Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#576064
Het valt mij op dat als Ikijok over moet geven, dat hij dan zijn bek dicht houdt en probeert zijn overgeefsel opnieuw door te slikken... Als hij wel op de vloer overgeeft, dan eet hij het bliksem snel weer op! Kan ik dat toelaten? En waarom doen ze dat?

Rachel.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#576115
Malamoods schreef: Het valt mij op dat als Ikijok over moet geven, dat hij dan zijn bek dicht houdt en probeert zijn overgeefsel opnieuw door te slikken... Als hij wel op de vloer overgeeft, dan eet hij het bliksem snel weer op! Kan ik dat toelaten? En waarom doen ze dat?

Rachel.
Ik neem dan even aan dat hij zijn gewone eten opkotst. Vaak als ze dat doen, hebben ze het te vlot of in te grote stukken naar binnen gewerkt. Dan komt het terug en wordt het nogmaal "gekauwd" en weer rustig opgegeten. Misschien denkt jouw hond, laat ik het maar binnenhouden voordat ze het weghalen :-X
Tja, toelaten.....is niet mee geknoeid zeg ik altijd maar zo :-X ;D
Door Laura2004
#576124
Als ze hier echt ziek zijn dan eten ze hun kots niet op, maar als ze te snel hebben gegeten oid dan eten ze het uitgekotste eten ook altijd op.
Door conleeuw
#576126
nou, ik laat het wel toe, ik zie het als een herranschikkings poging, ze hebben het te snel naar binnen gewerkt, nu ligt het niet netjes, hup gooi het eruit, en her rangschik die handel nu eens goed ;D kijk, dan hoef ik ook niet op te ruimen ;) dat is natuurlijk de grootste bonus ;) Hier doen ze het nauwelijks, maar Nana (logetje) deed het toen ze pas begon met barfen wel, schrokken, en dan even later alles eruit, en snel weer opvreten...meestal blijft het daar ook bij, en bij Nana ging het in de loop der tijd dat ze rauw at ook weer gewoon over, ze at rustiger, dus viel het ook beter ;D
Door amber13
#576154
Ik laat ze het ook (als ze dat willen) gewoon weer opeten :-X, vooral lappen pens kunnen hier nog al in grote stukken naar binnen verdwijnen, en dan weer worden uitgekotst, en dan de 2e keer pas rustig aan stukjes gekauwd worden ::) Als het eten iets te kauwt is, komt het ook wel eens weer naar buiten, en wordt het ook gewoon weer opgegeten. Als ze spugen en er dan bij weg lopen, zijn ze niet lekker en ruim ik het op.
Moest er overigens wel aan wennen, dat er naast je een hond z'n uitgekotste eten weer op staat te eten.
Door Malamoods
#576227
Ik neem aan dat als je hond bijv. iets van straat vreet (takjes ofzo), dat jullie dan niet toestaan dat je hond het opnieuw opeet?

Rachel.
Door conleeuw
#576246
Malamoods schreef: Ik neem aan dat als je hond bijv. iets van straat vreet (takjes ofzo), dat jullie dan niet toestaan dat je hond het opnieuw opeet?

Rachel.
nee, dat vindt ik net iets te ver gaan, die zijn van mij als ze er uit komen, gelukkig loop ik altijd met poepzakjes op zak, dus is het zo opgeruimd ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#576363
Malamoods schreef: Ik neem aan dat als je hond bijv. iets van straat vreet (takjes ofzo), dat jullie dan niet toestaan dat je hond het opnieuw opeet?

Rachel.
Uh nee, dan niet, maar meestal hebben ze daar hier dan ook geen behoefte aan, het herkauwen doen ze puur met hun (eigen ::)) normale eten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door