, wat iets plezieriger is voor hem en nog werkt ook. Kan ik het bv op een stukje brood druppelen?
#582788
hier druppel ik wat op een droge korst brood, de dame hier laat echt niet toe dat ik iets in haar wang spuit.
soms smeer ik er nog een klein laagje pindakaas overheen, dan blijft alles goed plakken in de slijmvliezen heb ik het idee

Blijft toch een raar iets hoe ze zo maar denken bij VSM hoe je de medicatie toedient eigenlijk....valt me nog mee dat ze niet vragen of je de hond er even mee laat gorgelen ;D
Door Lil
#583054
Happy Tail schreef: hier druppel ik wat op een droge korst brood, de dame hier laat echt niet toe dat ik iets in haar wang spuit.
soms smeer ik er nog een klein laagje pindakaas overheen, dan blijft alles goed plakken in de slijmvliezen heb ik het idee

Blijft toch een raar iets hoe ze zo maar denken bij VSM hoe je de medicatie toedient eigenlijk....valt me nog mee dat ze niet vragen of je de hond er even mee laat gorgelen ;D


Tja, direct in de wang is de beste manier voor homeopathie, ook ervoor en erna niet eten...

Maar ik vind die druppels zelf ook super vies, dus wat moet een hond wel niet denken...
Het werkt ook met wat lekkers, iets minder maar nog voldoende. Dan maar wat lekkers en een hond die meewerkt ;)
Laatst gewijzigd door Lil op wo 05 jul 2006, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#583219
Ik probeer als het even kan, homeopathische middelen in tabletvorm of granules te kopen, om de al eerder genoemde vieze smaak van alcohol te vermijden. Aan tabletten en granules zit amper smaak en kun je daarom wat makkelijker geven. Al tuft Fedor ook weleens een tabletje uit.. het beste geef ik hem die tabletjes als hij rustig ligt te slapen, dan til ik zijn lip op en mik er 2 in zijn wangzak, waarna ik hem lekker ga kriebelen totdat de tabletjes gesmolten zijn. Heb ik daar geen tijd voor dan vermaal ik de tabletjes tussen 2 lepels (supertip van Lizzy ;)), gooi dat poeder in zijn bek en kriebel hem wat tussen zijn ogen terwijl ik even zijn bek dichthoud.

Druppels kun je trouwens ook verdunnen met wat water en dan in de wangzak spuiten, dan smaakt het stukken minder sterk.
#611107
Ik plet tabletjes altijd op een Post-it, vouw deze een beetje en kan het dan zo in hun muil schudden.
Voor druppels doe ik hen "voorzitten", kopje omhoog, muiltje open en druppeltjes recht in de muil.  Geen problemen.
Heeft wel een sterke alcoholgeur en smaak, maar denk dat mijn jongens "dronkenlapjes in spé zijn"  ;D
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door