Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mayka
#570681
Omdat het me met Mayka uitstekend bevalt om te barfen zit ik er aan te denken om ook met de katten over te gaan van kvv naar barf. Maar ................ het zijn wel katten hè. Oftewel willen ze wel eten wat ik ze voorzet?

Het gaat om drie katten (èèntje weigert iets anders dan brokjes) waarvan er al twee elke dag twee èèndagskuikens eten.

Wat ik al heb geprobeerd (kleine beetjes eten van Mayka): in kleine stukjes geslagen kipkarkas, kalfsvlees, vis, lamshart, rundvlees, geit, kippenlevertjes en eend. Behalve de eend ging het er allemaal, met enig aandringen mijnerzijds ;), best in.

Als ik ze nou 's morgens een portie Cb geef kan ik dan 's avonds wat aanrommelen met bovengenoemde artikelen of komen ze dan iets tekort?

Eigenlijk zou ik het liefst hele prooidieren voeren zoals muizen e.d. Maar ze vangen hier buiten ook wel eens een muis en die komen ze dan gewoon lekker bij me brengen. Soms zijn ze een beetje aangevreten maar echt opeten doen ze het niet. Zouden ze dat dan wel doen met 'gefokte' muizen?

Daarbij komt ook nog dat je bij Kiezebrink best aardige hoeveelheden moet afnemen en als ze het dan niet vreten????

V.w.b. in stukjes snijden of ontveren: Ik heb een sterke maag en er ook geen problemen mee gehad om èèndagskuikens in stukjes te verdelen om de katten te laten wennen. Dus indien nodig zal dat geen belemmering zijn ;).

En hoeveel per kg lichaamsgewicht hebben ze ongeveer nodig? De Cb zet ik 2 x daags neer, wie er dan niet is of niks eet heeft pech en dat werkt tot nu toe prima maar ik heb dus totaal geen idee hoeveel ze per kat eten.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#570867
Je kunt qua hoeveelheid gewoon eerst aanhouden wat op de cb staat per kat, ik heb zelf geen idee hoeveel ik voer aan grammen maar daar heb je een uitgangspunt en vandaar kun je een beetje kijken of het voldoende is of niet.
Voor de kat die het niet lust kun je misschien inhet begin wat eten garen of mengen met bv een blikvoer wat ze lekker vindt. En voor de rest is het bij katten vaak zo dat het geheim schuilt in het blijven aanbieden, ineens gaan ze het eten. Het lijkt wel of ze er eerst geestelijk aan moeten wennen dat ditr echt eten is. Hier worden gevangen muizen en vogels in zijn geheel verorberd, dus ik denk als die van jou goed aan vers gewend zijn dat ze dat ook wel gaan doen.
Door *Robin*
#570889
Mayka schreef: Omdat het me met Mayka uitstekend bevalt om te barfen zit ik er aan te denken om ook met de katten over te gaan van kvv naar barf. Maar ................ het zijn wel katten hè. Oftewel willen ze wel eten wat ik ze voorzet?

Het gaat om drie katten (èèntje weigert iets anders dan brokjes) waarvan er al twee elke dag twee èèndagskuikens eten.

Wat ik al heb geprobeerd (kleine beetjes eten van Mayka): in kleine stukjes geslagen kipkarkas, kalfsvlees, vis, lamshart, rundvlees, geit, kippenlevertjes en eend. Behalve de eend ging het er allemaal, met enig aandringen mijnerzijds ;), best in.

Als ik ze nou 's morgens een portie Cb geef kan ik dan 's avonds wat aanrommelen met bovengenoemde artikelen of komen ze dan iets tekort?

Eigenlijk zou ik het liefst hele prooidieren voeren zoals muizen e.d. Maar ze vangen hier buiten ook wel eens een muis en die komen ze dan gewoon lekker bij me brengen. Soms zijn ze een beetje aangevreten maar echt opeten doen ze het niet. Zouden ze dat dan wel doen met 'gefokte' muizen?

Daarbij komt ook nog dat je bij Kiezebrink best aardige hoeveelheden moet afnemen en als ze het dan niet vreten????

V.w.b. in stukjes snijden of ontveren: Ik heb een sterke maag en er ook geen problemen mee gehad om èèndagskuikens in stukjes te verdelen om de katten te laten wennen. Dus indien nodig zal dat geen belemmering zijn ;).

En hoeveel per kg lichaamsgewicht hebben ze ongeveer nodig? De Cb zet ik 2 x daags neer, wie er dan niet is of niks eet heeft pech en dat werkt tot nu toe prima maar ik heb dus totaal geen idee hoeveel ze per kat eten.
ik heb een adres gevonden waar ze kiezebrink assortiment vekopen maar dat is wel in berkel en rodenrijs :-\ en jij woont op de veluwe? ik ga samen met bernadette binnenkort naar berkel toe als je echt wil kunnen we elkaar tegemoet komen en zo samen bestellen?
Door Mayka
#570946
Robin86 schreef: ik heb een adres gevonden waar ze kiezebrink assortiment vekopen maar dat is wel in berkel en rodenrijs :-\ en jij woont op de veluwe? ik ga samen met bernadette binnenkort naar berkel toe als je echt wil kunnen we elkaar tegemoet komen en zo samen bestellen?
Bedankt voor je aanbod!
Ik heb net vanochtend een maitje gestuurd naar Kiezebrink in Putten met de vraag of ze daar ook rechtstreeks aan particulieren verkopen. Dat is voor mij nl véél dichterbij. En mijn idee was dan om hier te vragen of er meer mensen waren die wat wilden zodat we konden delen.
Mocht dit niet lukken dan zou ik heel graag iets mee willen bestellen bij jullie. Waarschijnlijk kom ik 1 juli langs Rotterdam (onderweg naar huis van familiebezoek) dus zou het dan bij één van jullie op kunnen halen. (Weet niet waar Bernadette woont?)
Door *Robin*
#570967
bernadette woont vlak bij mij ook in rotterdam zuid.
ik zal eens met haar overleggen. misschien dat we nog meer mensen mee kunnen krijgen die willen bestellen?
kijk even op verzamelplaats daar staat een topic van mij over de kiezebrink.
Door Borke
#571100
Robin86 schreef: ik heb een adres gevonden waar ze kiezebrink assortiment vekopen maar dat is wel in berkel en rodenrijs :-\ en jij woont op de veluwe? ik ga samen met bernadette binnenkort naar berkel toe als je echt wil kunnen we elkaar tegemoet komen en zo samen bestellen?
Ik woon vlabij Berkel en ben erg benieuwd naar dat adres!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#572014
Bernadette schreef: Tja, ik moet ook weer écht gaan bestellen!!! Heb alleen nog maar kuikens en wat ratjes... Echt té weinig.
En één van die ratjes ligt nu ook nog in mijn vriezer ;D
Door Lizzy
#572015
sylvia schreef: En één van die ratjes ligt nu ook nog in mijn vriezer ;D
Ik wou dus net al aan Bernadette gaan schrijven "logisch dat je door je voorraad bent! Dat heb je ervan als je grote vette witte ratten weggeeft 8) ;D"!

En nou noemt Syl het een ratJE. Tegen mij zei ze dat het een hele grote dikke vette rat was 8) ;D!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#572016
Lizzy schreef: Ik wou dus net al aan Bernadette gaan schrijven "logisch dat je door je voorraad bent! Dat heb je ervan als je grote vette witte ratten weggeeft 8) ;D"!

En nou noemt Syl het een ratJE. Tegen mij zei ze dat het een hele grote dikke vette rat was 8) ;D!
Ja dat is het ook een RATje met de nadruk op RAT ;D ;D ;D ;D ;D

Hij is groooooooooooooooooooooot
Door *Robin*
#572282
sylvia schreef: Ja dat is het ook een RATje met de nadruk op RAT ;D ;D ;D ;D ;D

Hij is groooooooooooooooooooooot
hihi ;D
Door Liselot
#572738
Mayka schreef: Bedankt voor je aanbod!
Ik heb net vanochtend een maitje gestuurd naar Kiezebrink in Putten met de vraag of ze daar ook rechtstreeks aan particulieren verkopen. Dat is voor mij nl véél dichterbij. En mijn idee was dan om hier te vragen of er meer mensen waren die wat wilden zodat we konden delen.
Mocht dit niet lukken dan zou ik heel graag iets mee willen bestellen bij jullie. Waarschijnlijk kom ik 1 juli langs Rotterdam (onderweg naar huis van familiebezoek) dus zou het dan bij één van jullie op kunnen halen. (Weet niet waar Bernadette woont?)
Ik woon in Middelburg en bij mij is Kiezebrink gisteren een bestelling komen brengen. Van de hamsters, muizen etc mocht je ook per kilo bestellen, dus dat was fijn om te proberen. Het was zelfs nog goedkoper dan ik gedacht had omdat ik overal 19% btw bij gerekend had, maar de kuikens, kwartels en duiven waren goedkoper want daar zat 6% op, en de duiven waren per stuk zwaarder dan ik dacht, dus die kiloprijs was ook lager 8)

Ik heb gisteren gelijk een woestijnrat en een hamster geprobeerd, maar mijn geboefte moest het niet :( Terwijl ze wel al eens muisjes gegeten hebben, dus ik had verwacht dat ze dit ook wel leuk zouden vinden. Vorige week hebben ze met z'n allen nog een hele (schoongemaakte) kwartel en een hele (schoongemaakte) duif weggewerkt, dus het formaat zou ook niks uit moeten maken ? Ga maar overnieuw beginnen met muisjes denk ik.

Die ratten zijn inderdaad groot !! (en ik had nog maar maatje small) En die hamsters doen me aan de reclamecamopagnes van m'n werkgever denken: Hamsterééén !
Door Mayka
#572778
Mijn vriezer zit op het moment te vol om 'grote' hoeveelheden kwijt te kunnen maar ik rijd binnenkort eens even langs Putten om wat te halen.

Die verwende nesten hier staan 's ochtends nu te kijken bij hun Cb van: ??? is dit mijn eten? Als ik ze dan 's avonds bv een kippennek/pootje geef staan ze (op één na, die valt meteen aan ;D) weer van ??? ja, het ruikt lekker maar daar moet ik op kauwen. Stukjes geit/lam/kalfsvlees en orgaan worden wel meteen verorberd.

Katten, soms ................ :-X
Door Femke
#572836
Mayka schreef: Mijn vriezer zit op het moment te vol om 'grote' hoeveelheden kwijt te kunnen maar ik rijd binnenkort eens even langs Putten om wat te halen.

Die verwende nesten hier staan 's ochtends nu te kijken bij hun Cb van: ??? is dit mijn eten? Als ik ze dan 's avonds bv een kippennek/pootje geef staan ze (op één na, die valt meteen aan ;D) weer van ??? ja, het ruikt lekker maar daar moet ik op kauwen. Stukjes geit/lam/kalfsvlees en orgaan worden wel meteen verorberd.

Katten, soms ................ :-X

de katten eten hier ook steeds meer met de barf-pot mee, alleen ik zie het niet zitten om spul met huid en haar te gaan voeren :-X

Kuikens hebben ze hier een keer gehad, toen ene Titia op de koffie was, en het is ook bij die ene keer gebleven ::) ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door