Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door MariekeLost2
#573708
Mijn hond heeft sinds drie weken last van zijn achterpoot. Hij hinkt niet maar slikt er steeds aan, net zo lang totdat het vuurrood is.
Ik ben er uiteraard mee naar de dierenarts geweest en die zegt dat één van zijn tenen een beetje ontwricht is geweest. Hij heeft zich waarschijnlijk verstapt tijdens het frisbeeen op de hondeschool. Ik heb verder niets ervoor gekregen, alleen advies van 10 dagen aan de lijn. En niet meer balletje gooien of frisbee vangen.
Dit heb ik opgevolgd, maar het is nog steeds niet over en we zijn nu 2,5 week verder. Uiteraard wil ik zo wel weer naar de dierenarts, maar heeft iemand dit vaker meegemaakt en weet je een oplossing, dan hoor ik dit graag. Das altijd goedkoper dan een gepeperde rekening van de DA (alhoewel ik het graag voor hem over heb hoor, begrijp me niet verkeerd)
Door Lizzy
#573880
Zou er niet iets IN de poot kunnen zitten? Splinter? Stukje glas? Misschien een gras-aar? Likt hij aan de onderkant van z'n poot of tussen de tenen?
Door MariekeLost2
#574006
Nee dat is het juist. Volgens de DA zit er niets in. En we hebben zelf ook gekeken. Er is niets ontstoken of iets dergelijks te zien. Het is echt het kootje wat een beetje dikkig is. Toen de DA er aan zat, deed het ook vreselijk zeer bij de hond. Het is wel iets beter geweest, maar het is nu dus weer slechter geworden.
Door Lizzy
#574008
MariekeLost2 schreef: Nee dat is het juist. Volgens de DA zit er niets in. En we hebben zelf ook gekeken. Er is niets ontstoken of iets dergelijks te zien. Het is echt het kootje wat een beetje dikkig is. Toen de DA er aan zat, deed het ook vreselijk zeer bij de hond. Het is wel iets beter geweest, maar het is nu dus weer slechter geworden.
En een fotootje van laten maken? Misschien is het wel gebroken of zit er een scheurtje in? Heb je al geprobeerd om Traumeel of Traumavetsem te geven?
Door MariekeLost2
#574276
Ja dat heb ik dus ook besloten. Een foto dus. Helaas lukt dit niet meer voordat we overmorgen naar het buitenland gaan (hij gaat mee) voor een paar dagen, want ik mag geen eerder vrij van mijn baas, en foto's worden niet in het spreekuur gemaakt. Ik heb uiteraard eerst even met de DA overlegd. Die zei dat het geen enkel probleem is, omdat hij niet hinkt. Hij krijgt in de vakantie heel veel rust zodat er niet teveel belast wordt. Hij hinkt niet en loopt en rent dus gewoon. En ik kan uiteraard altijd Traumeel gaan gebruiken. Als hij hier aan gaat slikken, kan dit kwaad?

Update: Ik zie net op de site van de Paardendrogist dat het hier om druppeltjes gaat. Ik ga ze morgen gelijk halen.
Dankjewel voor de tip.
Laatst gewijzigd door MariekeLost2 op di 20 jun 2006, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door