Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door tt-tjes
#573299
Ik heb gelezen dat carnibest light niet bevorderlijk is voor de vacht als je dit langere tijd geeft.

Kan iemand mij vertellen waar dat dit aan ligt??

Dit is een variant waar geen kip in zit, Balou kan hier dus wel tegen en vindt het ook lekker, maar als dit tenkoste gaat van zijn vacht ben ik hier ook niet echt weg van.

In bijna elk kvv zit kippenvlees dus ik heb niet zo heel veel keuze. De eend/rijst lust hij niet. (eendennekken wel, gek he!)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#573300
[quote="tt-tjes"]
Ik heb gelezen dat carnibest light niet bevorderlijk is voor de vacht als je dit langere tijd geeft.

Kan iemand mij vertellen waar dat dit aan ligt??

Dit is een variant waar geen kip in zit, Balou kan hier dus wel tegen en vindt het ook lekker, maar als dit tenkoste gaat van zijn vacht ben ik hier ook niet echt weg van.

In bijna elk kvv zit kippenvlees dus ik heb niet zo heel veel keuze. De eend/rijst lust hij niet. (eendennekken wel, gek he!)
[/quote]

Door het lage vetgehalte.
Maar informeer nog even of er inderdaad geen kip inzit, want elders werd gezegd dat de light ook gemalen (kip)bot zou bevatten. Dussehh Afbeelding
Door *wendy*
#573307
Boy doet het heel erg goed op de Light, maar ik weet niet of het nog scheelt dat hij:
* kortharig is.
* Van de 14 maaltijden in de week, zeker 4 maaltijden (max 7) een andere variant of BARF spulletjes krijgt.

???
Door Peet
#573351
In de light zit geen kip ;).
Daarom wordt er ook een calciumsupplement in gedaan, wat in de andere versies niet nodig is door de gemalen (kippe-)botten. Light bevat alleen rundvlees (en groentes etc).
Door tt-tjes
#573461
Kun je dat lage vetgehalte ook opvangen door iets anders er bij te geven?
Ze krijgen nu regelmatig eendennekken erbij.
Door tt-tjes
#573705
Heb nog met Corine gesproken, er zit idd geen kippenvlees of kippebotten in.

Een tip van haar was om een eendekarkas of vleugels te geven omdat daar het vel nog omheen zit, is blijkbaar ook vetter, of schapevet er door heen doen.

Eendenekken gaat goed, maar ik durf eigenlijk nog niets anders te geven, al helemaal geen hele vis.
Door danielle1980
#573849
dat kun je doen als je denkt dat je hond t in 1 keer doorslikt.
die van mij kauwen er erg goed op.
kijk hier bv, dit is een eendenkarkas je kunt t niet goed zien, maar misschien staan er op barfclub betere foto's.
http://www.pyreneeseberghond.info/eten/ ... 0(11).html
http://www.pyreneeseberghond.info/eten/ ... 0(12).html

je moet even de link helemaal overnemen en in nieuw browser doen, want anders doet ie t op 1 of andere manier niet. ::)
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 20 jun 2006, 00:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#573854
Lamsvlees heeft ook meer vet dan andere vleessoorten.

dit is eend karkas van barfclub:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door mahuni op di 20 jun 2006, 00:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
#574406
Ziet er goed uit, ik zie die beestjes alleen in de vijvers zwemmen bij ons ;D ;D.

Ik kan ze bij mijn verkooppunt bestellen maar zien ze er dan ook zo uit? Ze komen dan van Corine.
Ik heb wel de eendenekken van haar, die zien er goed uit en ze zijn er dol op dus zo'n karkas zal er ook wel ingaan.

Heb steeds geroepen dat ik niet wilde barfen maar als ik zie hoe graag die 2 het eten dan kan ik bijna niet anders, in elk geval zo af en toe. Ze moeten er natuurlijk ook eerst aan wennen.
Door Steph
#574416
Iemand die ik ken heeft zijn NEw Founlanders ook Carni en heeft er nu zalmolie bij voor de vacht. Hij gaat veel showen met zijn honden en heeft nog nooit zo'n goeie resultaten gehad.
Door tt-tjes
#574425
Ik show ook regelmatig, vandaar dat ik het ook zo belangrijk vindt dat de vacht in goede conditie blijft, zalmolie heb ik al een keer geprobeerd, ze laten acuut het eten staan, willen ze eenvoudigweg niet, visolie capsules heb ik ook gehad maar ik vond ze na een maand zo gigantisch stinken dat ik daar mee gestopt ben.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door