Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#575956
Klopt het dat een hond altijd besmet is met spoelwormen? Dat zei de collega DA gisteren tegen me.
Door Ine
#576019
Ja, klopt, maar het wil niet zeggen, dat ze altijd tot ontwikkeling komen!
Sylvia heeft hier ooit iets over geschreven.
Ik hoop, dat ze het nog een keer schrijft.
Door Mevroi Kruim
#576211
Een enkel wormpje is ook niet schadelijk en kan zelfs gunstig zijn om de afweer van de hond tegen nieuwe besmetting op peil te houden.
Door conleeuw
#576465
Pauline schreef: Ben ik blij dat ik heb gezegd dat ik NIET preventief ga ontwormen..... ;)
nou even nog wat nutteloze informatie, er is een behandeling voor IBD (Inflammatory Bowel Disease) waar wormen worden gebruikt om de darmen weer gezond te krijgen.

uit een artikel gebasseerd op de studie van onder andere Prof. Joel V. Weinstock, M.D. heb ik van het net de volgende stukje geplukt.... van de site van Ovamed..... erg interessant. Makes you think......

Theory, Basic Science and Inventors

Over the last decade several research teams have uncovered a possible explanation for the dramatic rise in autoimmune disease and allergy that has occurred in industrialized countries. Many diseases such as Crohn’s disease, ulcerative colitis, multiple sclerosis, rheumatoid arthritis, insulin-dependent (Type 1) diabetes and asthma became much more prevalent during the last half of the twentieth century (1). The increase in prevalence for these diseases occurred in conjunction with increases in standard of living and hygienic conditions. These types of immune-mediated diseases remain rare in less developed tropical countries. It is clear that a change in our environment has promoted development of immune-mediated disease. Many changes in our environment have occurred. One of the most significant, from an immunologic standpoint, is the eradication of exposure to helminthic parasites (2). These complex organisms have far-reaching effects on the immune system that could prevent development or inhibit expression of autoimmune disease (3).

Basic studies using animal models of human disease have shown that exposure to helminths can prevent colitis (1, 4-7), autoimmune diabetes (8,9), and autoimmune encephalitis (10, 11). Recently, investigators at the University of Iowa have shown that exposure to intestinal worms can reverse established colitis in IL-10 deficient mice (12). These studies suggest that exposure to helminths may be able to prevent or treat human disease.


Ik wil gewoon ouderwets wormen ;D
Gebruikersavatar
Door Pauline
#576654
conleeuw schreef:Ik wil gewoon ouderwets wormen ;D
Volgens mij dacht die DA: Ik wil gewoon ouderwetse patiënten en niet van die gevallen die alles weten!!!! Of denken te weten..... ::) ::) ;D
Door Lizzy
#576690
Pauline schreef: Volgens mij dacht die DA: Ik wil gewoon ouderwetse patiënten en niet van die gevallen die alles weten!!!! Of denken te weten..... ::) ::) ;D
Ik denk dat menig DA (en HA) terug verlangt naar die 'goeie ouwe tijd vOOr Internet' ;D. Dat ze er met weemoed aan terug denken ;D!
Door conleeuw
#576704
[quote="Lizzy"]
Ik denk dat menig DA (en HA) terug verlangt naar die 'goeie ouwe tijd vOOr Internet' ;D. Dat ze er met weemoed aan terug denken ;D!
[/quote]een internist heeft dat ook gewoon tegen mij gezegd, hij vertelde, dat er dan weer zo'n patient tegenover hem zat met pakken papier die van de internet was geplukt ???? en dan om text en uitleg vroegen of een nieuwe medicijn of behandeling..... maar hij zei ook, dat niet iedereen beseft dat niet alles op het internet altijd feitelijk correct was, want iedere idioot kan een website openen en zogenaamde feiten neerzetten... en natuurlijk dat niet iedere medicijn toegelaten wordt in Nederland en of voor de specifiekt patient geschikt was. Vaak als je bij de arts komt met iets nieuws die je op het net heb gevonden zoals deze wormtherapie, dan zie je ze gewoon denken. OH ....heb je er weer zo een ;D
maar al wat ik weet is, vroeger werd ik behandeld voor maagzweren (vanaf mijn 16 de herhaaldelijk), en die zouden stress gerelateerd zijn, toen kwam twee australische wetenschapers Robin Warren en Barry Marshall met een uitgebreide studie over de Helicobacter pylori een bacterie die in de maag leeft en maagzweren veroorzaken. Ik ben naar een arts geweest en heb gevraagd om daarvoor getest te worden, gelukkig wilden zij het doen (was toen nog niet standaard in Nederland, werd toen nog met biopten gedaan) Ik ben getest, had deze bacterie ruimschoots aanwezig, ben behandeld met antibiotica, en zowaar, nooit meer een maagzweer gehad. ;D ;D geef mij maar de internet ;D ;) en wormen ;D ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#579198
[quote="Pauline"]
Klopt het dat een hond altijd besmet is met spoelwormen? Dat zei de collega DA gisteren tegen me.


[/quote]

Spoelwormen zijn in iedere hond latent aanwezig, de eitjes hebben zich in de zachte delen genesteld en zijn daar schijndood totdat er een prikkeling plaatsvind en de eitjes ontwaken. Zo'n prikkeling is bv een hormonale verandering in het lichaam zoals een zwangerschap. De eitjes ontwaken en trekken naar de baarmoeder en bereiken zo de pups of kittens, een gedeelte van de larfjes nestelen zich en gaan weer slapen de rest ontwikkelt zich tot volwassen spoelworm. Vandaar dat je altijd kittens en pups moet ontwormen (en hun moeder natuurlijk)
Laatst gewijzigd door sylvia op wo 28 jun 2006, 08:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#579219
[quote="conleeuw"]
nou even nog wat nutteloze informatie,

The increase in prevalence for these diseases occurred in conjunction with increases in standard of living and hygienic conditions.
Ik wil gewoon ouderwets wormen ;D
[/quote]
Iets van soortgelijke strekking vindt je in een berichtje op de site van de diergen. fac. Utrecht onder persberichten.
Door conleeuw
#579335
pike schreef: Iets van soortgelijke strekking vindt je in een berichtje op de site van de diergen. fac. Utrecht onder persberichten.
jammer, ik kan het niet vinden, heb jij toevallig een link?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door