Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Cherry
#571233
kent iemand dit medicijn?
Het zou gegeven worden aan honden met een huidallergie-schimmel.
In Nederland is het niet meer te verkrijgen daarom word mij gevraagd hiernaar te informeren bij de apotheek, maar ik vraag mij af of het zomaar vrij te verkrijgen is ??? Ik vermoed zelf van niet
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#571242
Als de dierenarts een recept uitschrijft is het bij de apotheek wel verkrijgbaar.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#571249
Nee, het heet ook wel Trisporal en is een oraal middel tegen schimmelinfecties.
Gebruikersavatar
Door Cherry
#571269
Ik ken het hondje persoonlijk niet maar het heeft dus duidelijk nood aan dit medicijn, ik wilde zeker zijn dat iemand hier het middel kende, ik ben nu gerustgesteld en als het mogelijk is zal ik voor de itraconazol zorgen voor het hondje.
Het klopt dus dat het niet meer te verkrijgen is in Nederland?

Sporanox® by Janssen Pharmaceutica
Het word ook verkocht onder de naam Sporanox?
Door 202Spots
#571273
Cherry schreef: Sporanox® by Janssen Pharmaceutica
Het word ook verkocht onder de naam Sporanox?
Ja, er staat dat het is "marketed as" Sporanox, dus het word ook onder de naam Sporanox verkocht.
http://www.sporanox.com/
Laatst gewijzigd door mahuni op do 15 jun 2006, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Timmy
#573536
Itraconazol(um) staat nog steeds in het Farmacotherapeutisch Kompas en staat ook nog geregistreerd bij het CBG. Het zou dus nog gewoon leverbaar moeten zijn. Wel op recept natuurlijk.

Gr.
Linda
Door wenne
#573872
Itraconazol is in België diergeneeskundig te verkrijgen als Itrafungol (van Janssens). Wel nogal duur, zeker als dit voor een hond is...
Verder idd het humane Sporanox.

Beiden enkel op voorschrift van DA respectievelijk HA.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door