Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#574726
Ik laat voor Joep een mestonderzoek doen (bacteriologisch en parasitair). Nu meen ik hier gelezen te hebben dat je dan ontlasting van meerdere dagen in moet leveren. Mijn DA zegt echter dat van 1x voldoende is.... ??? ??? ???

Wat is wijsheid?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#574737
En kan iemand me vertellen of ik de Protexin® Pro-Fibre gewoon in de reformwinkel kan kopen?
Door Lizzy
#574756
Bij mijn weten hangt het er vanaf wat je gaat onderzoeken. Als je zoekt naar wormen, moet je ontlasting hebben van 3 dagen. Als je zoekt op bijv. giardia (en vraag om de ELISA-test!) of bacterieen: dan is van 1 dag genoeg. Dat verschil zit 'm in de cyclus van de worm/wormeieren.

Protexin Pro Fibre moet je bij de dierenarts bestellen. Ik ben er niet kapot van hoor, van deze Pro Fibre korrels....

Zie trouwens ook dit:

"Protexin® Pro-Fibre

Probiotica gecombineerd met ruwvezel in pellets zijn door de bereidingwijze wat minder stabiel. Dat betekent dat we in sommige gevallen in het begin van de behandeling het beste wat extra pure Probiotica kunnen toevoegen. Als onderhoudsdosering bevatten de pellets in de meeste gevallen wel voldoende Probiotica. De pellets worden 1 maal daags door één van de dagelijkse voedingen gemengd. Sommigen geven er de voorkeur aan de pellets even vooraf te laten wellen; ook dan geldt onmiddellijk toedienen. U moet zich zeker bij de combinatiepreparaten strikt aan de vervaldatum houden".

Volgens mij is het eenvoudiger om gewone probiotica te geven (de Protexin Soluble - de gewone probiotica van Protexin - is subliem) en zelf wat extra vezel (fibre) toe te voegen.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#574787
Dank je Lizzy. Het gaat idd op de ELISA-test, dus is 1 dag genoeg.

Ik heb Joep ruim 9 weken Probiotica van Solgar gegeven, maar ik zag geen verbetering. Het blijft kwakkelen. De ene keer is het goed, de volgende keer is het bagger. Ik wil nu eerst een aantal dingen laten uitsluiten. Daarna ga ik verder met een homeopatische arts.

Ik word er een beetje moedeloos van dat Joeps ontlasting bijna nooit goed is. Dat wordt nog eens versterkt door het feit dat die van Joris perfect is. Aan de andere kant sterkt me dat wel in het vertrouwen dat het qua voeding in ieder geval wel goed zit.
Laatst gewijzigd door Pauline op wo 21 jun 2006, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hanny
#575052
Heel verstandig, Pauline.
Ik loop verdorie al een paar dagen te denken over jouw Joep. Ben het volkomen met je eens, soms wat zachte poep kan, maar zijn regelmaat is veel te hoog.
Toen je vertelde ,dat je weinig ontwormde, wat heel verstandig kan zijn, dacht ik wel, dat hij heel misschien last had van gewoon wormen.
Was al aan het nadenken, eitje niet meer rauw, maar even koken en desnoods aan iedere maaltijd extra gemalen kippenbot, of eierschil toevoegen, moest alleen nog besluiten of ik me ongevraagd met jouw Joepie de poepie zou bemoeien.
Er kan niets voorbij wapperen, of hij doet mee, Super, zo'n duidelijk onderzoek om mee te beginnen.
We horen het wel.

Hanny
Door Lizzy
#575123
Ik kan me zo goed voorstellen Pauline, dat je er niet goed van wordt... Maar meis, het ligt NIET aan jou! Echt niet! Je doet zooo je best... Je probeert ook van alles. Ik denk dat het een goed idee is, om verder onderzoek te laten doen. En als daar niks uit komt, dan denk ik dat je serieus moet gaan denken om eens een tijdje voor hem eten te koken......

Oh, wat ik nog wel wilde vragen: heb je toevallig ook wel eens boombastmeel geprobeerd? Ze verkopen dat tegenwoordig ook bij De Tuinen! Het heet Slippery Elm.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#575129
Lizzy schreef: Het heet Slippery Elm.
Waar is het goed voor Lizzy. Ik ben nu zover dat ik alles wil proberen. Alleen dat koken....., ik weet niet waarom maar het staat me zo tegen. :-[ :-[ :-[

Toen ik Joep vorig jaar dus gekookte vis gaf (toen had hij ook zo'n diarree) zag je hem afvallen. En daarna (het klinkt ongeloofwaardig) is hij dus een ontzettende schrokop geworden... :-\
Door Lizzy
#575140
Pauline schreef: Waar is het goed voor Lizzy. Ik ben nu zover dat ik alles wil proberen. Alleen dat koken....., ik weet niet waarom maar het staat me zo tegen. :-[ :-[ :-[

Toen ik Joep vorig jaar dus gekookte vis gaf (toen had hij ook zo'n diarree) zag je hem afvallen. En daarna (het klinkt ongeloofwaardig) is hij dus een ontzettende schrokop geworden... :-\
Ja, het staat mij ook tegen... Je moet er nu op dit moment ook gewoon nog even niet aan denken!

Boombastmeel: het is een goedje waar Juliette de Bairacli Levy bij zweert! Ik haal de volgende info even van de Sana-Vesta site:

"Bestaat o.m. uit de bast van de olm en de populier. Het heeft een regulerende werking op de darmen. Het verbetert de spijsvertering en is vooral van belang voor jonge honden bij het overstappen op ander (vast) voedsel. Ook oudere honden kunnen duidelijk baat hebben bij dit boombastmeel wanneer de spijsvertering problemen oplevert".
Gebruikersavatar
Door Pauline
#575150
Morgen wordt er boombastmeel gekocht!

@Hanny: lief dat je aan me denkt, terwijl je genoeg aan je eigen hoofd hebt. :-* :-* Tja en hoe we het ook wenden of keren.. Joepie de Poepie is echt mijn zorgenkindje. Hij is zo verschrikkelijk lief en makkelijk en vraagt niets en aan de andere kant zo'n dondersteen..... ;D Ik wil gewoon dingen uit gaan sluiten en dan kijk ik wel verder.

Trouwens.... komt bij het ELISA onderzoek ook wel aan het licht als hij wormen heeft?
Door conleeuw
#575153
Pauline schreef: Morgen wordt er boombastmeel gekocht!

@Hanny: lief dat je aan me denkt, terwijl je genoeg aan je eigen hoofd hebt. :-* :-* Tja en hoe we het ook wenden of keren.. Joepie de Poepie is echt mijn zorgenkindje. Hij is zo verschrikkelijk lief en makkelijk en vraagt niets en aan de andere kant zo'n dondersteen..... ;D Ik wil gewoon dingen uit gaan sluiten en dan kijk ik wel verder.

Trouwens.... komt bij het ELISA onderzoek ook wel aan het licht als hij wormen heeft?
Volgens mij is de Elisa onderzoek specifiek op Giardia
Door Lizzy
#575157
conleeuw schreef: Volgens mij is de Elisa onderzoek specifiek op Giardia
Volgens mij ook.
Door conleeuw
#575159
maar ze kunnen andere onderzoeken op de monsters (lees hondendrollen) loslaten om voor andere parasieten te zoeken ;) zou ik wel even voor de zekerheid om vragen, je weet wel, twee vliegen in een klap idee ;)
Door Bianca75
#575283
Pauline, heel veel succes met Joepie. Omdat ik hetzelfde met Bowy mee heb gemaakt weet wat het is om een hond (lees teckel) te hebben met chronische dunne ontlasting. Gelukkig heeft mijn pipo het nog maar heel sporadisch. Ik hoop dat de DA je een stuk meer duidelijkheid kan bieden. Zal heel hard voor je duimen. :D
Door Laura2004
#575287
Dat van Joep begint een beetje op Ziggy's situatie te lijken. Ik dacht eerst ook aan giardia en daar is niks uitgekomen. Ik hoop dat jij meer duidelijkheid krijgt. En ik herken ook heel erg dat het versterkt wordt doordat je andere hond wel perfecte ontlasting heeft daardoor valt het meer op.
Sterkte :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door