Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tigger
#569665
Ik kan heel goedkoop aan lamsnekken komen. In vergelijking met de foto's van het islam centrum & barfclub zit er niet zoveel vlees op. Kan deze dan toch als vleesbot (=maaltijd) dienen of als recreatiebot (toetje)?
Afbeelding
Door 202Spots
#569698
De nekken die ik koop zijn korter dan op jou foto en hebben nog vrij veel vlees rondom de nekwervels zitten

Afbeelding

die van de islamcenter zijn helemaal groot!.
Bij de nek van jou foto, ziet er uit alsof 't vlees van de nek is gesneden, maar is moeilijk van 'n bevroren bot te zien hoeveel vlees erop zit...
Ik zou waarschijnlijk eerst wat ander vlees geven, kop snijdsels of pens, en dan de kalige nek er achter aan.
Door Lizzy
#569811
Nee, dit vind ik geen maaltijdbot. Daarvoor zit er veel te weinig vlees aan. Maar je kunt wel eerst vlees geven (liefst niet gemalen maar in stukken) en daarna op dit bot laten kluiven. Samen vormt dat natuurlijk wel weer een prima maaltijd. Je moet alleen even kijken in hoeverre dit bot erg hard is. Lamsnek wil nog wel eens erg hard bot zijn en dan wil je het misschien of niet helemaal op laten eten (terug in de vriezer) of uberhaubt niet meer geven.
Door tigger
#569855
Okay; dus eerst vlees (stukken) en dan de lamsnek.
Ze zijn echt niet hard hoor, ben nl een ontzettende muts met botten. Beau krijgt ze goed weg en geniet er zichtbaar van.
Ik koop de nekken bij de biologische slager voor 0,25 eurocent per stuk; een koopje dus.
Door Lafje
#569895
Vivian, kom jij uit Groningen toevallig? Ik ben hier ook pas sinds kort dus kan iets gemist hebben ;). En waar is dan die biologische slager van je?

Gr. Linda
Door tigger
#576266
Lafje schreef: Vivian, kom jij uit Groningen toevallig? Ik ben hier ook pas sinds kort dus kan iets gemist hebben ;). En waar is dan die biologische slager van je?

Gr. Linda
Ik woon idd in Groningen. Het adres van de biologische slager is: De Groene Weg Slagerij, Boterdiep 4.
Ze hebben een klein vriezertje staan waar botten in liggen, maar ook orgaanvlees (verpakt en gesneden). De lamsnekken zijn er niet in overvloed; soms veel, soms helemaal niks.
Door Pyts
#576939
Vivian schreef: Ik woon idd in Groningen. Het adres van de biologische slager is: De Groene Weg Slagerij, Boterdiep 4.
Ze hebben een klein vriezertje staan waar botten in liggen, maar ook orgaanvlees (verpakt en gesneden). De lamsnekken zijn er niet in overvloed; soms veel, soms helemaal niks.
Goeie tip, Linda en ik kopen samen weleens wat in. Dus dit is weer een mooi adresje erbij (ik kom uit Surhuisterveen). Haal je nooit lamsnek uit Tolbert?

gr. Pyts
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door