Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door EdwinK
#575665
Tot nog toe heeft Mickey nooit echt naar het BARF menu van Brenda getaald, maar net hoorde ik iets in de keuken omvallen, bleek hij een zak runderlap uit de etensbak van Brenda gejat te hebben. En die bak stond nogwel zo hoog.

Dus, je begrijpt het al, ook Mick moet nu maar over. Dat betekent dus eerdaags kippennekken en zo halen.

Gekke beesten hoor, die katten.

PS. Is er voor de katten ook een rekenhulp :)
Laatst gewijzigd door EdwinK op do 22 jun 2006, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#575746
Hier eten de katten met de honden mee en daar buiten krijgen ze dan nog ééndagskuikens
Laatst gewijzigd door sylvia op do 22 jun 2006, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Robin*
#575793
dat ligt aan jouw kat hoeveel ze nodig heeft.
Bailey van mij eet ong 200 tot 300 gram per dag en dat is een binnenkater van ik schat 5 kilo maar de katten van sylvia komen buiten en wegen minder (behalve boris) en die eten veel meer.... voeren op het oog is het beste
Laatst gewijzigd door *Robin* op do 22 jun 2006, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#575798
Edwin en Brenda schreef: Dank je.

Maar het gaat me meer om de hoeveelheden voor een 9 jarige kat van +- 5 kilo.
Hoeveelheden, tja geen idee ik weeg nooit wat ze krijgen, ik geef wat ik op het zocht genoeg vind en daarvandaan pas ik het aan als ze mager worden of dik worden. De ene kat van 5 kilo eet namelijk meer dan een andere kat van 5 kilo.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#575884
Edwin en Brenda schreef: Okay, dan ga ik het gewoon eens proberen. Als-ie het laat staan is het dus teveel.
Ja dan haal je dat weg (doe het in een plastic afgesloten bakje en zet het in de koelkast ) en dan geef je het de vlgende maaltijd er weer bij
Door Borke
#576002
Wij hebben 6 grote katten die samen 40 kg wegen en die eten totaal tussen de 800 en 1000 gram per dag, het zijn binnen en dakterras, achtertuin katten.
Door Nelly
#576104
sylvia schreef: Ja dan haal je dat weg (doe het in een plastic afgesloten bakje en zet het in de koelkast ) en dan geef je het de vlgende maaltijd er weer bij
Of je geeft het aan de hond(en) ;)
Door EdwinK
#576132
Ik ben nu ziek :( maar hoop morgen weer ver genoeg te zijn opgeknapt om wat boodschappen te doen. Kwam net tot de ontdekking dat ik geen spiervlees meer heb :(
Door EdwinK
#577409
Die kat is gek.... Nu kreeg hij wat kippenlever, en wat denk je... wil hij er helemaal niets van weten. Wel van het 'bloed' dat er nog uitkwam.

Zelfs door elkaar geprakt met vieze brokjes niet...

Maar ook Brenda wou niet echt eten. Ze liet de helft van haar kwartel staan.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#577466
Edwin en Brenda schreef: Die kat is gek.... Nu kreeg hij wat kippenlever, en wat denk je... wil hij er helemaal niets van weten. Wel van het 'bloed' dat er nog uitkwam.

Zelfs door elkaar geprakt met vieze brokjes niet...

Maar ook Brenda wou niet echt eten. Ze liet de helft van haar kwartel staan.

Lever is niet een geliefd hapje voor de meeste katten en honden, misschien kun je het koken
Door EdwinK
#577709
Ik zal het eens proberen. Nu heeft Brenda de rest gekregen. Die vindt het best wel lekker, maar dat is dan ook een rare hond.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#577742
Edwin en Brenda schreef: Ik zal het eens proberen. Nu heeft Brenda de rest gekregen. Die vindt het best wel lekker, maar dat is dan ook een rare hond.
Wees blij dat ze het eet, het heeft mij heel wat overedings kracht gekost om ze het te laten eten en zelfs nu laten ze de stukjes lever wel eens gewoon liggen.
Door tieneke
#579502
Edwin en Brenda schreef: Ik zal het eens proberen. Nu heeft Brenda de rest gekregen. Die vindt het best wel lekker, maar dat is dan ook een rare hond.
Wees maar blij een hoop honden gruwelen van lever ;)
Hier moesten ze het echt niet in het begin,nu gelukkig wel.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door