Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#576643
Na meer dan een week aanmodderen met de honden (allebei wisselend harde ontlasting en spuitpoep, soms zelfs in één sanitaire stop. Penskleurig :-X) wil ik eigenlijk Isogel halen. Ik geef nu een week lang iedere dag probiotica en groene leem maar het raakt maar niet over.

Is Isogel ook bij een humaan apotheek te verkrijgen? Of alleen via de DA?
Zowiezo wordt het natuurlijk maandag :-\

Of heeft iemand nog een andere tip?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#576645
Femke schreef: Na meer dan een week aanmodderen met de honden (allebei wisselend harde ontlasting en spuitpoep, soms zelfs in één sanitaire stop. Penskleurig :-X) wil ik eigenlijk Isogel halen. Ik geef nu een week lang iedere dag probiotica en groene leem maar het raakt maar niet over.

Is Isogel ook bij een humaan apotheek te verkrijgen? Of alleen via de DA?
Zowiezo wordt het natuurlijk maandag :-\

Of heeft iemand nog een andere tip?
Fem ik ga ff een mailtje aan Marjolein sturen, die weet hoe het in de "menselijke" variant heet.

Verder kun je het bij de DA kopen.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#576646
Gelukkig, ik heb het gevonden in een oude topic over de diarree van Joep:
Sanyo schreef: Info over Isogel: http://www.fidin.nl , naar repertorium gaan, en dan productnaam intypen.

Het merk Isogel is alleen verkrijgbaar bij de da. Misschien even rond bellen of een andere praktijk het op voorraaad heeft.
Er betaat een vergelijkbaar humaan produkt dat bij de apotheek verkrijgbaar is: Volcolon (zonder smaak) en Metamucil (in lemon of sinaaasappelsmaak).
Door Femke
#576647
Hey bedankt voor je supersnelle reactie :-* :-* :-*

Maandag meteen maar even bellen, als het dan nog niet over is. Ik word hier namelijk een beetje moedeloos van :-\
Gebruikersavatar
Door Pauline
#576651
Femke schreef: Pauline gaf jij Joep ook extra te drinken?
Nee meisje, dat heb ik niet gedaan.

Trouwens voor de menselijke variant hoef je niet tot maandag te wachten, kun je toch naar de apotheek die zaterdagdienst heeft?

Ik ga het zelf ook bij de apo halen, want de versie van de DA is verschrikkelijk duur.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#576652
Boombastmeel: het is een goedje waar Juliette de Bairacli Levy bij zweert! Ik haal de volgende info even van de Sana-Vesta site:

"Bestaat o.m. uit de bast van de olm en de populier. Het heeft een regulerende werking op de darmen. Het verbetert de spijsvertering en is vooral van belang voor jonge honden bij het overstappen op ander (vast) voedsel. Ook oudere honden kunnen duidelijk baat hebben bij dit boombastmeel wanneer de spijsvertering problemen oplevert".
Ff het stukje van Lizzy uit mijn topic over het mestonderzoek van Joep gequote, misschien is dit ook iets voor jou?
Laatst gewijzigd door Pauline op za 24 jun 2006, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K@rin
#576653
Femke schreef: Of heeft iemand nog een andere tip?
Had hij er bij CB geen last van ?

Als dat zo is, zou ik weer een poosje CB proberen om te bekijken of daarmee de problemen overgaan. Als de ontlasting dan weer normaal is, kun je weer heel langzaamaan proberen over te schakelen naar Barf.
Als het dan weer misgaat, zal Barf mischien niet geschikt zijn voor hem ............
Gebruikersavatar
Door Angelique
#576691
Femke schreef: Na meer dan een week aanmodderen met de honden (allebei wisselend harde ontlasting en spuitpoep, soms zelfs in één sanitaire stop. Penskleurig :-X) wil ik eigenlijk Isogel halen. Ik geef nu een week lang iedere dag probiotica en groene leem maar het raakt maar niet over.

Is Isogel ook bij een humaan apotheek te verkrijgen? Of alleen via de DA?
Zowiezo wordt het natuurlijk maandag :-\

Of heeft iemand nog een andere tip?
Paar weken geleden had onze Chica ook deze klachten. Wij kregen voor 5 dagen een wittig "watertje"wat ze 2 x daags moest hebben. Dit legde een filmlaagje om de darm en bevatte meteen AB. Werkte als een speer, ben alleen de naam kwijt :-\
Door Femke
#576731
Karin & Pyrs schreef: Had hij er bij CB geen last van ?

Als dat zo is, zou ik weer een poosje CB proberen om te bekijken of daarmee de problemen overgaan. Als de ontlasting dan weer normaal is, kun je weer heel langzaamaan proberen over te schakelen naar Barf.
Als het dan weer misgaat, zal Barf mischien niet geschikt zijn voor hem ............
beide honden zijn aan de race, en ik voer nu alweer een paar dagen CB. Helaas mag dat ook niet baten :-\

Bedankt voor de tip iig ;)
Laatst gewijzigd door Femke op za 24 jun 2006, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K@rin
#576733
Femke schreef: beide honden zijn aan de race, en ik voer nu alweer een paar dagen CB. Helaas mag dat ook niet baten :-\

Bedankt voor de tip iig ;)
dan is het misschien een virus die bij jullie in de buurt heerst .........
Als het te lang duurt, misschien op giardia laten testen.
Door Femke
#576757
Karin & Pyrs schreef: dan is het misschien een virus die bij jullie in de buurt heerst .........
Als het te lang duurt, misschien op giardia laten testen.
yep, had ik ook al in mijn achterhoofd....

ik hoop gewoon, dat het met de warmte te maken heeft, en een virus, en dat het eerdaags weer over is.

(Vooral met Loebas is het geen pretje, die staan we zoveel keer per dag af te spoelen aan de achterkant :-X)
Door Femke
#576759
Pauline schreef: Nee meisje, dat heb ik niet gedaan.

Trouwens voor de menselijke variant hoef je niet tot maandag te wachten, kun je toch naar de apotheek die zaterdagdienst heeft?

Ik ga het zelf ook bij de apo halen, want de versie van de DA is verschrikkelijk duur.
in het weekend kun je hier alleen terecht via de dokterspost, en dat is een crime :-X
Ze zijn ook niet vreselijk ziek ofzo, alleen is hun ontlasting gewoon steeds niet goed.
Door Moreeke
#1432447
Hallo,

Met zoeken op internet naar een vervanger voor iso-gel kwam ik dit oude topic tegen.
Naar aanleiding daarvan heb ik Volcolon gekocht, het is voor een kat van 5kg.
Maar hoeveel Volcolon mag ik hem per keer geven?
Heb nu 3 x een beetje over het zachtvoer gestrooid en het had effect maar weet niet of ik teveel doe.
Ik heb zakjes van 4gr Volcolon in een doosje van 30stuks voor €7,50 bij de apotheek gekocht.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door