Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door java
#570106
Onze aussie heeft ook altijd honger - is ruim twee jaar - ben deze week begonnen met haar een keer per dag eten te geven en hoop zo dat ze een verzadigd gevoel krijgt. Ben benieuwd..het lijkt wel goed te gaan, alleen ik moet er erg aan wennen !!!!

will
Door Tineke *
#570117
Ik geef die vreetschuren van mij de laaste week Fytomix bij het eten.Iets minder vlees en ze zijn goed voldaan,en ze worden niet dik ervan.

Tineke
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#570135
[quote="java"]
Onze aussie heeft ook altijd honger - is ruim twee jaar - ben deze week begonnen met haar een keer per dag eten te geven en hoop zo dat ze een verzadigd gevoel krijgt. Ben benieuwd..het lijkt wel goed te gaan, alleen ik moet er erg aan wennen !!!!

will
[/quote]

Hier ook een Aussie met zeer goede eetlust. Ik geef nu sinds een aantal maanden 1 x per dag, en dat bevalt heel erg goed!
Ze heeft nu tenminste 1 x per dag een fatsoenlijk gevulde maag, en is dus lekker voldaan na het eten.

Voor mij zelf vind ik het ook erg praktisch, ik voer ergens in de namiddag of avond. 's Morgens kan ik nu dus lekker meteen in wandelen en fietsen.
Ook wat betreft de hoeveelheden komt voor mij 1 x daags voeren veel beter uit. Ze kreeg eerder 2 x 150 gram, en dat is gewoon niet zoveel. Bv een zalmkop van 600 gram moet je dan dus in vieren zien te krijgen, nu kan ik gewoon een halve geven.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#570364
Als je het barfen combineert met KVV hoef je niet zo precies op te letten qua hoeveelheden.
Zeg maar dat je 3 dagen barft en 4 dagen KVV geeft. Nou dan kun je op de barfdagen b.v.: 1x kip met bot, 1x zalmkoppen, 1x geitenrib geven. Je hoeft dan niets toe te voegen, de groente enz. halen ze uit de KVV.
Misschien is dat een optie?

En eng...., ja ik kan het me voorstellen. Vond ik 1,5 jaar geleden ook. Maar het went zo snel, is echt niet te geloven. Bovendien kun je hier met al je vragen terecht, wij helpen je wel. :-*
Door Lizzy
#570606
Je hoeft natuurlijk niet te gaan barfen! Het is jouw hond! Maar, ik denk dat het wel een oplossing zou kunnen zijn. En echt, het is niet moeilijk. Ik geef een voorbeeld:

Stel, je hond weegt 30 kilo en eet 2% van z'n lichaamsgewicht. Dat is 600 gram eten per dag. Dat is 4200 gram per week.

OK, als je de helft ongeveer aan vleesbotten geeft, dan geef je dus per week (verdeeld over de week) 2100 gram vleesbotten. Houd je nog 2100 gram over voor andere dingen. Geef je de helft van die 2100 gram aan spiervlees. Is (ongeveer he, want we ronden dit soort dingen af) 1000 gram per week aan spiervlees. Houd je nog 1000 gram over voor orgaanvlees en groente. Geef je gewoon 500 gram orgaanvlees en 500 gram groente, over de week verdeeld.

That's it.
Dat is toch niet zo moeilijk?

Nou, geef je nu 1 maaltijd per dag? Als je er twee geeft, bouw dan de ene maaltijd af en de andere maaltijd op zodat je uiteindelijk nog maar 1 maaltijd per dag geeft. Dit kun je in een tijdsbestek van bijv. 1 week doen.

Dan neem je 1 dag in de week dat je ze laat vasten. Een dag die jou uit komt. Op die dag ga je steenvast steeds minder eten geven. En op 1 andere dag in de week, een dag die jou goed uit komt, laat je je honden zich lekker volvreten. Dus, het voer wat je op de aanstaande vaste-dag minder geeft, geef je op de vol-vreet-dag meer. In stapjes. Net zo lang minderen (op de vaste dag) en meerderen (op de volvreet-dag) totdat je op de vasten-dag niks meer te eten geeft en op de volvreet-dag een flinke maaltijd te eten geeft.

En dan eens kijken hoe het gaat! Of hij minder hongerig wordt.
Door ~Joke~
#570612
[quote="Tiesto"]
Ik weet dat de labrador een ras is waarbij de liefde heel erg door de maag gaat, maar weet t nu echt even niet meer :-\ zowel voor als na t castreren schijnt Zack altijd maar honger te hebben..hij lijkt geobsedeerd door eten..schooieren, van straat eten, poep eten en van t aanrecht eten is zijn motto. Tiesto heeft dat veel minder af en toe een drolletje en als hij toevallig iets tegenkomt..Ze krijgen beide 600gr energique met zo'n 200 gr groente per dag en nog is t voor Zacky niet genoeg..ze krijgen zo'n 2 a 3 uur beweging per dag en vooral Zack verbruikt veel energie..is er misschien een ander kvv waar ze meer uit kunnen halen zonder dikker te worden ?
[/quote]
Het is toch een teken dat hij hongerig is. Hij zal meer voer nodig hebben dan de andere lab. Mijn ervaring met energique is dat de nr 4 meer calorieen levert. De mijne krijgen beduidend meer van Barf dan toen ik ze nog energique voerde. Ze zijn ook veel verzadigder. Ik zou de groente in ieder geval verlagen en wat de anderen zeggen het eten zelf gaan samenstellen. Gooi er in ieder geval eens een pensdag tussendoor zodat ze zich vol kunnen eten.
Door Tineke *
#570667
[quote="Tiesto"]
Wat is dat fytomix? Iets van kruiden ofzo? En hoe kom je daaraan?

[/quote]

Fytomix is de maaginhoud van een lam.Het meurt gigantisch maar is heel gezond.Zelf koop ik het bij Bibi in Hoogvliet.En het zet niet aan terwijl ze toch een vol gevoel hebben.

Tineke
Door Tiesto
#571434
Bij Zack zal het ongetwijfeld ook een stukje gedrag uit het verleden zijn..toen we m kregen at hij ook zijn eigen poep(kreeg pedigree :-X) dus dat is er al uit, hij is verder goed op gewicht( zo'n 34 kilo) je kan zijn ribben nog voelen ook al zit er een klein laagje over heen..mijn vriend vind 1 keer per dag helemaal niets..vastendag zie ik zelf niet zo zitten...maar waar halen jullie al die ribben enz vandaan, aangezien hier alle slagers failliet zijn gegaan..heb straks nog bij de supermarkt gekeken, maar dat schiet niet op...maar zou duck uitmuntend of energique nr 3 het proberen waard zijn? Sorry, voor al deze vragen, maar wil t graag goed voor ze doen..en hoe zou je evt afbouwen? Iedere dag de avondportie uitbreiden en morgenportie verlagen?
Door Femke
#572821
[quote="Tiesto"]
Bij Zack zal het ongetwijfeld ook een stukje gedrag uit het verleden zijn..toen we m kregen at hij ook zijn eigen poep(kreeg pedigree :-X) dus dat is er al uit, hij is verder goed op gewicht( zo'n 34 kilo) je kan zijn ribben nog voelen ook al zit er een klein laagje over heen..mijn vriend vind 1 keer per dag helemaal niets..vastendag zie ik zelf niet zo zitten...maar waar halen jullie al die ribben enz vandaan, aangezien hier alle slagers failliet zijn gegaan..heb straks nog bij de supermarkt gekeken, maar dat schiet niet op...maar zou duck uitmuntend of energique nr 3 het proberen waard zijn? Sorry, voor al deze vragen, maar wil t graag goed voor ze doen..en hoe zou je evt afbouwen? Iedere dag de avondportie uitbreiden en morgenportie verlagen?
[/quote]

waar woon je? De meeste mensen halen hun barfspul bij een islamiet of een groot slachthuis.
Door Tiesto
#574004
Ik woon in Doetinchem, waar volgens mij geen slachthuis en behalve een turkse bakker geen islamiet is...maar zou je dat soort dingen ook bij de sligro kunnen krijgen(een soort kleine makro)? Dat zal dan wel voornamelijk diepvries zijn maar dat is toch niet erg?
Door Lizzy
#574009
[quote="Helen"]
Balou gaat vreselijk poep vreten als ze GF-mixjes krijgt. Des te meer GF, des te erger ze poep vreet......
[/quote]

Ik las toch net dat ze nog steeds heel erg poep vreet? Geef je haar dan nog steeds gfmix?
Door Tiesto
#574025
Zie trouwens op de site van mijn vers vlees leverancier dat hij ook eende, kippenekken, lamsribben enz heeft..is dat misschien wat?
Door tieneke
#574052
[quote="Tiesto"]
Zie trouwens op de site van mijn vers vlees leverancier dat hij ook eende, kippenekken, lamsribben enz heeft..is dat misschien wat?
[/quote]
Zeker weten :P
Sinds ze hier barfen zeuren ze niet meer tussendoor ;)
Begin gewoon met een paar(dagen)kippennek maaltijden per week en kijk hoe ze hierop reageren.
Zodra ze gewend zijn ga je over op kipkarkas etc,is zo simpel! 8) ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door