Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#573719
chrisje schreef: Wat kun je doen als er een kopje van een f*ck**g teek is blijven zitten.
ben een hond? dan laat ik het meestal gewoon, het wordt dan een zweertje en komt vanzelf eruit. Soms doe ik er een beetje trekzalf op om het eruit te helpen, maar dat hangt er van af waar het is.... wellicht dat andere nog tips hebben? of er anders over denken.
Door conleeuw
#573727
chrisje schreef: Yep, bij een hond. Wat bedoel je met trekzalf??
Ichtammol - Trekzalf = zwarte teerachtig drek, die je kan gebruiken voor bijvoorbeeld steenpuisten of andere absces achtige aandoeningen, ook bij splinters werkt het om ze eruit te trekken. Stinkt een beetje (teerachtig) en maakt echt een troep, vandaar dat ik zei, hangt er een beetje van af waar het zit, ik wil het kunnen afplakken, of het moet ergens zitten waar de hond niet goed bij kan, anders zit alles onder de trekzalf....blegh. Ik moet zeggen dat mijn honden er niet graag aan likken, dus dat is voor mij niet een probleem. Kan je gewoon bij de drogist kopen.
Door chrisje
#573732
conleeuw schreef: Ichtammol - Trekzalf = zwarte teerachtig drek, die je kan gebruiken voor bijvoorbeeld steenpuisten of andere absces achtige aandoeningen, ook bij splinters werkt het om ze eruit te trekken. Stinkt een beetje (teerachtig) en maakt echt een troep, vandaar dat ik zei, hangt er een beetje van af waar het zit, ik wil het kunnen afplakken, of het moet ergens zitten waar de hond niet goed bij kan, anders zit alles onder de trekzalf....blegh. Ik moet zeggen dat mijn honden er niet graag aan likken, dus dat is voor mij niet een probleem. Kan je gewoon bij de drogist kopen.
En dat mag je er gewoon op doen?
Door conleeuw
#573740
chrisje schreef: En dat mag je er gewoon op doen?
ik doe het al sinds jaar en dag, zo lang ik mij kan heugen, nog nooit heb ik iets negatiefs meegemaakt, (er zit een teer preparaat, gele vasiline en ook wolvet in en een enkeling kan voor een van deze middelen een overgevoeligheid hebben, maar dat heb ik persoonlijk nog niet meegemaakt. Meestal werkt het wel ;) het is een middel uit den oude doos zeg maar..... of iemand hier moet iets negatiefs hebben meegemaakt met trekzalf?
De werkzame stof is .... Sulfobituminose-ammonium het wordt ook wel eens Ammoniumbituminosulfonaat genoemd.
Door K&D
#574097
Trekzalf is inderdaad een erg oud (met een baard van een paar jaar) huismiddeltje. Eigenlijk is het tegenwoordig een overbodig middeltje. Volgens Wikipedia is het niet helemaal onschuldig omdat het een teerprodukt is. (en Chrisje, ik weet niet of dit ook een trigger kan zijn voor epi hoor)
Maar ik zou gewoon een poosje afwachten, de kop van de teek komt er vanzelf weer uit. Wat je wel kunt doen is ontsmetten met verdunde Teatrea olie.
Heeft je hond de teek er zelf afgekrabt? Anders moet je de volgende keer de teek eruit draaien en niet trekken! Die kl***nbeesten zijn trek-bestendig.
Als je draait komt hij er in bijna alle gevallen geheel uit.
Door chrisje
#574274
Lindsey schreef: Trekzalf is inderdaad een erg oud (met een baard van een paar jaar) huismiddeltje. Eigenlijk is het tegenwoordig een overbodig middeltje. Volgens Wikipedia is het niet helemaal onschuldig omdat het een teerprodukt is. (en Chrisje, ik weet niet of dit ook een trigger kan zijn voor epi hoor)
Maar ik zou gewoon een poosje afwachten, de kop van de teek komt er vanzelf weer uit. Wat je wel kunt doen is ontsmetten met verdunde Teatrea olie.
Heeft je hond de teek er zelf afgekrabt? Anders moet je de volgende keer de teek eruit draaien en niet trekken! Die kl***nbeesten zijn trek-bestendig.
Als je draait komt hij er in bijna alle gevallen geheel uit.
Dit is mijn eerste teek waarvan het kopje bleef zitten.
Normaal gebruik ik mijn nagels, maar nu had ik een tangetje gekocht, en net nu bleef het zitten. Ik moest vandaag bij de holistische dierenarts zijn en hij zei dat het er wel zal uitkomen. Ik moest me niet druk maken. Heb ineens druppeltjes gekregen die hij zelf ter plaatse heeft gemaakt. Vier druppels per dag op de tong en een metalen plaatje (bioresonantieth.) dat ik onderaan haar tuigje moet plakken zodat het contact heeft met de huid.
We zullen zien.
Door K&D
#574341
chrisje schreef: , maar nu had ik een tangetje gekocht, en net nu bleef het zitten
:P Zul je altijd zien he......maar ik moet bekennen dat het hier ook 2 smurrieteken heeft gekost voor ik het in de gaten had hoor. Maar nu: hoppa, even kurkdraaien en weg is ie. (en daarna natuurlijk de ceremonie van het definitief vernietigen van het ongedierte ;D )

Ben wel benieuwd hoe het gaat. Is die therapie ook om teken te weren? Of alleen om het kopje eruit te laten gaan.
Door chrisje
#574432
Lindsey schreef: :P Zul je altijd zien he......maar ik moet bekennen dat het hier ook 2 smurrieteken heeft gekost voor ik het in de gaten had hoor. Maar nu: hoppa, even kurkdraaien en weg is ie. (en daarna natuurlijk de ceremonie van het definitief vernietigen van het ongedierte ;D )

Ben wel benieuwd hoe het gaat. Is die therapie ook om teken te weren? Of alleen om het kopje eruit te laten gaan.
Om de vuile teken te weren. Zij zouden ons Dimpke nu niet aantrekkelijk meer mogen vinden ;D
Door K&D
#574784
chrisje schreef: Om de vuile teken te weren. Zij zouden ons Dimpke nu niet aantrekkelijk meer mogen vinden ;D
Houd je ons op de hoogte? Wie weet is dit middel dan het goudmijntje waar tekenhatend NL op zit te wachten ;D ;D
Door chrisje
#575662
Lindsey schreef: Houd je ons op de hoogte? Wie weet is dit middel dan het goudmijntje waar tekenhatend NL op zit te wachten ;D ;D
Momenteel kan ik er nog weinig over zeggen, alleen ... ik heb gisteren een lange wandeling gemaakt, ook in lang gras en geen enkele teek gevonden. Maar het is nog wat vroeg he ... om te juichen ;D
Laatst gewijzigd door chrisje op do 22 jun 2006, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sella
#580070
Ik ben sinds gisteren begonnen met bodyguard van sanal. Dat moet dor het voer en maakt onaantrekkelijk voor vlooien en teken.
Ik wil dit eens uitproberen. Mijn vorige hond zat geheid onder de teken tijdens de wandelingen en op deze vent heb ik er nog nooit een ontdekt.
Nu geef ik dus geen frontline meer en nog steeds geen vlo of teek.
Aangezien ik huiverig ben dat de firma etter en bak toch een keer hem gaan ontdekken ga ik eens kijken of dit toch ook ze of een afstand houdt.
Maar ga ik naar Duitsland dan zal ik wel een paar dagen van te voren een frontline erop doen om alles af te dekken want daar rammelt het ervan waar we heengaan. Ik haat die **** gore teken!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door