Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Breezer
#57288
Nadat ik een vriezer gevonden had, heb ik gelijk een doos Duck lam&rijst ingeslagen en Breezer volledig over gezet.
Nou ging het dus in de 1e week gelijk al fout, althans dat denk ik. Ik had ´s avonds de benodigde hoeveelheid uit de vriezer gehaald en op het aanrecht gelegd om te ontdooien. De volgende ochtend geef ik het aan Breezer, met eigenlijk al het idee dat het spul nog best koud was. Waarschijnlijk was een gedeelte nog bevroren en het gevolg was dat Breezer 4 dagen van slag af is geweest. Overgeven, diarree. Gelukkig is het nu over, maar ik zet ´s ochtends wel ff het bakje 30 sec in de magnetron om zeker te weten dat het goed ontdooit is. Maar mijn vraag is eigenlijk, mag ik dat vlees wel ff in de magnetron opwarmen??
En dan heb ik nog een andere vraag, Breezer heeft ook sinds vorige week schilfers op z´n rug, het begint bij z´n halsband en dan tot halverwege z´n rug. Kan dit de ontgiftings periode zijn? Of moet ik wat extra omega olieën gaan geven?
Laatst gewijzigd door Breezer op di 24 feb 2004, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door qyan
#57294
niet in de magnetron doen ;)
gewoon eerder uit de vriezer halen.
het vlees gaat hier 24 uur van te voren uit de vriezer, 's ochtends dus. dan gaat het eerst de ijskast in. dan rond een uur of 23.30 gaat het buiten de ijskast zodat qyan het 's ochtends gewoon goed kan eten.
die schilfers heb ik geen antwoord op voor je.

gr wendy
Door Peet
#57297
Mijn teefje heeft ook last van schilfertjes. Ik houd het er voorlopig maar op dat het ontgifting + rui tijd van het jaar + nieuw eten ...is...kortom een combinatie van het nieuwe regime. Visolie capsules of boreage olie kan helpen, zou je even uit kunnen proberen wat het beste helpt,
Peet
Door Twister
#57300
Ook hier wordt het voer 24 uur van te voren eruit gehaald. Met de maaltijd geven gewoon jezelf er aan wennen om gelijk weer eruit te halen.
Door An
#57305
Als je de plakjes effe van elkaar doet en uitspreidt over een bord is het zelfs op een uur of 2 ontdooid ;)
Door Yorick
#57307
[quote="An"]
Als je de plakjes effe van elkaar doet en uitspreidt over een bord is het zelfs op een uur of 2 ontdooid ;)
[/quote]

Volledig mee eens! Ik geef ook Duck, ik leg elke avond 500 gram uit en tegen de ochtend is het op kamertemperatuur. Als ik het vergeet dan zet ik het even in de ontdooistand in de microgolf (3 minuutjes en laat dan verder ontdooien, op een uurtje is het klaar).

Yorick heeft ook schilfertjes gehad en nu gaat het al veel beter, heb geen olie bijgegeven gewoon de voeding zijn werk laten doen ;D
Door Helen
#57310
Ik zou het ook niet in de magnetron doen. Je doet het "rauw-effect"teniet. Je maakt enzymen en cellen stuk. Gewoon eerder uit de vriezer of anders au bain marie-en. Ik zet de bak met eten altijd ff in een pan met warm water, dan is het lekker op temperatuur en krijgt het vlees zijn souplesse terug die het verloren heeft door het invriezen. Ik denk dat een magnetron ook voor mensen niet eens zo gezond is. Moeder melk bijv. van mens of dier mag niet opgewarmt worden in de magnetron. De cellen worden verhit door trilling en mijns inziens veranderd het de structuur ervan. Zelf warm ik alleen maar melk of bliksoep of zo in de mag. O niet te vergeten mijn kersenpitkussentje ;D

groetjes Helen
Door Lizzy
#57311
De schilfers....., dat begint nu een beetje vreemd te worden! Mijn Basset eet al JAREN hetzelfde (rauw en vers) en ineens heeft zij OOK schilfers. Ik dacht dat het kwam doordat ik gestopt was met de visolie capsules. Loopt ik net de hond uit te laten, kom ik een mevrouw met een Riezen Schnauzer tegen, helemaal onder de schilfers. Ik vraag haar daar natuurlijk naar en ze antwoorde dat dit ook voor het eerst is dat haar hond dit heeft....!

Nou ja zeg! Zou het te maken hebben met de veel te hoge temperatuur die we in januari/februari hebben gehad ofzo?
Door Yorick
#57312
[quote="Lizzy"]
De schilfers....., dat begint nu een beetje vreemd te worden! Mijn Basset eet al JAREN hetzelfde (rauw en vers) en ineens heeft zij OOK schilfers. Ik dacht dat het kwam doordat ik gestopt was met de visolie capsules. Loopt ik net de hond uit te laten, kom ik een mevrouw met een Riezen Schnauzer tegen, helemaal onder de schilfers. Ik vraag haar daar natuurlijk naar en ze antwoorde dat dit ook voor het eerst is dat haar hond dit heeft....!

Nou ja zeg! Zou het te maken hebben met de veel te hoge temperatuur die we in januari/februari hebben gehad ofzo?
[/quote]

Goede vraag ??? Het valt wel op hé ... Moet wel zeggen dat Yorick er 2 weekjes echt last van gehad heeft (en zijn kleur is zeemleervelachtig dus het was niet al te makkelijk om te zien) en nu is er echt wel verbetering merkbaar, nu je het zegt, sinds het terug kouder is hier in Belgenland
Door Ollie
#57313
[quote="Lizzy"]
De schilfers....., dat begint nu een beetje vreemd te worden! Mijn Basset eet al JAREN hetzelfde (rauw en vers) en ineens heeft zij OOK schilfers. Ik dacht dat het kwam doordat ik gestopt was met de visolie capsules. Loopt ik net de hond uit te laten, kom ik een mevrouw met een Riezen Schnauzer tegen, helemaal onder de schilfers. Ik vraag haar daar natuurlijk naar en ze antwoorde dat dit ook voor het eerst is dat haar hond dit heeft....!

Nou ja zeg! Zou het te maken hebben met de veel te hoge temperatuur die we in januari/februari hebben gehad ofzo?
[/quote]

Hier precies hetzelfde, ik hou het op ontgiften! En ik zet tegenwoordig de stofzuiger op de huid, en dat helpt aanzienlijk! ;D Ja mischien heeft het ook wel met de temperatuur te maken, echt heel vreemd dat er zoveel honden last van schilfers hebben!
Door qyan
#57323
[quote="Lizzy"]
De schilfers....., dat begint nu een beetje vreemd te worden! Mijn Basset eet al JAREN hetzelfde (rauw en vers) en ineens heeft zij OOK schilfers. Ik dacht dat het kwam doordat ik gestopt was met de visolie capsules. Loopt ik net de hond uit te laten, kom ik een mevrouw met een Riezen Schnauzer tegen, helemaal onder de schilfers. Ik vraag haar daar natuurlijk naar en ze antwoorde dat dit ook voor het eerst is dat haar hond dit heeft....!

Nou ja zeg! Zou het te maken hebben met de veel te hoge temperatuur die we in januari/februari hebben gehad ofzo?
[/quote]

vindt je het heel erg als ik nu ga zeggen dat ik heel blij ben dat qyan daar geen last van heeft ;D
hij heeft een keer iets niet :D
Door Lizzy
#57325
[quote="Ollie"]
[quote="Lizzy"]
De schilfers....., dat begint nu een beetje vreemd te worden! Mijn Basset eet al JAREN hetzelfde (rauw en vers) en ineens heeft zij OOK schilfers. Ik dacht dat het kwam doordat ik gestopt was met de visolie capsules. Loopt ik net de hond uit te laten, kom ik een mevrouw met een Riezen Schnauzer tegen, helemaal onder de schilfers. Ik vraag haar daar natuurlijk naar en ze antwoorde dat dit ook voor het eerst is dat haar hond dit heeft....!

Nou ja zeg! Zou het te maken hebben met de veel te hoge temperatuur die we in januari/februari hebben gehad ofzo?
[/quote]

Hier precies hetzelfde, ik hou het op ontgiften! En ik zet tegenwoordig de stofzuiger op de huid, en dat helpt aanzienlijk! ;D Ja mischien heeft het ook wel met de temperatuur te maken, echt heel vreemd dat er zoveel honden last van schilfers hebben!
[/quote]Aangezien mijn hond moeilijk nog in ontgiftingsfase zit, houd ik het maar op het weer ;D
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 24 feb 2004, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ollie
#57327
[quote="Lizzy"]
[quote="Ollie"]
[quote="Lizzy"]
De schilfers....., dat begint nu een beetje vreemd te worden! Mijn Basset eet al JAREN hetzelfde (rauw en vers) en ineens heeft zij OOK schilfers. Ik dacht dat het kwam doordat ik gestopt was met de visolie capsules. Loopt ik net de hond uit te laten, kom ik een mevrouw met een Riezen Schnauzer tegen, helemaal onder de schilfers. Ik vraag haar daar natuurlijk naar en ze antwoorde dat dit ook voor het eerst is dat haar hond dit heeft....!

Nou ja zeg! Zou het te maken hebben met de veel te hoge temperatuur die we in januari/februari hebben gehad ofzo?
[/quote]

Hier precies hetzelfde, ik hou het op ontgiften! En ik zet tegenwoordig de stofzuiger op de huid, en dat helpt aanzienlijk! ;D Ja mischien heeft het ook wel met de temperatuur te maken, echt heel vreemd dat er zoveel honden last van schilfers hebben!
[/quote]Aangezien mijn hond moeilijk nog in ontgiftingsfase zit, houd ik het maar op het weer ;D
[/quote]

;DJa in jouw geval ligt het wel weer anders he! ;D Maar die dame die je tegen kwam voerde die brokken of vlees? Want daar was ik nog wel nieuwschierig naar! ???
Door Truus
#57335
Je kunt er ook een beetje warm water over heen doen om ze er aan te laten wennen.
Ik doe er ook wel eens een klein beetje warme groente door, net wat ik aan het koken ben. In het begin vergiste ik me ook wel eens met het uit de vriezer halen hoor.
Groetjes.
Door tieneke
#57342
Zeker nooit in de magnetron doen!
Even de pan met vlees in de gootsteen gevuld met heet water,af en toe even roeren en smullen maarrrr :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door