Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jo
#545391
Mijn collega heeft een sharpei die nog maar drie pootjes heeft. Eén van haar achterpootjes moest een paar jaar geleden geamputeerd worden...nadat ze weer last had gehad van de sharpei ziekte en nadat het één en ander niet goed was gegaan.
Ze is nu 8 en ze krijgt steeds meer moeite met opstaan.( startproblemen dus)
Hebben jullie misschien een idee wat mijn collega aan haar maatje kan geven zodat ze weer wat soepeler op kan staan. Ik heb haar al salisprin aangeraden voor als de sharpei weer een middagje naar de Bernisse is geweest..Kunnen jullie haar misschien nog een stukje verder helpen?

De Sharpei is verder lekker levendig en heeft echt nog leut in het leven..alleen het opstaan...dat word een steeds groter probleem.....
Door Lizzy
#545432
Heeft de Pei misschien artrose? Startpijn en opsta problemen passen op zich wel bij het beeld van artrose maar ja, zonder dat de DA de hond onderzocht heeft is het moeilijk te bepalen... Bij opstart/opsta problemen helpt een goed glucosamine-preparaat vaak erg goed. Ik geef dat aan Brutus in combinatie met groenlipmossel. En Rhus Toxicodendron D4 of D6 wil ook nog wel eens helpen.
Door Hilje
#576192
Komt je collega uit het westen? En heeft de hond toendertijd in Rotterdam gelegen met de pootamputatie? teefje uit Amerika?

Dan heb ik ze hier gesproken op de camping een [paar jaar terug toen de achterpoot er net af was...

Verder heb ik eigenlijk geen tips, sorry..maar ik was even nieuwsgierig
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door