Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door ElinevKa
#573776
ongetwijffeld komt deze vraag vaker op; maar kon m zo snel niet 'zoeken'

over 2 weken komt onze nieuwe kitten :P
onze vorige kitten (nu bijna 3) hebben we dacht ik direct kvv gegeven, maar ik weet het niet meer;
kan dat zo maar?? en hoeveel mag een kitten dan?

2 vragen van andere orde:
1. ophalen en direct naar de da voor checkup en anti-worm en inenting?
2. hoelang houd je een kitten ook weer binnen?

wij wonen in een rustig dorp met een tuin rondom het huis..maarja; ook met nog 2 honden, 2 oudere katten, kattenluik en mooi weer; oftewel; ikzelf denk 2 weken binnenhouden, maar ik hoor andere verhalen..

iemand een idee???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#573894
ElinevKa schreef: ongetwijffeld komt deze vraag vaker op; maar kon m zo snel niet 'zoeken'

over 2 weken komt onze nieuwe kitten :P
onze vorige kitten (nu bijna 3) hebben we dacht ik direct kvv gegeven, maar ik weet het niet meer;
kan dat zo maar?? en hoeveel mag een kitten dan?
Ja hoor het kan niet alleen het is ook het beste wat je kunt doen, niet gaan mengen of afwisselen gewoon gelijk over op vers. Ik weeg eigenlijk nooit wat ze hier krijgen, ik zou gewoon een schoteltje geven en wat hij laat staan haal je weg en zet je terug in de koelkast zo leer je hem/haar direct dat ze in één keer hun eten op moeten eten.
2 vragen van andere orde:
1. ophalen en direct naar de da voor checkup en anti-worm en inenting?
2. hoelang houd je een kitten ook weer binnen?
Nee ik zou niet direct naar de da gaan, eerst naar huis en een beetje laten wennen. Ik neem toch wel aan dat hij al ontwormt is waar hij vandaan komt? enten zou ik persoonlijk niet doen eerder dan na de 12 weken.
Als je denkt dat hij niet ontwormt is kun je even een tube vithamint halen voor pups en kittens (bij de da)

Als je tuin goed is afgezet kun je hem als hij binnen op zijn gemak is best onder begeleiding mee de tuin innemen.
wij wonen in een rustig dorp met een tuin rondom het huis..maarja; ook met nog 2 honden, 2 oudere katten, kattenluik en mooi weer; oftewel; ikzelf denk 2 weken binnenhouden, maar ik hoor andere verhalen..
Mijn tuin is helemaal ommuurt en en hier mogen de kittens van mij gewoon in de tuin ze kunnen toch niet weg , de kittens die ikzelf heb gehouden gaan dan zo van lieverlee dat ze groter worden hun wereld vergroten. Als jouw kitten zo de tuin uit kan lopen zou ik hem minstens een paar weken binnen houden.
Door ElinevKa
#574780
Dank voor de hulp..
hier kan ik wat mee!
Ik haal m eerst lekker naar huis..daar laat ik 'm sowieso twee weken binnen en dan aan riem ofzo in de tuin.
Tuin is megagroot, maar als hij idd zijn wereld gaat vergroten, moet ie wel wat ouder zijn.

inenten dus pas bij 12 weken??
ontwormen zal ik sowieso gaan halen..

dan..ook nog tips over het introduceren van de kitten bij 1 kater van 12 en 1 poes van 3 en 2 honden??


ik dacht zelf; 1 kamer voor de kitten; eerst laten wennen aan kamer; dan deur op kiertje en de honden sowieso pas laten ruiken als kitten op schoot zit..
als je begrijpt wat ik bedoel...
Laatst gewijzigd door ElinevKa op wo 21 jun 2006, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#575230
ElinevKa schreef: Dank voor de hulp..
hier kan ik wat mee!
Ik haal m eerst lekker naar huis..daar laat ik 'm sowieso twee weken binnen en dan aan riem ofzo in de tuin.
Tuin is megagroot, maar als hij idd zijn wereld gaat vergroten, moet ie wel wat ouder zijn.

inenten dus pas bij 12 weken??
ontwormen zal ik sowieso gaan halen..

dan..ook nog tips over het introduceren van de kitten bij 1 kater van 12 en 1 poes van 3 en 2 honden??


ik dacht zelf; 1 kamer voor de kitten; eerst laten wennen aan kamer; dan deur op kiertje en de honden sowieso pas laten ruiken als kitten op schoot zit..
als je begrijpt wat ik bedoel...
Ik zet ze er altijd gewoon erbij (alleen de honden gaan even gedoseerd omdat die erg enthousiast zijn.
Ik dwing niets maar laat ze het zelf uitzoeken.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door