Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kuszco
#573970
Sinds vanochtend heeft Lotje spuitpoep. Bij haar eerste uitje had ze nog een normale drol, maar daarna werd het dun. Nu na de wandeling komt er weer onverteerd eten van vanochtend uit. Lotje krijgt CB eend-rijst.
Zal ik haar vandaag maar op de rijst zetten? Met rijstewater?
Door Kuszco
#573973
Zelf zat ik te denken dat het misschien van de karnemelk is die ze gisteravond heeft gehad. Ze heeft twee keer 100cc karnemelk verdund met water gehad.
Ze drinkt maar weinig normaal. En bij die benauwdheid plast ze me dan te weinig voor mijn gevoel. Misschien is dat wel te veel geweest. Ik vind het heel vervelend. Vorige week Zita, en nu weer Lotje. Ik kan haar naturlijk ook een dag laten vasten, en alleen rijstewater laten drinken.
Wat doen jullie altijd in zo'n situatie?
Door Lizzy
#573976
Ik vind rijst eerlijk gezegd helemaal 10 keer niks bij diarree. Het is een misverstand dat rijst zo lekker verteerd. Dat doet het namelijk niet.

Als mijn hond niet ziek is, geen koorts heeft en wel eetlust heeft: dan krijgt hij/zij gewoon te eten wat hij/zij normaal ook krijgt. Ik geef probiotica en Okugest van VSM.

Als mijn hond echt ziek is: dan krijgen ze niks te eten. Ze moeten dan vasten. Ze krijgen alleen te drinken. En geen rijstewater maar gewoon water met eventueel een lepeltje rauwe honing er in opgelost. Verder niks.
Door Laura2004
#573978
Als trek heeft eten geven en anders laten vasten, maar wel zorgen dat ze genoeg vocht binnen krijgt.
Waarom krijgt ze trouwens cb eend/rijst? Als het als eliminatie dieet bedoelt is is het nl niet handig om haar karnemelk te geven.
Door Kuszco
#573990
Nou Lotje heeft een huidallergie. Onder andere is ze overgevoelig voor rundvlees en pollen.
Eendenvlees kan ze wel tegen. Het is niet als eliminatiedieet bedoelt. Maar ze drinkt gewoon heel weinig bij die hitte en daarom had ik haar verdunde karnemelk gegeven. Maar misschien moet ik meer van Lotje uit gaan. Ze zal wel weten wanneer ze dorst heeft. Er is altijd vers water beschikbaar. Ze drinkt dan alleen na de grote wandeling.
Maar ze is verder niet ziek. Alleen haar eten komt er weer gedeeltelijk onverteerd uit. Daarom dacht ik misschien een dagje niets te geven, of b.v. rijst.
Maar nu lees ik dat rijst ook niet ideaal is.
Door Lizzy
#573992
Kuszco schreef: Nou Lotje heeft een huidallergie. Onder andere is ze overgevoelig voor rundvlees en pollen.
Eendenvlees kan ze wel tegen. Het is niet als eliminatiedieet bedoelt. Maar ze drinkt gewoon heel weinig bij die hitte en daarom had ik haar verdunde karnemelk gegeven. Maar misschien moet ik meer van Lotje uit gaan. Ze zal wel weten wanneer ze dorst heeft. Er is altijd vers water beschikbaar. Ze drinkt dan alleen na de grote wandeling.
Maar ze is verder niet ziek. Alleen haar eten komt er weer gedeeltelijk onverteerd uit. Daarom dacht ik misschien een dagje niets te geven, of b.v. rijst.
Maar nu lees ik dat rijst ook niet ideaal is.

Nee, rijst is echt niks. Beter geef je dan niks. Of een beetje yoghurt. Waarom geef je eend en rijst als je hond alleen niet tegen rund kan? Kun je dan niet beter ook kip en lam enzo geven?
Door Laura2004
#573994
Mijn honden drinken ook nauwelijks. Met warm weer drinken ze soms uit de bak, maar meestal nemen ze een paar slokjes uit de sloot en verder niks. In versvlees zit heel veel vocht, dus ik zou me niet druk maken om het weinige drinken.
Ik zou haar in ieder geval geen karnemelk geven.
En die diarree kan ook door het warme weer komen, mijn hond heeft dit weekend ook diarree gehad.
Door Kuszco
#574092
Ik ben begonnen met eend-rijst. En wil daarna ook op ander vlees over gaan. Het ligt al in de diepvries. Maar in de DSZ hebben ze me geadviseerd, niet te vlug af te wisselen
Eerst een paar maanden eend en daarna lam of kip.
Het zit allemaal in de planning, maar Lotje krijgt pas sinds 5 weken KVV . Kan ik dan al eerder afwisselen volgens jullie?
Zita krijgt CB light. Sinds 6 weken.
Ik wil best afwisselen als dat kan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door