Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door zoem zoem
#573919
hoi allemaal ,
ik ben hartstikke nieuw , geef AHV en lupo aan de honden , af en toe 1 dags kuikens /pens /kippennekken .
heb zondag J.L iemand van de barf list ontmoet (op de show in hulten) en die heeft me heel enthousiast weer omgepraat om toch verder te gaan terwijl ik het eigenlijk aan de wilgen wilde hangen en op brokken wilde overstappen . >:( ??? ???
waarom weer brokken?
3 van de 6 honden zijn mooi op gewicht de andere 3 zijn te dik .
voeding; s;morgen een bonzo kluif
s-avonds , de honden die op gewicht zijn 3oo gram
de dieetklub 100 gram en dat is gewoonweg VEEL te weinig.
het standaard gewicht is tussen de 10 en 14 kg( afhankelijk reu/teef ,grootte)
ik wil nu toch alles verder uitbouwen maar weet absoluut nog niet Hoe! ???
gr.
maja en de spitsjes
Door Lizzy
#573933
[quote="zoem zoem"]
hoi allemaal ,
ik ben hartstikke nieuw , geef AHV en lupo aan de honden , af en toe 1 dags kuikens /pens /kippennekken .
heb zondag J.L iemand van de barf list ontmoet (op de show in hulten) en die heeft me heel enthousiast weer omgepraat om toch verder te gaan terwijl ik het eigenlijk aan de wilgen wilde hangen en op brokken wilde overstappen . >:( ??? ???
waarom weer brokken?
3 van de 6 honden zijn mooi op gewicht de andere 3 zijn te dik .
voeding; s;morgen een bonzo kluif
s-avonds , de honden die op gewicht zijn 3oo gram
de dieetklub 100 gram en dat is gewoonweg VEEL te weinig.
het standaard gewicht is tussen de 10 en 14 kg( afhankelijk reu/teef ,grootte)
ik wil nu toch alles verder uitbouwen maar weet absoluut nog niet Hoe! ???
gr.
maja en de spitsjes
[/quote]

Ik zou zelf eerst een beginnen met het wegmieteren van die Bonzo kluif. Dat is gewoon vieze troep.

En wat is nu precies je vraag? Je wilt zelf gaan samenstellen?
Door tieneke
#574044
Als je honden te dik zijn weer overstappen op brokken ::) ::)
Denk dat ze dan helemaal weinig gaan krijgen en nog verder dichtslibben....misschien meer beweging geven?
En inderdaad die Bonzo kluif schrappen, is de grootste bagger.
Geef ze bijvoorbeeld een stukje komkommer of stukje pensstaaf als extra.
Door tieneke
#574045
[quote="Lupa"]
dan is het voer wat je geeft niet geschikt voor je dieetclub
als er medisch niks mankeerd zou ik toch andere merk proberen
[/quote]
Ja de Cb light bijvoorbeeld.
Door zoem zoem
#575000
o.k. de bonzo kluiven zijn de deur uit , ;D
ja , ik wil Barf verder uitbreiden zodat ze toch een goede maaltijd krijgen want met 1 rodischijf per dag voor een middelgrote (45 cm ) hond vindt ik te weinig, :'( maar ik krijg ze niet dunner , ze lopen de gehele dag binnen/buiten en in de wei en we doen onze dagelijkse ronde , te voet of per fiets van ongeveer 8/10 km , 1 a 2 maal per week , 15/20 km. (niet die van 13 natuurlijk)
ik kan bij de slager lamsvlees halen en heb nu een zak met vissen van de markt en heb kippenniertjes, wil binnenkort naar Mill gaan , om het uit te breiden.
is er iemand die een hond heeft van ongeveer dezelfde grootte /gewicht en voor mij al een basis schema heeft om te beginnen?
gr.
maja
Gebruikersavatar
Door sylvia
#575440
[quote="zoem zoem"]
o.k. de bonzo kluiven zijn de deur uit , ;D
ja , ik wil Barf verder uitbreiden zodat ze toch een goede maaltijd krijgen want met 1 rodischijf per dag voor een middelgrote (45 cm ) hond vindt ik te weinig, :'( maar ik krijg ze niet dunner , ze lopen de gehele dag binnen/buiten en in de wei en we doen onze dagelijkse ronde , te voet of per fiets van ongeveer 8/10 km , 1 a 2 maal per week , 15/20 km. (niet die van 13 natuurlijk)
ik kan bij de slager lamsvlees halen en heb nu een zak met vissen van de markt en heb kippenniertjes, wil binnenkort naar Mill gaan , om het uit te breiden.
is er iemand die een hond heeft van ongeveer dezelfde grootte /gewicht en voor mij al een basis schema heeft om te beginnen?
gr.
maja
[/quote]


Ik heb even een kleine opmerking Rodi is geen BARF.
Barf is als je zelf samenstelt , jij voert gewoon een kvv.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door