Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *wendy*
#573885
We zijn zo blij blij blij. ;D

Gandor reageerde niet op de Glucobest en ging alsmaar slechter lopen. Toen we hiermee stopten ging het in eerste instantie veel beter, maar helaas na 2 weken ook weer bergafwaarts. Daarom toch weer Glucobest gegeven, maar geen reactie. :-\

In eerste instantie wilde ik Gandor v.d. een paar dagen aan de pijnstilling hebben om te kijken of hij nu echt pijn had. Het is nl een ras dat pijn heel moeilijk laat merken.
Ineens kreeg ik een helder moment. Op gewrichtstotaal Stap 1 van Etos had hij het goed gedaan.

Nu had ik nog 3 tabletten van Stap2 dus die gisterenochtend vast gegeven en gisterenmiddag na mijn werk gelijk Stap 1 gaan halen. Dus heeft hij met zijn avondeten 3 tabletten Stap 1 gekregen.
Normale dosering Stap 1 is 6 tabletten per dag (voor de mens) en van Stap 2 zijn het 3 tabletten per dag. De vorige keer ging hij verslechteren toen ik op Stap 2 overging. Maar er toen helemaal niet aan gedacht om weer Stap 1 te geven. :-[
Maar wel overgestapt op Glucobest.

Vanochtend liep hij al een heel stuk beter.........misschien ook door de duivelsklauw die erin zit??? ???

Maar nu wil ik jullie laten zien wat er in de beide stappen zit en graag reacties hierover.
Ik hou voor Gandor de mensen dosering aan, simpelweg ivm de hoeveelheid Chondo en Gluco die hij dan binnen krijgt EN omdat hij het er goed op doet. Gandor hou ik igg op Stap 1. Heel heel heel misschien dat ik dan over 2 maanden wel probeer af te bouwen om te kijken op hoeveel tabletten hij toe kan. Het zou mooi zijn 1x 3 tabletten, maar zo ver zijn we nog niet.
Nu de inhoud van beide stappen.

Stap 1 (6 tabletten per dag geeft onderstaande hoeveelheden):
   Vitamine C      120 mg
   Vitamine E      10 mg
   Chondoitrine      1200 mg   
   Glucosamine      1500 mg
   DHA         30 mg
   EPA         60 mg   
   Druivenpit extract    50 mg
   Duivelsklauw extract   500 mg
   Groene thee extract    90 mg
   Gember extract    120 mg
   Heermoes extract    50 mg
   Peterselie extract    50 mg
   Rozenbottel      50 mg
   Venkel         50 mg
Stap 2 ( 3 tabletten per dag geeft de onderstaande hoeveelheden):
   Vitamine D3      1 mcg
   Vitamine K1      20 mcg
   Calcium       260 mg
   Koper         0.3 mg
   Mangaan       0.3 mg
   Chondoitrine      1200 mg
   Glucosamine      1500 mg
   Omega 3 EPA/DHA    150 mg
   Bamboe extract    125 mg
   Duivelsklauw extract   75 mg
   Gember extract    50 mg

Wat ik vreemd vind is dat de vitaminesoorten van beide stappen verschillen. ::)

De kosten voor 1 maand van Stap 1 is 12.95 euro en de kosten van Stap 2 voor 1 maand is 7.95 euro.

Wat vinden jullie vd inhoud van Stap 1 (en ook van Stap 2).
En wat kan verklaren dat hij dus op 1 het beter doet dan op 2?
Door Lizzy
#573896
Ik denk dat je het vooral moet zoeken in de hoge dosering Duivelsklauw. Want vitamine C bijv, zit ook in Glucobest. Mogelijk dat de vetzuren DHA en EPA ook nog een positieve uitwerking hebben.

Mijn ervaring met Duivelsklauw is dat Brutus, wanneer hij pijn heeft, het hier geweldig op doet. Echt subliem. Omdat niet geheel duidelijk is of duivelsklauw schadelijk voor de gezondheid is, wanneer je het langdurig gebruikt, in hoge doseringen, geef ik Brutus alleen duivelsklauw als hij pijn heeft en bouw ik het af als de pijn minder is.

Overigens kun je bij bijvoorbeeld de Tuinen de Duivelsklauw ook los kopen.

Barfplaats wordt gesponsord door