Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#573533
Die meiden van mij zitten natuurlijk nog een beetje in hun BARF-proeftijd (letterlijk), dus ik ben vanalles aan het proberen met ze, kijken of er iets is dat ik niet aan ze gevoerd krijg...

tot nu toe eten ze:
kip (nek, karkas, heel, filet, lever)
rund (riblap, hart, strot)
konijn (bout)
lam (hart)
struisvogel (karkas, gehakt)
kwartel (heel)
zalm (kop, stukken)
makreel (heel)
sardines (heel)
ei (inclusief schil)
verschillende zuivel
en vanavond staat geit(enrib) op het menu.

In de vriezer ligt daarnaast nog eend, daar ben ik nog niet aan toe gekomen, maar ik vermoed zomaar dat dat ook geen probleem gaat zijn... ::)

Ben eigenlijk best wel trots op mijn meissies, het lijkt alsof ze hun "proeftijd" goed weten te waarderen!
:)
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#573611
pike schreef: nou dat gaat dus goed, maar hoe zit het met groente? lusten ze die ook?
Groente ben ik nog niet aan toegekomen, ze krijgen hiernaast gewoon ook nog Cb in de ochtend, dus daar was de noodzaak nog niet toe... ;)
Ik zal me nu eens verdiepen in de groentes.... ;)

any suggestions? ;D
Door Bernadette
#573639
Super!!! Misschien kan je aan hele prooitjes komen? Kan je dat ook eens proberen.

Hier hebben we ook eerst gewoon gegeven, daarna zoveel mogelijk hele prooitjes gaan voeren!
Gebruikersavatar
Door Miekie
#573682
-Saskia- schreef: Ik zal me nu eens verdiepen in de groentes.... ;)

any suggestions? ;D
Volgens mij zullen groentes ook geen probleem zijn,mochten ze toch moeilijk doen,probeer rode kool;Jonas is een hele kieskeurige eter en groente vindt hij ook maar raar.Eerst moest ik er ei en/of vis doordoen,maar nu ik rode kool aan de mix heb toegevoegd eet hij het graag!In de mix van deze maand zit verder:wortel,bloemkool,courgette,witte kool,paksoi,witlof,knoflook en gember.
Gebruikersavatar
Door pike
#573738
Miekie schreef: Volgens mij zullen groentes ook geen probleem zijn,mochten ze toch moeilijk doen,probeer rode kool;Jonas is een hele kieskeurige eter en groente vindt hij ook maar raar.Eerst moest ik er ei en/of vis doordoen,maar nu ik rode kool aan de mix heb toegevoegd eet hij het graag!In de mix van deze maand zit verder:wortel,bloemkool,courgette,witte kool,paksoi,witlof,knoflook en gember.
nou dan ga ik ook maar rode kool proberen. Groente is niet echt favoriet, het meeste gaat wel op maar dat is omdat het aan het vlees plakt!
Gebruikersavatar
Door Miekie
#573797
geen idee,maar die van mij vindt het lekker en die lust zowat nix:geen hert,geen struis,geen verse vis,geen lamsvlees/organen,geen fruit,maar dus wel rooie kool :)
maar of dat voor meer honden zo is?
Laatst gewijzigd door Miekie op ma 19 jun 2006, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#573865
nou mijn honden zijn flink jaloers op was jouw honden in de proeftijd krijgen :-\

ik kom niet verder dan kip, rund, geit, lam en af en toe een vissie :-\
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#574139
Remke schreef: Oooh honden die alles lusten en zelfs vis eten, zullen we er toch niet 1 ruilen ;D Jij Kip ik Dommelsch!
Hihihi, weet je wel hoeveel Dommelsch per dag naar binnen schrokt?? ;)
Door Remke
#574171
-Saskia- schreef: Hihihi, weet je wel hoeveel Dommelsch per dag naar binnen schrokt?? ;)
Waarschijnlijk 1 Kip (ze weegt 2,2kg) ofzo? Hmmm ja dan ben ik snel door mijn honden heen... ::)
Laatst gewijzigd door Remke op di 20 jun 2006, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door