Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Supermax
#569979
Hmm, weet niet helemaal of het goed staat, maar ok.
Ik vraag me dit dus af omdat mijn poezen aan veel planten lopen te vreten en ik in de winkel nog wel eens potjes zie met allerlei soorten kruidenplantjes erin......
Ik dacht als ik nu zoiets koop dan kunnen ze daarvan vreten en dan is het (misschien) gezonder dan de cactussen en vetplanten die ze nu af en toe opvreten...

Maar dan nu de vraag van welke kruiden mogen ze nu snoepen???? Wie kan mij helpen met dit probleempje...
Groetjes,
Mieke

P.s.: kattengras is geen optie dat heb ik al eens geprobeerd en daar keken ze niet naar om :(.
Gebruikersavatar
Door pike
#570066
even voorop: ik weet (bijna) niets van katten :-[

cactussen en vetplanten??
misschien moet je eerst proberen uit te vinden wat daar in zit? Ik weet alleen dat cactussen en vetplanten heel veel vocht bevatten. Een mens kan zich in de woestijn met cactusvocht in leven houden. Misschien hebben ze dat extra nodig? Of eten ze ervan ipv te drinken? hoor vaak dat katten nierproblemen krijgen door te droog voer maar dan gaat het natuurlijk over brokjes
Door Supermax
#570138
Ze eten dus echt van de cactussen, tegenwoordig alweer een stuk minder, maar ja, ik heb liever dat ze ergens anders hun tanden inzetten....
Water hebben ze genoeg staan (3 duobakjes vol) en verder krijgen ze KVV en een beetje BARF.
Dus geen idee waarom ze mijn planten molesteren....
Maar ja, het idee achter de tuinkruiden was dat als de poezen er niet van eten ikzelf er ook nog gebruik van kan maken :).

Groetjes,
Mieke
Door Supermax
#570202
Hmmm, Sylvia, beter lezen. In mijn openingsstuk heb ik onderaan al geschreven dat dat geen optie was want daar kijken ze dus niet naar om....
Dus dat vind ik dan een beetje zonde van mijn geld.
Groetjes,
Mieke
Door Kefraya
#570366
Ik geloof niet dat poezen echt van kruiden houden, tenminste ik heb ze in twintig jaar nog nooit van onze peterselie of bieslook zien eten. Van kattegras overigens ook niet 8)
Je zou ze een andere plant kunnen geven die ze erg lekker vinden, vaak is papyrus of een ander sprietachtige plant erg populair!
Door Supermax
#570621
Tja, ik wist ook niet dat katten van cactussen houden, maar het kan ze geen ene fluit schelen dat er flinke stekels aanzitten ::).
Mijn huis is dus niet zo groot dus om een grote plant neer te zetten heb ik eigenlijk geen ruimte (heb er 1 en die staat op het balkon, wat net past). En ik hoopte vooral te weten te komen of tuinkruiden giftig zijn of niet....
Groetjes,
Mieke
Gebruikersavatar
Door sylvia
#570875
Supermax schreef: Hmmm, Sylvia, beter lezen. In mijn openingsstuk heb ik onderaan al geschreven dat dat geen optie was want daar kijken ze dus niet naar om....
Dus dat vind ik dan een beetje zonde van mijn geld.
Groetjes,
Mieke
oke, die regel had ik even gemist.
Bij ons vonden ze vroeger de papyrus erg lekker wij hadden in de hoek van de kamer een grote bak met drassigge grond en daar stonden hele grote papyrussen in , heerlijk vonden ze dat.

Maar wat er al geopperd wordt van het vocht dat is ook steekhoudend. Vocht van een vetplant en cactus is een wat ander vocht dan gewoon water en waarschijnlijk dus veel interesanter dan water uit een bakje. Ik weet niet wat je katten eten maar een kat haalt namelijk het grootste percentage van het benodigde vocht uit zijn eten
met brokken komen ze dan gigantisch in de problemen, ze gaan dan wel wat water drinken omdat ze anders niet overleven maar bij lange na niet genoeg, misschien hebben ze bij jou een andere manier gevonden om via eten vocht binnen te krijgen. Dit gaat natuurlijk niet op als je katten een rauw vlees menu eten want dan zouden ze voldoende vocht via hun voeding binnen krijgen.
Door Bernadette
#572007
De oci's vinden mijn cactussen op de één of andere manier ook geweldig!!! Ik heb op het balkon ook veel verschillende kruiden staan en daar kijken ze niet naar om.

Het kattengras wat ik had van intratuin dat vond mijn 'gewone' kat heerlijk, maar de oci's keken daar niet naar om!

De cactussen staan nu op het medicijnkastje ::) En de oci's moeten het maar gewoon zonder doen ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door