Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#575450
Barney zat vanmorgen in ziijn bench te piepen, dus wij naar beneden, buiten gezet, maar hij loopt alleen maar onrustig heen en weer en hijgt erg. Heeft alleen geplast.
Nu ligt hij inmiddels binnen, maar blijft erg hijgen en af en toe piepen. Hij heeft wel water gedronken.
Zijn buik voelt normaal en ik zie ook geen zwelling, verder heeft hij geen braakneigingen, maar blijft wel af en toe onrustig.
Iemand een idee wat er kan zijn?
#575461
Lil schreef: Als Boris een verstopping heeft dan gaat hij ook niet zitten, hij gaat nog niet eens een plekje zoeken....
Oke, dus het zou een verstopping kunnen zijn.
Wat zou ik hier tegen kunnen doen? Heb geen orgaanvlees of zo in huis.
ik wordt echt een beetje nerveus van dat gehijg. :-\
Door Lil
#575465
Als je het echt niet vertrouwt is er maar een oplossing: da.

Ander een heleboel olie erin gooien? Visolie of olijfolie of iets waarvan je erg aan race gaat...
#575470
Lil schreef: Als je het echt niet vertrouwt is er maar een oplossing: da.

Ander een heleboel olie erin gooien? Visolie of olijfolie of iets waarvan je erg aan race gaat...
Hoe laat je een hond olie eten? ik durf hem niet gewoon eten erbij te geven eigenlijk.

En naar de da; we houden hem scherp in de gaten en als er iets verranderd/verergerd dan gaan we zeker.
#575472
Netty schreef: ontbijtkoek, mocht er iets zitten wat het tegen houdt, kan het direct met de koek eruit gepoept worden....
verstopt dit juist niet meer? en dit heb ik ook niet in huis.

Hij hijgt nog steeds, al is het iets minder hevig geworden.
Door Lil
#575473
Peperkoek wordt aanbevolen als ze vreemde voorwerpen hebben gegeten. Dit wordt dan door de peperkoek verpakt en kan dan zonder de darm te beschadigen eruit worden gewerkt (zo dacht ik het tenminste geleerd te hebben).

Olie kun je bijvoorbeeld onder de groentemix doen (die drijft ook al). Vinden ze het niet lekker dan wat leverworst of iets lekkers (vlees) erdoorheen doen.
Door Mister T
#575476
bernergek schreef: Hoe laat je een hond olie eten? ik durf hem niet gewoon eten erbij te geven eigenlijk.

En naar de da; we houden hem scherp in de gaten en als er iets verranderd/verergerd dan gaan we zeker.
stukje brood gedrenkt in olie oid? :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door