Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#572810
nikki is vorige/afgelopen week toen t zo warm was steeds de hele tijd buiten gebleven.
toen t paar dagen minder werd kwam ze weer binnen, maar ik vond t dr beetje raar.
ik heb dr apart eten gegeven omdat ik oplette of ze wel eten wilde.
maar gisteravond moest ik naar feest en tilde ik dr op en dr hele huid voelde dof aan, ook keek ze heel sloom uit dr ogen, ik heb de huid omhoog getild, uh die gaat niet meer meer zakken uit zichzelf. :-\
uitgedroogd denk ik? :(
moet ik nu met spoed naar de da toe.????????
ik heb afgelopen nacht ong 300 ml druivensuikerwater binnen gekregen bij haar en 1 zakje vleesbrokjes in saus van hills.
maar er ligt water in de bench nu, dus misschien heeft ze t wel weer overgegeven.
ze kijkt wel iets beter uit dr ogen.
ik kan dr de hele dag suikerwater voeren en vlees met vocht, ook van smuldier en bibi.
maar ik wilde gewoon weten of dat genoeg is of dat ze een prik of aan t infuus moet als ze uitgedroogd is. :-\

mn da hoef ik niet te bellen daar MOET je altijd komen en vooral in t weekend. ::)
Laatst gewijzigd door danielle1980 op ma 19 jun 2006, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#572829
danielle1980 schreef: nikki is vorige/afgelopen week toen t zo warm was steeds de hele tijd buiten gebleven.
toen t paar dagen minder werd kwam ze weer binnen, maar ik vond t dr beetje raar.
ik heb dr apart eten gegeven omdat ik oplette of ze wel eten wilde.
maar gisteravond moest ik naar feest en tilde ik dr op en dr hele huid voelde dof aan, ook keek ze heel sloom uit dr ogen, ik heb de huid omhoog getild, uh die gaat niet meer meer zakken uit zichzelf. :-\
uitgedroogd denk ik? :(
moet ik nu met spoed naar de da toe.????????
ik heb afgelopen nacht ong 300 ml druivensuikerwater binnen gekregen bij haar en 1 zakje vleesbrokjes in saus van hills.
maar er ligt water in de bench nu, dus misschien heeft ze t wel weer overgegeven.
ze kijkt wel iets beter uit dr ogen.
ik kan dr de hele dag suikerwater voeren en vlees met vocht, ook van smuldier en bibi.
maar ik wilde gewoon weten of dat genoeg is of dat ze een prik of aan t infuus moet als ze uitgedroogd is. :-\

mn da hoef ik niet te bellen daar MOET je altijd komen en vooral in t weekend. ::)
als de huid niet terugveert dan is je dier uitgedroogd en dan moet je zo snel mogelijk naar de DA. Je dier heeft dan niet alleen drinken nodig maar ook een zoutoplossing die door de huid wordt toegediend.


Dit los je nu niet meer op via drinken
#572841
Ine schreef: Naar de da! Zoals ik het lees is ze ziek en uitgedroogd!
Ze zal zeker een infuus nodig hebben!
Weet je, of ze ook geplast heeft?
ze heeft net nog geplast, gewoon een normale plas.
gisteravond ook trouwens.
hoezo is dat belangrijk?
Laatst gewijzigd door danielle1980 op zo 18 jun 2006, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ine
#572850
danielle1980 schreef: ze heeft net nog geplast, gewoon een normale plas.
gisteravond ook trouwens.
hoezo is dat belangrijk?
Omdat je dan weet, dat haar nieren nog werken.
#572870
ik heb de da gebeld, ik hoef niet langs te komen? :-\
omdat ze nog drinkt, eet en plast.
en nog 10 andere dingen die ik moest beantwoorden denkt hij niet dat ze is uitgedroogd. :-\
morgen ga ik wel voor een check up wat er dan aan de hand is.
#572878
maar als ze niet uitgedoorgd is dan is er zeker wat anders. :-\
ben er helemaal niet zo gerust op eigenlijk. :(
al loopt ze wel wat rond te banjeren en ziet er al beter uit dan gisteravond.

zou ze misschien uit de tuinen iets giftigs gegeten kunnen hebben.pfff ik weet t niet meer hoor. :(
Door Femke
#572880
danielle1980 schreef: maar als ze niet uitgedoorgd is dan is er zeker wat anders. :-\
ben er helemaal niet zo gerust op eigenlijk. :(
al loopt ze wel wat rond te banjeren en ziet er al beter uit dan gisteravond.

zou ze misschien uit de tuinen iets giftigs gegeten kunnen hebben.pfff ik weet t niet meer hoor. :(
als je er niet gerust op bent waarom ga je dan niet naar de DA? Beter 24 uur te vroeg dan een half uur te laat (ondanks dat het nu weekeind is!!)
Door roefus
#572881
danielle1980 schreef: maar als ze niet uitgedoorgd is dan is er zeker wat anders. :-\
ben er helemaal niet zo gerust op eigenlijk. :(
al loopt ze wel wat rond te banjeren en ziet er al beter uit dan gisteravond.

zou ze misschien uit de tuinen iets giftigs gegeten kunnen hebben.pfff ik weet t niet meer hoor. :(
Ik denk ook dat ik toch naar de da zou gaan (vandaag nog) als ik me echt ongerust zou maken.
#573656
f kleine update omdat mn broer jarig is vandaag weinig tijd.
ik ben dus wel naar de da geweest en idd geen uitdroging, maar ze is wel heel ziek, ze heeft meer als 40 graden koorts en ze heeft een infectie/ontsteking.
ze heeft ab prik gehad en vocht/vitamine spuit.
vandaag moest ik 3 soorten voedsel geven om haar aan te laten sterken.
1 vitamine pasta,
1 soort melkachtig voedsel :-X
en 1 blikje hills.

morgen moet ze beterder zijn, morgen dus weer naar de da toe, als er geen verbetering is gelijk bloedonderzoek en verder onder zoek, omdat gaby haar broertje dus op 1,5 jaar overleden is...
en ze echt ziek is.

vandaag merk ik al wel wat verbetering, ze drinkt die melk zelf op, hills moet ze niet. ::)
de pasta uh die dwingen we. :(
maar dr ogen staan wat beter en ze komt nu aanrennen als we die melk uit de koelkast halen.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op ma 19 jun 2006, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roefus
#573660
danielle1980 schreef: f kleine update omdat mn broer jarig is vandaag weinig tijd.
ik ben dus wel naar de da geweest en idd geen uitdroging, maar ze is wel heel ziek, ze heeft meer als 40 graden koorts en ze heeft een infectie/ontsteking.
ze heeft ab prik gehad en vocht/vitamine spuit.
vandaag moest ik 3 soorten voedsel geven om haar aan te laten sterken.
1 vitamine pasta,
1 soort melkachtig voedsel :-X
en 1 blikje hills.

morgen moet ze beterder zijn, morgen dus weer naar de da toe, als er geen verbetering is gelijk bloedonderzoek en verder onder zoek, omdat gaby haar broertje dus op 1,5 jaar overleden is...
en ze echt ziek is.

vandaag merk ik al wel wat verbetering, ze drinkt die melk zelf op, hills moet ze niet. ::)
de pasta uh die dwingen we. :(
maar dr ogen staan wat beter en ze komt nu aanrennen als we die melk uit de koelkast halen.
Ik hoop dat het goed gaat.
Geef haar maar een dikke knuffel en sterkte ermee !
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door