Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door nini
#571309
Hoi allemaal, ik ben nieuw hier en ben de eigenaar van een lieve franse bulldog. Hij heeft vorige week voor het eerst heftige epilepsie aanvallen gehad en wordt nu behandeld mat phenobarbital (2 x 50mg per dag). soms sijpelt er een kleine of grote aanval door en naast het feir dat het vreselijk is om dit aan te zien wil ik hem graag zo rustig modelijk laten zijn om verdere stress en aanvallen te vermijden.

Ik heb gehoord dat Rescua Remedy druppels van BAch eventueel werken? Wie gebruikt dit en hoe? En wat zijn je ondervindingen? Ik geef de hond nu slechts vers diepvriesvlees maar is dit niet een te eenzijdig dieet? (smuldier). Ik hoop dat jullie me aan wat tips willen helpen. bedankt.
Door 202Spots
#571315
Welkom op BP.
Mijn vorige hond had ook epilepsie, en ik weet hoe naar het is,
De rescue remedy helpt om 'n paar druppels te geven NA dat hij 'n aanval heeft gehad, het is dus geen geneesmiddel om de aanvallen te voorkomen.
Wanneer de aanval voorbij is, dan 4 druppels onder de tong spuiten, of eventueel op dobbelsteentje brood druppellen, en dan geven.
En neem ZELF ook gerust 'n paar druppels om je eigen zenuwen te kalmeren! ;)

Rauw voeding geeft heel goed resultaat met epi honden, dus je bent op de goeie weg!
Ik weet niet of smuldier complete is?
Kijk anders even hier in de bieb afdeling hoe je kan leren om hier en daar 'n zelf samengestelde barf maaltijd in elkaar kan zetten, of met verloop van tijd helemaal overgaan om alles zelf samen stellen.

Wanneer je "epilepsie" in de zoek balk tikt, dan vind je daar ook 'n hoop info.
En als je vragen hebt, dan laat je 't maar weten!
Door ~Joke~
#571328
[quote="nini"]
Hoi allemaal, ik ben nieuw hier en ben de eigenaar van een lieve franse bulldog. Hij heeft vorige week voor het eerst heftige epilepsie aanvallen gehad en wordt nu behandeld mat phenobarbital (2 x 50mg per dag). soms sijpelt er een kleine of grote aanval door en naast het feir dat het vreselijk is om dit aan te zien wil ik hem graag zo rustig modelijk laten zijn om verdere stress en aanvallen te vermijden.

Ik heb gehoord dat Rescua Remedy druppels van BAch eventueel werken? Wie gebruikt dit en hoe? En wat zijn je ondervindingen? Ik geef de hond nu slechts vers diepvriesvlees maar is dit niet een te eenzijdig dieet? (smuldier). Ik hoop dat jullie me aan wat tips willen helpen. bedankt.
[/quote]
Belangrijk is 100% graan[glutenvrij] rauw te voeren. Zorg dus dat de hond geen graan en graanproducten binnenkrijgt. Een goede site is
www.dogtorj.com
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op vr 16 jun 2006, 07:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door truus-
#572237
alle druppels, geneeswijzen enz enz volgens mij helpt er niets echt goed.
Door Sennaruby
#572350
Primaire epilepsie is niet te genezen helaas, maar als de medicatie aanslaat dan valt er over het algemeen goed mee te leven hoor.

Groetjes,

Fieke
Door 202Spots
#572904
[quote="truus-"]
alle druppels, geneeswijzen enz enz volgens mij helpt er niets echt goed.
[/quote]

de Rescue Remedy is ook geen geneesmiddel, maar ik weet zeker dat het voor de hond (en jezelf) kalmerend werkt NA 'n seizure .
Door chrisje
#573538
Hier ook een epi hondje. Zij krijgt al geruime tijd (eerst) KVV en sinds enkele weken alleen verse rauwe voeding. Helaas heeft het hier geen effect. Ik moet het beamen dat epi niet te genezen is. Ik ben bezig met homeopathie, maar ook hier geen succes. Je mag me voor verdere info altijd een PB je laten, hoor.
Laatst gewijzigd door chrisje op ma 19 jun 2006, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door