Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door catwoman
#574003
Hallo, even een vraagje, Ik heb sinds kort een pupje van 9 weken, Nou wilde ik graag weten of het kwaad kan dat hij carnibest eet voor katten! Alvast bedankt voor jullie reactie
Door K&D
#574083
Voor een keertje kan het niet zoveel kwaad denk ik, maar de samenstelling van de CB voor hond en kat is wel verschillend. Een hond (prooidiereter) heeft een andere voedingsbehoefte dan een kat(vleeseter). Ik zou dit niet langer dan een paar dagen geven, anders krijgt je pup geheid tekorten.
Door catwoman
#574102
Oke bedankt, ik had nl. nog wat rollen liggen voor de katten maar die lusten het ineens niet meer dus dacht ik misschien mag ik het aan de hond geven, maar beter van niet dus. En als ik het gemengd geef met de hondenversie of is dat ook geen goed idee ???
Door K&D
#574998
Mijn gezond verstand zegt dat je het best mag geven, maar niet continue. Als je het afwisseld met CB voor honden dan zal het wel loslopen. Maar alléén CB voor katten aan een pup in de groei geven zou ik niet doen.
Vergelijk even de samenstelling van beide CB's dan zie je zelf waar de verschillen zitten. Maar een paar rollen zijn wel nog een keertje op.

Ga je je naam nog wijzigen in CatDogWoman? ;D
Door catwoman
#575489
Ja zal wel beter passen ;D Alleen heb ik ook nog vissen thuis, dus wordt het catdogfishwoman ::) dus laat ik het maar bij catwoman houden ;).........Ik geef zowiezo aan Mylo, rodi compleet, hij is nu 2.5 kilo en geef hem 3 schijven per dag is dat dan wel voldoende voor een pup van 9 weken???
Door Ine
#576042
[quote="catwoman"]
Ja zal wel beter passen ;D Alleen heb ik ook nog vissen thuis, dus wordt het catdogfishwoman ::) dus laat ik het maar bij catwoman houden ;).........Ik geef zowiezo aan Mylo, rodi compleet, hij is nu 2.5 kilo en geef hem 3 schijven per dag is dat dan wel voldoende voor een pup van 9 weken???
[/quote]

Kijken en voelen ;) Kijken of hij niet dik of dun oogt en voelen, of je z'n ribben blijft voelen, zonder druk uit te oefenen. In het begin gaan we uit van 50 gram per kilo lichaamsgewicht. Als je kijkt en voelt, zul je zien, of je pup daar teveel of te weinig aan heeft.
En .... als je teveel geeft, gaan ze vaak aan de dunne!
Met 2,5 kilo zou ik dus 125 gram geven en het dan aankijken en voelen.
Veel plezier met je pup! :D
Door catwoman
#576076
ooow :o dan geef ik hem dus veel te veel want hij krijgt 3 schijven van een ons dus 3 ons per dag dat is meer als het dubbele :-\ en nog schooit hij om meer!!! Maar hij ziet er prima en gezond uit dus kijk het wel aan of hij niet te dik wordt. In ieder geval bedankt voor het advies :)
Door tieneke
#576180
Zolang de pup niet te dik is gewoon geven,van Rodi moest ik aan onze vorige hond fors meer geven dan de aangegeven hoeveelheid anders werd hij graatmager.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door