Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door SemBo
#57452
Bo blijft gras eten, vrijwel iedere dag neemt ze happen uit jong gras. Soms geeft ze 's nachts over, vaak ook niet. Als ze braakt, komt er wat slijm uit met wat grassprietjes. Ze eet dit ook weer op.

Bo krijgt dagelijks Carnibest af en toe aangevuld met de groene mix van CB. Sem krijgt hetzelfde en heeft nergens last van. Zou Bo iets onder de leden hebben of is dit iets waar ik me geen zorgen over hoef te maken?

Sorry...had dit eerst in de verkeerde rubriek gezet. Ik neem aan dat het daar wel verwijderd wordt?
Door qyan
#57458
SemBo schreef: Bo blijft gras eten, vrijwel iedere dag neemt ze happen uit jong gras. Soms geeft ze 's nachts over, vaak ook niet. Als ze braakt, komt er wat slijm uit met wat grassprietjes. Ze eet dit ook weer op.

Bo krijgt dagelijks Carnibest af en toe aangevuld met de groene mix van CB. Sem krijgt hetzelfde en heeft nergens last van. Zou Bo iets onder de leden hebben of is dit iets waar ik me geen zorgen over hoef te maken?

Sorry...had dit eerst in de verkeerde rubriek gezet. Ik neem aan dat het daar wel verwijderd wordt?
nu er weer wat jong gras begint te groeien begint qyan ook weer te grazen.
als qyan gras eet om over te geven, dan zoekt hij voornamelijk heel grof gras, soms zelfs oud en verdort gras op om te braken. ook weleens riet.
met dat jonge gras zie ik hem duidelijk uitzoeken waar hij trek in heeft/ wat hem wel lekker lijkt :P
de ene keer braakt ie, maar meestal niet.
dus ik maak me er niet zo druk om.
ik ga me dus pas druk maken als hij echt gaat grazen als ene koe en het groffere gras en riet gaat grazen.
maar dat is gedrag wat ik van qyan herken en heb mee gemaakt, dus kan het onderscheid aardig maken ;)
Door tieneke
#57477
Ook Kobus neemt de laatste dagen voor het eerst weer een happie gras :P
Vanmiddag maakte hij een kotsgeluid maar er kwam niets uit.
Niet echt zorgen om maken dus ;)
Door Truus
#57478
Hier lopen we vaak met een groep en 20 honden. Telkens op de zelfde plekken zoeken ze het brede gras op en staan als koeien te grazen. De een zegt buikpijn de ander zegt eiwitten tekort enz. Ik denk dat ze het gewoon lekker vinden en maak me er niet druk over, hoogstens als ik alweer die sprietjes uit de kont moet trekken ;D
Door tieneke
#57501
SemBo schreef: Ja, die sprietjes....ik wist niet wat ik zag.... ;D
:-X :-X
Door Jolly
#57509
sembo, wie is die leuke kleine? ( volgens mij een oud duitse herder, toch ?)
Door SemBo
#57580
Jolly schreef: sembo, wie is die leuke kleine? ( volgens mij een oud duitse herder, toch ?)
Nope...dat is mijn nieuwste telg. Die kleine is een garafiano(mixje) en komt via St. AAI uit La Palma. Tis mijn adoptiehondje en ik mag mezelf sinds vorige week woensdag de trotse ouder noemen....wat is ze mooi hè? :D
Door tieneke
#57581
SemBo schreef:

Nope...dat is mijn nieuwste telg. Die kleine is een garafiano(mixje) en komt via St. AAI uit La Palma. Tis mijn adoptiehondje en ik mag mezelf sinds vorige week woensdag de trotse ouder noemen....wat is ze mooi hè? :D
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Wat goed dat jullie haar deze kans geven :-*
Door Truus
#57590
SemBo schreef:

Nope...dat is mijn nieuwste telg. Die kleine is een garafiano(mixje) en komt via St. AAI uit La Palma. Tis mijn adoptiehondje en ik mag mezelf sinds vorige week woensdag de trotse ouder noemen....wat is ze mooi hè? :D
Wat een schatje daar mag je zeker trots op zijn , ze is echt mooi :-*
Gefeliciteerd!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door