Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door vandunes
#574080
Hallo! :D

Ik heb onze hond kipkarbonade gegeven, ik heb de botjes kapotgeslagen en Bo eraan laten kluiven. Hij kauwt goed de botjes door. Ik ben alleen bang dat hij als ik het gewoon in zn bak gooi dat hij stukken in 1 keer door slikt. Dus wanneer weet je nou of het los kunt laten?

Groeten Jacqueline
Door Laura2004
#574093
Ik heb het nooit vastgehouden en nooit in stukken geslagen en het is altijd goed gegaan. Mijn honden schrokten hun brokjes altijd als idioten naar binnen en sinds ze barfen eten ze heel rustig. Ik heb het nooit echt eng gevonden. Ik zou het gewoon proberen.
Gebruikersavatar
Door Miekie
#574164
Ik vond het eerst ook doodeng,maar het bleek juist dat ze veel rustiger aten toen ik het losliet.Als je ze goed hoort kraken en ze gebruiken hun achterste kiezen goed,dan gaat het wel goed denk ik.
Door Lil
#574212
Hier hoef ik echt niet proberen om het vast te houden, zo lang als ik het vast heb komt hij er niet aan (tja, soms is opvoeding weer een nadeel :-\).
Ik zou het gewoon eens proberen met iets dat makkelijk te kauwen is of juist met iets groots zodat je weet dat hij het niet meteen kan doorslikken. Ligt een beetje aan het type hond, dat kun je zelf het beste inschatten.
Door 202Spots
#574229
vandunes schreef: . Hij kauwt goed de botjes door. Ik ben alleen bang dat hij als ik het gewoon in zn bak gooi dat hij stukken in 1 keer door slikt. Dus wanneer weet je nou of het los kunt laten?
Hoe lang geef je nu de kip? 'n paar weken al he?
Wanneer ie al aardig gewend is dan zou ik gewoon proberen wat ie doet met 'n hele nek....wanneer ie 'n nek zonder kauwen doorslikt dan is dat niet het einde van de wereld....en dan ga je nog effe terug met vasthouden, maar wanneer ie er op kluift dan weet je gelijk dat 't ook goed kan gaan!
Je kan OOK 'n groter stuk kip karkas geven, dat kan gewoon niet in 1 keer doorgeslikt en er moet wel aan gekraakt worden om er iets van af te krijgen.
Maar zo te lezen kan je wel proberen om "los" te geven denk ik! ;)
Door vandunes
#574312
Oke!! Thanks iedereen voor de tips, we gaan het proberen. O ja, ik heb vriezer gevonden bij de anderhalfs goederen winkel, yeah!!!!! Nu kan ik echt een voorraad beginnen! Yoehoe :D
Door Laura2004
#574323
vandunes schreef: Oke!! Thanks iedereen voor de tips, we gaan het proberen. O ja, ik heb vriezer gevonden bij de anderhalfs goederen winkel, yeah!!!!! Nu kan ik echt een voorraad beginnen! Yoehoe :D
Succes!!!! Laat je weten hoe het is gegaan?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door