Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#575618
Wodka heeft (helaas) nogal eens last van ontstoken voetzolen. Ik heb het altijd in verband gebracht met voeding, maar ben daar nu niet meer van overtuigd. (Het is namelijk wel duidelijk minder dan voorheen, maar niet weg) Zou het kunnen zijn dat ze moeite heeft met bepaalde ondergrond? Ze loopt voornamelijk op gras. Het zijn niet de zooltjes zelf die kapot gaan, maar de huid ertussen. Die wordt rood en dik. Ik heb hier in het verleden Prednocutin (r) van de da voor gekregen, dat helpt, maar ben eigenlijk op zoek naar een alternatief, of beter: de mogelijke oorzaak. Er zit niets ín de voeten, heb ze allemaal gechecked. (ze heeft last van 3 van de 4 poten)
Laatst gewijzigd door -Saskia- op do 22 jun 2006, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jojo
#575785
Joey had het ook altijd in meer of mindere mate, ik had er ook geen flauw benul van hoe of wat. Maar het blijkt van vis te zijn. In de periode dat we onze pup net hadden kreeg hij vaak een extra viskoekje, verwennereitje, je weet wel hoe dat gaat. (Ik wist al dat hij aan de dunne ging van vis maar dacht gewoon aan de laxerende werking van vis. Maar toen ging hij het ook uitkotsen na het eten ::)) Zn voetjes waren weer knalrood als nooit tevoren. Toen ging er een lampje branden en maar eens helemaal geen vis meer gegeven en geen viskoekjes/zalmsnacks/visolie meer. En nu zijn ze weer rustig en mankt hij niet meer, wat hij daardoor ook nogal eens deed.
Dus het kan wel degelijk aan een voedingsstof liggen!
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#575894
tieneke schreef: Volgens mij heeft ze dit(erger) in het voorjaar en de zomer?
dat klopt, het is erger (of eigenlijk: het is alleen maar) in deze periode... Klinkt het bekend?
Door danielle1980
#575904
ow dat zou pollenallergie kunnen zijn.
dat heeft mn bull ook.
in de winter nooit last, pas in voorjaar. :(
Laatst gewijzigd door danielle1980 op do 22 jun 2006, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Binno
#575936
Ja, klinkt bekend, ons labje heeft het ook.
En inderdaad voornamelijk als hij dan veel op gras loopt.
Al is het sinds hij op vers staat ook wel veel verbeterd.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#576101
tieneke schreef: Volgens mij heeft ze dit(erger) in het voorjaar en de zomer?
Tieneke: wil je daar nog even over uitwijden? Kennelijk heb jij een soortgelijke ervaring? Iets aan kunnen doen?
Door tieneke
#576170
-Saskia- schreef: dat klopt, het is erger (of eigenlijk: het is alleen maar) in deze periode... Klinkt het bekend?
Ja zeer bekend ;)
De hond van onze buren in Ned had dit ook en wel zo erg dat hij om de zoveel weken een prednison spuit kreeg :-X
En dan was het nog niet helemaal over dus ik zou zeker kijken voor iets homeopatisch.
Waarschijnlijk weet Tannetje dit.
Door tieneke
#576171
-Saskia- schreef: Tieneke: wil je daar nog even over uitwijden? Kennelijk heb jij een soortgelijke ervaring? Iets aan kunnen doen?
Sorry had niet meer gekeken ;)
Door geer
#576494
Ja! Pollen zouden volgens mij heel goed kunnen, helemaal als het alleen bepaalde periodes is. Er zijn wel een aantal homeopatische middelen die vaak goed helpen!
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#576498
Bas had hier frequent last van toen ik zijn demodex nog niet onder controle had. Ik neem aan dat er geen sprake is van demodex?
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#576506
geer schreef: Ja! Pollen zouden volgens mij heel goed kunnen, helemaal als het alleen bepaalde periodes is. Er zijn wel een aantal homeopatische middelen die vaak goed helpen!
Ik ben een leek en een scepticus in homeopathieland, maar kan je wellicht vertellen welke middelen je daarbij in gedachten hebt, dan ga ik me eens inlezen...
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#576508
Ivonne schreef: Bas had hier frequent last van toen ik zijn demodex nog niet onder controle had. Ik neem aan dat er geen sprake is van demodex?
nee, het is geen demodex, gelukkig!
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#576511
oke, gelukkig! word je niet blij van nee. Hoop dat je gauw weet waardoor het komt dan kun je er hopelijk wat aan doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door