Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door aalsmeer123
#573725
Me ouders hebben dus twink met suiker.
Ze is vandaag aan de diaree.
Me ma belde me op en vroeg wat ze der kon geven om het tegen te gaan.
Ik xzou dit niet weten.
Ik ziou bij mijn honden geen eten geven.
Maar ze moet wel ivm de suiker.
Wat zouden ze der kunnen geven?
Door Lizzy
#573879
Als een hond wel eetlust heeft, dan geef ik gewoon eten hoor, bij diarree.
Door aalsmeer123
#573883
:D oke.
Nou ze eet als een reiger.
We houden het wel in de gaten , en als het echt water word kijken we wel ff wat we doen.
Misschien gekookte kip geven?
Door Lizzy
#573889
aalsmeer123 schreef: :D oke.
Nou ze eet als een reiger.
We houden het wel in de gaten , en als het echt water word kijken we wel ff wat we doen.
Misschien gekookte kip geven?
Het hangt er vanaf. Als een hond diarree heeft maar verder niet ziek is en geen koort heeft en het loopt er niet als water uit of er zit geen bloed bij: dan zou ik gewoon het normale eten geven. Juist van al die voerveranderingen krijgen honden diarree. Bovendien is gekookte kip rottig verteerbaar....
Door aalsmeer123
#574206
Oke.

Maar nog ff wat anders.
Ik heb jack en russel lamsribben gegeven en van aftoen lopen ze t eklote.
Russel poept wel maar kleine beetjes en jack is gigantisch aan de diaree en er zit wel bloed bij.
Ik maak me echt zorgen.
Ik weet ook niet wat ik nu moet.
Ik kwam uit werk en hij had ook hde hele vloerbedekking in het andere kamertje vol gescheten.
Maar ik vind het eng dat er bloed bij zit.
JHij eet wel en drinkt ook.
Koorts weet ik niet dat ga ik zo meten.
Maar het is echt sinds die lamsribben.
Ik had bunschioten al gebelt en die adviseerde niet meer lamsrib te geven omdat dat heel zwaar vallend is.
Ik had geluk dat ze niet verstopt waren en moest het niet meer geven.
Maar nu komt er gewoon water uit jack met bloed.
Moet ik hem maar geen eten geven dat de darmen ff rust krijgen?
Het is echt water.
En stinken niet te kort.
Ze hebben nog nooit echt bot gegeten wel kippennekken enzo.
Maar rib nog niet maar dat kon geen kwaad bij het vertkoop punt.
Maar goed nu zit ik wat zouden jullie doen?
Door Kuszco
#574210
Nou, het lijkt me niet goed als er bloed bij zit. Kan een irritatie van de dikke darm zijn. Ik zou naar de DA gaan.
\en niet zelf aandoktern. Succes met Jack.
Door Lizzy
#574262
Ik ging naar de DA. Houd in je achterhoofd dat bot goed te zien is op een rontgenfoto.

En ik vind het buitengewoon onverstandig, het advies dat je gekregen hebt, om lamsribben te geven terwijl je hond nog niks gewend is.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#574295
Lupa schreef: Waar die lamsribben vandan komen geen idee en hoeveel er gegeven zijn ook geen idee.
Na 4 maanden moet kunnen, ben ik met je eens.

Je weet toch wel waar je lamsribben vandaan komen ???

(of vliegen ze bij jou zo je vries in ;D)
Door Lizzy
#574299
Lupa schreef: oh oh
die verkoop punt ben ik!!!!
deze honden zijn al een aantal maanden( 4 maanden denk ik) aan de carnibest en de kippen vleugeltjes kippennekken en penslappjes en ik denk ook karkassen.
ze hebben geen last gehad van al dit dus na 4 maanden is er tijd voor lamsribbetjes.
Waar die lamsribben vandan komen geen idee en hoeveel er gegeven zijn ook geen idee.
OK. Nou, er stond in de tekst van Aalsmeer dat ze nog nooit echt botten hadden gegeten. Maar dat hebben ze dus wel... Ik vind dat na 4 maand een bevleesde lamsrib ook moet kunnen!

Maar vraag aan Aalsmeer dus: waren het kale ribben? Erg hard?
Door Lizzy
#574309
Lupa schreef: ho ho, dat verkooppunt ik!!!!
Tekst even aangpast, Lupa? Rustig maar hoor.
Door Lizzy
#574314
Lupa schreef: ja ik had per ongeluk het al op gestuurd (wist ik niet meer, terwijl ik op een 2de venster bezig was met een "betere "text"
maar de inhoud is het zelfde
Vind je?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#574317
Lupa schreef: ik bedoel te zeggen dat ze ze niet van mij heeft (niet dat ik me kan herinneren) en dus van welke slager komen ze? mischien waren het geen lamribben?
Owwwwwwwwwwwwwwwwwww, ja dat was eerder niet duidelijk.
Door Lizzy
#574332
Lupa schreef: goed een nieuwe text dan?

deze honden staan ongeveer 4 maanden(nu las ik ergens anders 3 maanden)
op de carnibest, kippenekken, penslappjes karkassen en ik dacht dus ook kippen vleugeltjes
na 3 maanden moet het geen prbleem zijn om lamsribben te geven toch?

Hoeveel er gegeven is en waar die lamsribben vandan komen geen idee.

Kan het niet een virus zijn?


zo beter?
Klinkt heel goed. Aalsmeer had dus geschreven dat de honden niks gewend waren. In DAT licht vond ik het advies van de lamsbotten niet goed. Maar in DIT licht (dat de honden dus al 4 maanden vers + vleesbot eten) vind ik dat goedbevleesde lamsribben moeten kunnen!

En niet elke leverancier levert helaas geschikte lamsbotten... Vaak betreft het geen lammeren meer maar schapen en bevatten ze te weinig vlees. Dat is, denk ik, wel goed voor Aalsmeer om op te letten....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door