Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door madonna
#576201
na lang weg geweest te zijn toch nog een vraagje.

De hond van mijn ouders spugt van vlees.
ze is wel gewend om een keer per week pens te eten en dat gaat goed,nu willen ze graag haar ook op vlees maar wat ze ook doe ze spugt het er weer uit.
ze hebben het al gemengt met pens maar al krijgt ze er dan maar 50 gr vlees door dan nog spugt ze alles er uit.
ze heb al verschillende merken geprobeerd maar niks helpt.wie weet raad.
Door peerle
#576235
madonna schreef: na lang weg geweest te zijn toch nog een vraagje.

De hond van mijn ouders spugt van vlees.
ze is wel gewend om een keer per week pens te eten en dat gaat goed,nu willen ze graag haar ook op vlees maar wat ze ook doe ze spugt het er weer uit.
ze hebben het al gemengt met pens maar al krijgt ze er dan maar 50 gr vlees door dan nog spugt ze alles er uit.
ze heb al verschillende merken geprobeerd maar niks helpt.wie weet raad.
Hoi madonna,
Het is nogal moeilijk met de informatie die je nu geeft een beeld van de hond te krijgen, en dus van de reden waarom ze zou kunnen spugen. Wat eet ze voor de rest ? Brokken, blikvoer ? Is ze vaak ziek ? Hoe oud is ze ? Welk vlees werd gegeven, op welk moment van de dag, hoelang na of voor een brokkenmaaltijd ? Is het zo dat ze de stukken inslikt en dan nog eens wil herkauwen of wordt ze echt ziek en slap ? (zie bv. http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=23859, hier wordt oa verteld dat honden wel vaker spugen maar dan gewoon rustig verder eten)
Laatst gewijzigd door peerle op vr 23 jun 2006, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ollie
#576443
Ik ben dan wel Madonna niet..maar het bulletje van haar ouders is brokken gewend. Ze hebben al meerdere malen geprobeert om hun bulletje op versvlees te krijgen...maar op een of andere manier lijkt ze versvlees niet te verdragen en kots alles meteen weer uit :-\
Door madonna
#576476
voor de rest eet ze brokken en ze is 7 jaar
verschillende merken vlees hebben ze geprobeerd
vlees met veel vocht eet ze niet graag
duch vind ze heerlijk dan slikt ze de bak schoon leeg
vlees word geprobeerd na een pens dag
ze spugt na ongeveer 5 a 10 min alles er weer uit
dus ze spugt niet onder het eten.
Door conleeuw
#576487
madonna schreef: voor de rest eet ze brokken en ze is 7 jaar
verschillende merken vlees hebben ze geprobeerd
vlees met veel vocht eet ze niet graag
duch vind ze heerlijk dan slikt ze de bak schoon leeg
vlees word geprobeerd na een pens dag
ze spugt na ongeveer 5 a 10 min alles er weer uit
dus ze spugt niet onder het eten.
probeert ze opnieuw te eten wat ze uitgespuugd heb? klinkt mischien goor, maar als honden schrokken, dan spugen ze het wel eens uit om het daarna nog eens rustig op te eten?
Door madonna
#576500
conleeuw schreef: probeert ze opnieuw te eten wat ze uitgespuugd heb? klinkt mischien goor, maar als honden schrokken, dan spugen ze het wel eens uit om het daarna nog eens rustig op te eten?
ze probeerd het niet opnieuw op te eten en ze schrokt niet ze eet het heel rustige op
Door madonna
#576502
Laura2004 schreef: En brokken kotst ze niet uit?
En hebben ze al geprobeerd kokend water over de kvv heen te gooien?
van brokken kotst ze niet. we hebben het nog niet met gekookt water geprobeerd dan gaan we morgen ochtend proberen.
Door Laura2004
#576503
madonna schreef: ze probeerd het niet opnieuw op te eten en ze schrokt niet ze eet het heel rustige op
Maar ze spuugt haar brokken dus niet uit. Hebben ze al geprobeerd de kvv te overgieten met kokend water en het langzaam op te bouwen, zodat de hond went aan rauw vlees.
Door Laura2004
#576504
madonna schreef: van brokken kotst ze niet. we hebben het nog niet met gekookt water geprobeerd dan gaan we morgen ochtend proberen.
Ik was een beetje ongeduldig ::) Succes!!
Door Laura2004
#576505
Laat je ons weten hoe het is gegaan?
Is het vlees trouwens wel altijd op kamertemperatuur als jullie het geven?
Spuugt ze het vlees onverteerd uit of is het al gedeeltelijk verteerd en stinkt het?
Door madonna
#576517
Laura2004 schreef: Laat je ons weten hoe het is gegaan?
Is het vlees trouwens wel altijd op kamertemperatuur als jullie het geven?
Spuugt ze het vlees onverteerd uit of is het al gedeeltelijk verteerd en stinkt het?
tuurlijk laten ik jullie weten hoe het gaat
het vlees word altijd op kamertemperatuur gegeven
het vlees is onverteerd en het stinkt niet.
Door Laura2004
#576518
madonna schreef: tuurlijk laten ik jullie weten hoe het gaat
het vlees word altijd op kamertemperatuur gegeven
het vlees is onverteerd en het stinkt niet.
Vreemd zeg :-\ Ik zou ook echt niet weten hoe dat zou kunnen komen, als ze het met de brokjes ook zou doen dan zou het misschien nog een medische oorzaak kunnen hebben, maar als ze de brokjes gewoon binnenhoudt lijkt me dat sterk. Ik zou ook echt niet weten hoe dit komt.
Door madonna
#576523
Laura2004 schreef: Vreemd zeg :-\ Ik zou ook echt niet weten hoe dat zou kunnen komen, als ze het met de brokjes ook zou doen dan zou het misschien nog een medische oorzaak kunnen hebben, maar als ze de brokjes gewoon binnenhoudt lijkt me dat sterk. Ik zou ook echt niet weten hoe dit komt.
ja wij vinden het ook vreemd maar met brokken heeft ze nooit problemen gehad nu hopen we maar dat het op ten duur toch lukt om haar ook op vlees te krijgen.
goed morgen ochtend weten we of het met gekookt water beter gaat
Door Ollie
#576636
De hond van mijn zus heeft precies hetzelfde..die verdraagt ook geen versvlees :-\
Mischien dat de maag al teveel op brokken is ingesteld? ???
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door