Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Elizaw
#570689
Gisterenavond was mijn oudste hond opeens aan de diarree ::)nou ja kan gebeuren. Hij had het overigens afgelopen zaterdag ook, maar toen kwam er zoveel zooi uit, grassprieten/hout, dat ik dacht dat het daar van kwam of van de warmte ::)
Zondag was alles normaal.

Vanmorgen kom ik beneden :'(de hele kamer onder de dunne ontlasting echt spuitpoep en stinken :P :P
Dus ik meteen met hem naar buiten en ja hoor, hij ging een paar keer zitten en het leek wel water, wel bruin natuurlijk, maar zo dun.
Ga ik vervolgens met de jongste hond naar buiten..en ja hoor ook aan de dunnen :-\

Ik heb ze maar geen eten gegeven en zie straks thuis wel hoe het gegaan is(ben nu op mijn werk)ik ga ze iig maar probiotica geven :-\

Maar nu vraag ik mij af, stel dat het van het eten zou komen, aan welke maaltijd moet ik dan denken, kan het bv ook nog een reactie zijn op iets wat ze de dag of dagen daarvoor gegeten hebben, of is deze reactie dan te laat?
Ze waren nl gisteren wel de hele dag met z'n tweeen aan het windjes laten, dat stonk echt.
Door Lizzy
#570702
Brutus is een keer ziek geweest van geitenribben. Van rauwe eieren kunnen ze onwijs winden laten. Van teveel orgaanvlees (vooral lever) kunnen ze behoorlijk aan de spuit gaan. En soms van vette vis (hoewel mijn honden daar eigenlijk nooit meer dunne van krijgen. Wel toen ik net ging barfen). Maar dit zou eerder een virusje kunnen zijn, denk ik.
Door Elizaw
#570707
::) het enige waar ze hier normaal gesproken windjes van laten is van fruit :Dmaar dit was toch echt een hele andere lucht.

Ik twijfel over runderkopvlees wat ik sinds kort geef. Het is gemalen, maar er zou natuurlijk van alles doorheen kunnen zitten :-X
Ik heb nl ook een keer zoiets aangeboden gekregen, van een slachter, die maakte zelf hondenvlees. Dit was ook gemalen, maar toen ik vroeg wat er in zat bleek dus dat er veel long/mild/uier/hart/ in zat. :P nu heb ik dit via via en de slager heeft verteld dat het alleen runderkopvlees is ::) ::)

Ze krijgen dit nu een week ongeveer ::)
Door Lafje
#570954
Heeee, herkenbaar!! Hier ook vanochtend: keuken onder de spuitpoep! Ow, en wat voelde hij zich schuldig, echt zielig! Ik vermoed ook een virusje. Vandaag sowieso geen eten, morgen voorzichtig pens proberen! Niet te veel inspanning vandaag.
Voor de rest is ie net als anders: lekker dartel buiten.

Groetjes!
Door Kuszco
#571219
Ik denk dat er wat heerst.
Er zijn meerdere honden op de forums die diarree en braken hadden de afgelopen dagen.
Zita is ook niet lekker geweest. Heeft AB gekregen.
Ik dacht eerst dat ze weer had liggen schrokken onderweg. Maar ik lees nu overal dat er honden met diarree zijn,dus lijkt het me eerder een virusje.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#572432
Sanyo schreef: De lever misschien? :-X
Was gekookt en veroorzaakt dan (tenminste dat begreep ik) geen diarree. Maar ja... bij onze Joepie de Poepie weet je het nooit. Heb hem okugest gegeven en wacht het maar weer af....... :-[
Door Spanielgek
#572633
Nou ,tel er nog maar 1 bij.

Estherisvandaag ook erg aan de diaree,vanmiddag bij m'n moeder.
Ze loopt te zeuren doorde kamer en ja hoor het loopt haar zo af.

En vanavond thuis,ze loopt in de bijschuur,en opeens ik denk wat ruik ik .
En ja hoor,echte spuitpoep.
Even schoonmaken,want ik weet dat ze hetecht niet kan helpen.

Dus jaq denk wel dat er wat heerst.
Door Elizaw
#575036
Hier is alles weer oke ;D ;Dik heb ze wat probiotica gegeven en twee maaltijden rijst met wat pens.
Daarna hebben ze hun normale eten weer gekregen, zonder de kopvlees en alles ging prima.

Totdat ik van de week weer een maaltje kopvlees heb gegeven :ometeen ;s avonds begon het weer bij allebei, het was dan nog wel niet zo heel erg dun, maar zeker veel dunner dan normaal en stinkerig. De jongste schuurde meteen met zijn gat over de straat hier door de woonwijk hihihi. ;D :-[

Ik heb nu dus echt het vermoeden dat er meer in zit dan alleen runderkopvlees :'( :'(ik heb het ook even ontleed en er zitten sowieso hele stukken vet tussen, dat trek je met je vingers zo uit elkaar ::)
zien jullie misschien op de foto of dit alleen kopvlees is?
Afbeelding
Door Lizzy
#575281
Geen idee wat dit is.... Het kopvlees dat ik heb bevat in ieder geval heel veel meer spiervlees.....

Overigens, het heerst als de pest hoor, diarree!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door