Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door karin2
#570377
ik heb zonet de katten weer behandeld met frontline
tegen de vlooien en ook preventief tegen de teken nu er teken oprukken die allerlei ziektes overbrengen .
poppy (net drie maanden en één week oud en 1.640 kg zwaar )heeft nergens last van Minouche gesteriliseerde kattin van 8 jaar oud heeft ook nergens last van (buiten een beetje stress omdat ik haar optilde en vasthield ::))
dumpu daarentegen (geteriliseerde kattin van 10 jaar oud ) begint weer te speekselen :-\ :'(
vorig jaar had ze dat ook maar toen had ik ook een beetje boven haar staartaanzet aangebracht en heeft ze het misschien opgelikt ???
nu heb ik het alleen tussen haar schouderbladen aangebracht en begint ze weer :-\ ze is dus duidelijk overgevoelig voor frontline (ik hoop maar dat het net zoals vorig jaar met een uurtje over is )
wat moet ik nou in het vervolg om de vlooien bij haar te bestrijden ? theatree olie en dergelijke mogen niet gebruikt worden bij katten toch ?
en ja ze MOET behandeld met het één of ander want ik vind vlooienuitwerpselen op haar dus om met dit warme weer een plaag te voorkomen moet ik toch iets ? maar wat ??? :-\
Laatst gewijzigd door karin2 op wo 14 jun 2006, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door karin2
#570378
ik heb haar buitengelaten en ze zit nu op een stoel onder de terras in de frisse lucht ('t heeft hier heel de dag bijna geregend en 't is flink afgekoeld )
het speekselen schijnt al te zijn opgehouden oef !!
maar wat moet ik nu in de toekomst ???
't lijkt mij toch niet écht gezond voor haar die reactie ook al was ze nu kortstondig .
Door Femke
#571191
het is wel bekend dat katten van Frontline gaan speekselen. Toen één van mijn katten dat had heb ik meteen de frontline in de prullenbak gekieperd, volgens mij was hij hartstikke misselijk.


Overigens heb ik al zeker twee jaar niets preventiefs meer gedaan, en met twee honden en twee buitenlopende katten heb ik ook nooit ergens last van.

Moet wel eerlijk zeggen: ik ben ook niet zo benauwd voor vlooien ofzo. Heb overal harde vloeren in huis dus als er vlooien oid zouden komen dan stop ik de beesten in bad, kleedjes in de kookwas en klaar.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#571355
karin2 schreef: zal het eens proberen met poeder of een ander middel de volgende keer .
in bad doen is geen optie ze vilt me levend :o :-X :-X
In bad doen is ook alleen maar voor direct doden van de aanwezige vlooien maar werkt na opdrogen niet meer.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door