Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jeanne
#575203
een vriendin van me heeft een duitsedog-pup en is al tijden aan de dunne.
nu kreeg ik van haar de vraag of ik hier na wilde vragen of er naast medicijnen nog iets te doen is, want ze maakt zich vreselijke zorgen.
hier haar mailtje:

hoi jeanne

kan jij mij advies geven na alle waarschijnlijk heeft bertus
een parasiet in ze darmen volgens amande van westerhuis is het giarda vrijdag gaan ze hem helemaal onderzoeken maar alles wat hij heeft komt overeen met wat zei denkt dat het is kan jij op barfplaats vragen of iemand hier iets over weet en wat je naast medicatie er nog meer aan kan doen
hij is nog steeds aan de papperige ontlasting is gewoon zo zielig zo'n klein mannetje
maak me giga zorgen


bianca


namens haar alvast bedankt :-*
Laatst gewijzigd door jeanne op vr 23 jun 2006, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#575208
Nee. Als er giardia in grote getalen in de ontlasting aangetroffen zal worden, dan zullen ze hard-core medicijnen moeten gebruiken. Maar, ik denk dat ze het beste eerst het onderzoek van Amanda af kunnen wachten. Zij is een zeer kundig DA dus ze zijn in goede handen.

Overigens raad ik wel aan om de hond sowieso probiotica te geven. Of er nu giardia aangetroffen wordt of niet: de darmflora kan (zo te lezen) wel een zetje gebruiken. Maar goed, mogelijk dat Amanda hier zelf over begint, want zij zijn dierenartsen die daar ook het belang van inzien, van probiotica.
Door conleeuw
#575220
met Giardia moet je wel chemische middelen gebruiken om er van af te komen......er is naar mij weten geen alternatief, ik hoop dat de da er uit komt en dat het snel opgelost kan worden, het is gewoon knudden als je een jonge hond heb die last heeft van Giardia vooral als het een grote ras is die netjes rustig moet kunnen groeien :(
Door jeanne
#575232
dat van de probiotica had ik haar ook al geadviseerd.
verder dus gewoon het onderzoek afwachten.
Door danielle1980
#575411
ja giardia is helemaal :(
honden kunnen eroverheen groeien staat op papier, maar daarvoor moeten ze een goede darmflora hebben, wat dus door de giardia omver is geholpen. ::)
dus nee ze moeten of panacur of de speciale ab kuur vind ik.

ik weet niet of ze ook andere dieren in huis heeft die moeten dan ook getest worden en/of behandeld worden.
verder moet alles ontsmet worden, bakken, kleedjes, woonkamer, tuin, speeltjes, botten oid weggegooit.
net zolang tot er aangetoond is dat t weg is, anders kan er weer besmetting ontstaan, maar dat ligt ook aan de weerstand van de hond.

verder zou ik heel veel probiotica geven.
verder weet ik niet of ie afgevallen is of stil is blijven staan de pup, anders moet je een goed voedingsschema maken om de pup weer goed, maar niet te snel te laten groeien.
Door jeanne
#576275
yep, het is dus echt giardia.
ze gaat de fokker bellen want volgens de da komt het uit het nest.
ze heeft medicijnen gekregen, een soort kristallen?
verder probiotica geven???
alle andere honden (2 doggen en 3 bassets) moet ze in de gaten houden en zelf moet ze ook naar de dokter :-\

ben je mooi klaar mee :-X
Door conleeuw
#576295
jeanne schreef: yep, het is dus echt giardia.
ze gaat de fokker bellen want volgens de da komt het uit het nest.
ze heeft medicijnen gekregen, een soort kristallen?
verder probiotica geven???
alle andere honden (2 doggen en 3 bassets) moet ze in de gaten houden en zelf moet ze ook naar de dokter :-\

ben je mooi klaar mee :-X
oh balen zeg, tenminste weet ze nu wat het is en kan ze daarop behandelen. Ik hoop dat het beestje snel opknapt, ben benieuwd wat de fokker ervan zegt?
Door Netty
#576296
zo, daar ben je lekker mee......
wens haar maar sterkte, het zal een hele klus worden :-\
Door danielle1980
#576345
jeanne schreef: yep, het is dus echt giardia.
ze gaat de fokker bellen want volgens de da komt het uit het nest.
ze heeft medicijnen gekregen, een soort kristallen?
verder probiotica geven???
alle andere honden (2 doggen en 3 bassets) moet ze in de gaten houden en zelf moet ze ook naar de dokter :-\

ben je mooi klaar mee :-X
zelf naar de dokter is een beetje overdreven vind ik.
mijn honden hebben t bijna 4 maanden of zo gehad en heb zelf niets. ::)
de andere in de gaten houden vind ik nou niet zo handig, want honden kunnen t ook hebben ZONDER verschijnselen te hebben.
essie en minx hadden al die tijd nergens last van maar toch met de test giardia hoor.
en zo ook met de katten, die zijn allemaal behandeld.

hoe bedoel je kristallen????
er zijn maar 2 dingen die werken bij giardia, de rest is geldverspilling. ::)

uit t nest is ook moeilijk te zeggen, mijn pups hebben t hier gehad, in t park waarschijnlijk.
de andere pups uit nest zijn getest en die hadden t dus niet.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op vr 23 jun 2006, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jeanne
#576428
de hond had het al toen ze hem kreeg.

en verder weet ik ook niets meer dan wat er in het mailtje staat. ze vroeg me alleen of ze verder nog iets kon doen buiten die medicijnen om.
Door Laura2004
#576434
jeanne schreef: de hond had het al toen ze hem kreeg.

en verder weet ik ook niets meer dan wat er in het mailtje staat. ze vroeg me alleen of ze verder nog iets kon doen buiten die medicijnen om.
Weet ze al dat ze heel haar huis ook moet ontsmetten?
Door danielle1980
#576439
tja ik geef alleen maar advies, want t is echt een k*t ziekte.
ik hoop maar dat t goed komt, want er kunnen blijvende ernstige problemen ontstaan als t niet goed behandeld word. :-\

dus missschien is t handig om haar hier te laten lezen of dingen door te geven :-\
Door danielle1980
#576440
Laura2004 schreef: Oeps :-[ Daniëlle had het al opgemerkt.
beter 2 keer dan helemaal niet ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door