Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Tiesto
#569968
Ik weet dat de labrador een ras is waarbij de liefde heel erg door de maag gaat, maar weet t nu echt even niet meer :-\ zowel voor als na t castreren schijnt Zack altijd maar honger te hebben..hij lijkt geobsedeerd door eten..schooieren, van straat eten, poep eten en van t aanrecht eten is zijn motto. Tiesto heeft dat veel minder af en toe een drolletje en als hij toevallig iets tegenkomt..Ze krijgen beide 600gr energique met zo'n 200 gr groente per dag en nog is t voor Zacky niet genoeg..ze krijgen zo'n 2 a 3 uur beweging per dag en vooral Zack verbruikt veel energie..is er misschien een ander kvv waar ze meer uit kunnen halen zonder dikker te worden ?
Door *wendy*
#570000
Hoi,
gebruik je Energique nr3 of nr1?
Anders zou je misschien nr3 eens kunnen proberen.


Volgens mij verschilt het zo erg per hond al dat voer en de hoeveelheden. Gandor krijgt nu CB Aktief ipv de Natuur en de hoeveelheid die hij krijgt is gelijk gebleven, toch komt hij nog niet aan. Volgens mij verbrand hij onwijs veel, terwijl hij door zijn ED niet eens super actief is. :-\
Smuldier was hier geen aanslepen aan. Ze bedelen heus wel eens hier, maar toen ze aan de smuldier zaten sprongen ze zowat in de pannen en op mijn bord :-\
Door Hanny
#570038
Als de hond er goed uit ziet, zou ik er maar van uit gaan, dat hij genoeg krijgt.
200 gram groente kon wel eens wat veel zijn op 600 gram energique.
Het schijnt zo te zijn, dat één maal per dag voeren minder hongergevoel geeft en dan liefst ook nog zelf samenstellen met wat grotere stukken.
Zaniken om eten kan ook wel gewoontevorming zijn,
somige honden lusten altijd wel wat.
Hier is het dan: Uit de keuken!!!!!!!!!!!
Mooi huisvrouwen commando, maar het leert snel, ondersteund door een zwiep met de theedoek.

Hanny
Door roefus
#570041
Ik vind 25% groente (als ik het goed heb) wel erg veel.
Misschien verzadigt dat niet genoeg?
Door Mevroi Kruim
#570045
Nou, Billinghurst beveelt extra groente aan als maagvulling voor honden die te dik worden en dus niet te veel mogen hebben. Groente verteert niet echt snel en bevat iha erg weinig calorieen dus dat vind ik een logische gedachte. Wij mensen knagen toch ook worteltjes en komkommer als we moeten afvallen?
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op wo 14 jun 2006, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roefus
#570051
[quote="Kruimel"]
Nou, Billinghurst beveelt extra groente aan als maagvulling voor honden die te dik worden en dus niet te veel mogen hebben. Groente verteert niet echt snel en bevat iha erg weinig calorieen dus dat vind ik een logische gedachte. Wij mensen knagen toch ook worteltjes en komkommer als we moeten afvallen?
[/quote]

Ja...als het louter om maagvulling gaat, dan kan ik me dat voorstellen.
Maar toch niet als een hond veel energie verbruikt.
Tenzij hij werkelijk te dik is, of dat snel wordt.
Door Laura2004
#570063
[quote="Tiesto"]
Ik weet dat de labrador een ras is waarbij de liefde heel erg door de maag gaat, maar weet t nu echt even niet meer :-\ zowel voor als na t castreren schijnt Zack altijd maar honger te hebben..hij lijkt geobsedeerd door eten..schooieren, van straat eten, poep eten en van t aanrecht eten is zijn motto. Tiesto heeft dat veel minder af en toe een drolletje en als hij toevallig iets tegenkomt..Ze krijgen beide 600gr energique met zo'n 200 gr groente per dag en nog is t voor Zacky niet genoeg..ze krijgen zo'n 2 a 3 uur beweging per dag en vooral Zack verbruikt veel energie..is er misschien een ander kvv waar ze meer uit kunnen halen zonder dikker te worden ?
[/quote]
Is het niet een idee om parttime te gaan barfen? Daar zijn veel honden vaak voldaner van.
Door Lizzy
#570075
Ja, ik zou ook gaan barfen. Grote stukken vlees geven een veel beter (en voller) gevoel als gemalen vlees. Je zou dan zelfs (heel langzaam) kunnen proberen om meerdere keren een grote maaltijd per week te geven en dan zelfs te gaan vasten. Naar het schijnt hebben honden een veel beter en voldaner gevoel als ze zich bijv 1 keer per week goed vol kunnen vreten!

Je moet dit echter wel langzaam opbouwen. Maar, voordat ik je het hele verhaal ga vertellen, denk ik dat het handig is als je ons eerst laat weten of dat uberhaubt een optie is.
Door Tiesto
#570079
De groente is inderdaad puur voor de maagvulling! En ze hebben de neiging om dik te worden, dus moet wel uitkijken..2 weken hebben "opa en oma"een weekje opgepast en toen had ik t idee dat ze iets waren aagekomen, mede dat zij ze niet los durfden te laten..ze krijgen nu energique nr 1. De nr 3 is voor werkhonden enz toch en wat kost die? Is dat net zo iets als duck uitmuntend? Tja en parttime barf vind ik een beetje eng, omdat ik bang ben het verkeerde te geven en ik vind koken voor ons zelf al niet super :-[ dus weet niet of dat wat is..
Door Laura2004
#570086
[quote="Lizzy"]
Ja, ik zou ook gaan barfen. Grote stukken vlees geven een veel beter (en voller) gevoel als gemalen vlees. Je zou dan zelfs (heel langzaam) kunnen proberen om meerdere keren een grote maaltijd per week te geven en dan zelfs te gaan vasten. Naar het schijnt hebben honden een veel beter en voldaner gevoel als ze zich bijv 1 keer per week goed vol kunnen vreten!

Je moet dit echter wel langzaam opbouwen. Maar, voordat ik je het hele verhaal ga vertellen, denk ik dat het handig is als je ons eerst laat weten of dat uberhaubt een optie is.
[/quote]
Dat lijkt mij ook de beste oplossing. Ziggy was na een kilo bibi ook altijd hongerig en sinds ze barft is ze heel voldaan en ook een beetje dikker geworden.
Door Hanny
#570095
ik vind koken voor ons zelf al niet super :-[ dus weet niet of dat wat is..

Nou dat is dus makkelijk, voor je honden hoef je gelukkig niet te koken.
Men neme een haantje 1200 gram (Aldi) en verdeelt het, men neme twee zalmkoppen, ongeveer 600 gram per kop, kilo runderpens AHV en verdeelt die (zelf pens kopen is voordeliger), nog wat lever en een eitje, spiervlees, groente, maak je al, beetje yoghurt, of kwark en als je niet verder komt aan ingrediënten, dan aanvullen met energique
Dit is heel kort door de bocht hoor, als je echt zelf wilt samenstellen moet er wel even zorgvuldig worden gekeken, maar misschien geeft zo'n simpele weergave je de moed om te starten met zelf samenstellen (niet direkt met hele kip, hoor).
Nooit geschoten, altijd mis.

Succes, Hanny
Door Tiesto
#570096
Tja, dikker worden is hier geen probleem en juist niet de bedoeling ;) worden ze trouwens niet dikker van een duck uitmuntend of energique nr 3? En denk dat ik het liever op kvv houd, weet niet of het anders goed gaat :-[ met al die rekenformules enz wat ik weleens lees over barf..
Door Lizzy
#570097
[quote="Tiesto"]
Tja en parttime barf vind ik een beetje eng, omdat ik bang ben het verkeerde te geven en ik vind koken voor ons zelf al niet super :-[ dus weet niet of dat wat is..
[/quote]

Het voordeel van BARF is juist dat je niks hoeft te koken ;D. En hier kun je ook gemakkelijk leren wat je moet geven hoor. Het is namelijk niet moeilijk.
Door Netty
#570098
[quote="Tiesto"]
De groente is inderdaad puur voor de maagvulling! En ze hebben de neiging om dik te worden, dus moet wel uitkijken..2 weken hebben "opa en oma"een weekje opgepast en toen had ik t idee dat ze iets waren aagekomen, mede dat zij ze niet los durfden te laten..ze krijgen nu energique nr 1. De nr 3 is voor werkhonden enz toch en wat kost die? Is dat net zo iets als duck uitmuntend? Tja en parttime barf vind ik een beetje eng, omdat ik bang ben het verkeerde te geven en ik vind koken voor ons zelf al niet super :-[ dus weet niet of dat wat is..
[/quote]
das het leuke van barf, je hoeft helemaal niks te koken :D. probeer het een dagje.
wat je ook kunt doen als je het te ''eng'' vindt, geef in de ochtend of avond wat je gewend bent te geven en de andere maaltijd geef je een bot, met wat vlees eraan.
eerst proberen met een kippevleugel, ff meppen op het scharniertje, en even vast houden dat hij niet gaat schrokken, en dan kan je het zo uitbreiden.
denk er over na en wie weet gaat je het nog leuk vinden ook ;D
Door Laura2004
#570099
[quote="Tiesto"]
Tja, dikker worden is hier geen probleem en juist niet de bedoeling ;) worden ze trouwens niet dikker van een duck uitmuntend of energique nr 3? En denk dat ik het liever op kvv houd, weet niet of het anders goed gaat :-[ met al die rekenformules enz wat ik weleens lees over barf..
[/quote]
Ik kan echt totaal niet rekenen en mij lukt het ook. Het is totaal niet ingewikkeld en je hoeft echt niet alles te berekenen, met een beetje gezond verstand kom je er al. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door