Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#571091
Beide honden 300 gram per dag:

Week 1:
Maandag: 300 gram lamsribben

Dinsdag: 300 gram geitenribben

Woensdag: 300 gram veulenribben

Donderdag
150 gram pens
50 gram groente
150 gram kippennekken

Vrijdag
75 gram gekookte runderlever
125 gram rundvlees
50 gram groente
lamsribje

Zaterdag
150 gram gemalen kopvlees met hart
150 gram kipkarkas

Zondag
150 gram gemalen kopvlees met hart
150 gram kipkarkas of lamsribje

Week 2:
Maandag: 300 gram runderstrotten of een kippenbout

Dinsdag: 300 gram geitenribben

Woensdag: 300 gram veulenribben

Donderdag
150 gram pens
50 gram groente
150 gram kippennekken

Vrijdag
100 gram hart
100 gram rundvlees
50 gram groente
lamsribje

Zaterdag: 250 gram CB met 50 gram groente

Zondag: 250 gram CB met 50 gram groente

Het orgaanvlees wisselt per week. De ene keer is het van een rund, dan van een geit, dan van een kip enz. enz. Hart wissel ik af met maagjes en testikels. Pens is de ene keer van een geit en dan van een rund.

De botten zijn plm. 30% bot en 70% vlees. De veulenribben zijn eerder 20% bot en 80% vlees.
De lamsribjes die ik na geef zijn praktisch kaal. 3x per 2 weken visoliecapsule.

Af en toe krijgen ze wat yoghurt en een eitje. Verder voer ik geen tafelrestjes.

Nou.... roept u maar!
Laatst gewijzigd door Pauline op vr 16 jun 2006, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#571134
Ziet er allemaal wel lekker uit hoor! ;)
Het enige wat ik niet doe, is 3 dagen achter elkaar ribben geven....wanneer ik de ene dag ribben geef, dan eten ze de volgende dag 'n "zachtere" RMB, zoals kip of eend of zo.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#571140
[quote="202spots"]
Het enige wat ik niet doe, is 3 dagen achter elkaar ribben geven....wanneer ik de ene dag ribben geef, dan eten ze de volgende dag 'n "zachtere" RMB, zoals kip of eend of zo.


[/quote]~
Dory kun je me uitleggen waarom je dat doet? Want ik kan het menu nog makkelijk aanpassen. Wil er pas volgende week mee beginnen.
Door 202Spots
#571166
[quote="Pauline"]
~
Dory kun je me uitleggen waarom je dat doet? Want ik kan het menu nog makkelijk aanpassen. Wil er pas volgende week mee beginnen.
[/quote]

Eigenlijk alleen maar omdat het "hardere" botten zijn.
(ook al kunnen lamsribben zacht wezen)
Hardere botten zoals ribben en nek /ruggewervels geven hier ook hardere onlasting, dus wanneer ik met kip of eend afwissel, dan voorkom ik 3 dagen achter elkaar hardere poep ...that's all! 8)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#571170
[quote="202spots"]
Eigenlijk alleen maar omdat het "hardere" botten zijn.
(ook al kunnen lamsribben zacht wezen)
Hardere botten zoals ribben en nek /ruggewervels geven hier ook hardere onlasting, dus wanneer ik met kip of eend afwissel, dan voorkom ik 3 dagen achter elkaar hardere poep ...that's all! 8)
[/quote]
Okay, ik snap het.
Nou hier kunnen ze wel (vooral Joep) wat hardere poep gebruiken. Bovendien zit er vooral aan de geitenribben ook het nodig vet. De botten zijn voor Joep met dodelijk gemak te kraken. Joris eet niet altijd de botten ook op. Wel van het lam en de geit hoor. Als hij voor mijn gevoel teveel bot niet eet, geef ik hem wederom een kaal lamsbotje (dit is echt van een klein lammetje).

Psttt: heb je gezien dat Joris wel gekookte lever eet? Ik ben zo blij..... ;D ;D ;D
Laatst gewijzigd door Pauline op do 15 jun 2006, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#571172
[quote="Pauline"]
Psttt: heb je gezien dat Joris wel gekookte lever eet? Ik ben zo blij..... ;D ;D ;D
[/quote]
Ik zag 't wel in 't menu maar......heeft hij 't ECHT al gekookt gegeten?????? :o
Wat GOOOOOOOOED!!! ;D
Gebruikersavatar
Door Pauline
#571177
[quote="202spots"]
Ik zag 't wel in 't menu maar......heeft hij 't ECHT al gekookt gegeten?????? :o
Wat GOOOOOOOOED!!! ;D
[/quote]
Ja ja ja ja ja, vanavond en hij rukte het bijna uit mijn handen. Trouwens.... rauw wilden ze het geen van 2-en eten. Toen dat ik: Maar Dory zegt dat ik het rustig kan koken, dus in de pan ermee.....

Ben nu een megastuk dat ik in het slachthuis voor niets kreeg aan het koken. Oeeeeiii daar heb ik niet over nagedacht, kun je het gekookt invriezen?
Door 202Spots
#571182
[quote="Pauline"]
Ben nu een megastuk dat ik in het slachthuis voor niets kreeg aan het koken. Oeeeeiii daar heb ik niet over nagedacht, kun je het gekookt invriezen?
[/quote]

Goed zeg!!!
Yup..gekookt vriezen kan prima hoor!
Door Lizzy
#571670
Je percentages komen neer op (week 1):

19% spiervlees
57% vleesbot
19% orgaanvlees (en dat is exclusief het hart dat je samen met het kopvlees geeft. Daar staat geen gewicht bij).
5% groente

Ziet er goed uit! Je afwisseling is prima natuurlijk!
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 16 jun 2006, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#571723
[quote="Lizzy"]

19% orgaanvlees (en dat is exclusief het hart dat je samen met het kopvlees geeft. Daar staat geen gewicht bij).[/quote]
Daarvan ken ik de hoeveelheid ook niet Lizzy, want ik koop het al kant en klaar verpakt. Weet wel dat het minimaal is hoor. Maar als ik deze lichting op heb, koop ik ongemalen kopvlees en dat is dan zonder hart.

Zit ik niet aan de hoge kant met het orgaanvlees? Ik heb trouwens de portie van 100 gram gekookte lever, verlaagd naar 75 gram om niet te hoog uit te komen met de lever.

Bedankt voor het narekenen.
Laatst gewijzigd door Pauline op vr 16 jun 2006, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#571991
Ik heb net ook in dat andere topic geschreven: ik geef zelf 15% maar ik vind die 20% er nog wel mee door kunnen (en het is inclusief pens). Maar hoger zou ik echt niet gaan! Liever wat meer spiervlees!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#575933
Nou het totaal aan orgaanvlees is dus alweer een beetje omlaag en het spiervleesgehalte omhoog. En zo gaat het in de werkelijkheid.. het een een beetje meer en het ander een beetje minder.

Ik heb nog een vraag: kan ik ook diepvriesvis als extra spiervlees geven? Joep verdraagt geen vette vis, maar koolvisfilet gaat b.v. prima.

Trouwens.... Joris heeft vanavond zijn spiervlees met groentemix opgegeten! :o ;D
Door Lizzy
#576086
Pauline schreef: Nou het totaal aan orgaanvlees is dus alweer een beetje omlaag en het spiervleesgehalte omhoog. En zo gaat het in de werkelijkheid.. het een een beetje meer en het ander een beetje minder.

Ik heb nog een vraag: kan ik ook diepvriesvis als extra spiervlees geven? Joep verdraagt geen vette vis, maar koolvisfilet gaat b.v. prima.
Ja hoor, da's prima.
Trouwens.... Joris heeft vanavond zijn spiervlees met groentemix opgegeten! :o ;D
Bel de krant :o :o ;D ;D
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door