Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Mayka
#569673
Menu over twee weken (heb een maandmenu maar dat is zoveel typen ;))

Zondag: 600 gram lamsnek + yoghurt

Maandag: 200 gram Kalfsrib + 200 gram kalfsvlees + 200 gram (1/2) testikel + yoghurt

Dinsdag: 300 gram Kipkarkas + 200 gram (1/2) testikel + 150 gram groente

Woensdag: 300 gram geitenrib + 300 gram kalfskopvlees + 100 gram groente

Donderdag: 300 gram lamsrib + 200 gram rundvlees + 100 gram groente

Vrijdag: 200 gram kipkarbo + 200 gram geitenvlees + 100 gram pens + 100 gram schelvislever + ei

Zaterdag: 300 gram lamsrib + 200 gram pens + yoghurt

Zondag: 400 gram kalfsrib + 200 gram geitenvlees + ei

Maandag: 200 gram kipkarbo + 200 gram lamsvlees + 150 gram pens + yoghurt

Dinsdag: 300 gram geitenrib + 100 gram kippenlever + 250 gram groente

Woensdag: 300 gram kipkarkas + 200 gram rundvlees + 100 gram lamshart + huttenkase

Donderdag: 300 gram lamsrib + 200 gram groente + huttenkase

Vrijdag: 200 gram kipkarbo + 200 gram geitenvlees + 100 gram pens

Zaterdag: 500 gram zalmkop + 100 gram runderkopvlees + 250 gram kalfshart

Oke, brand maar los ;) ben ik iets vergeten, genoeg afwisseling, kloppen de verhoudingen?

Ik ben nu een week of drie bezig en het is leuk!!! Niet alleen dat Mayka er van smult en de katten ook van alles mogen proeven maar ook het rekenen, gezamelijk inkopen doen enz.
Door Lizzy
#569816
Ik kom qua percentages (afgerond) op:

52% vleesbot
21% spiervlees
18% orgaanvlees
9% groente

Ziet er goed uit. Ik vind de rest er ook goed uit zien. Je zou nog 1 keer zalmkop mogen geven ipv een ander vleesbot. Een (1) keer per week wat vette vis is wel gezond en geeft je ook wat extra afwisseling. Ik kom nu op lam, kip, rund/kalf (dat vind ik 1), geit, vis qua diersoorten en dat is mooi.
Door Mayka
#569872
[quote="Lizzy"]
Je zou nog 1 keer zalmkop mogen geven ipv een ander vleesbot. Een (1) keer per week wat vette vis is wel gezond en geeft je ook wat extra afwisseling.
[/quote]

Dat is uiteindelijk ook de bedoeling (als ze het lust) maar de zalmkop is nog geen drie weken bevroren geweest ;). Sardines waren niet echt een succes, verder nog geen vis geprobeerd. Welke vissoorten worden gemakkelijker door honden gegeten?
Door Helen
#569876
[quote="Mayka"]
Dat is uiteindelijk ook de bedoeling (als ze het lust) maar de zalmkop is nog geen drie weken bevroren geweest ;). Sardines waren niet echt een succes, verder nog geen vis geprobeerd. Welke vissoorten worden gemakkelijker door honden gegeten?
[/quote]Balou heeft echt jaren zonder problemen vis gegeten. Maar sinds een half jaartje oid lust ze het nog amper...Sardientjes hak ik in stukjes en meng ik door gehakt of kvv. Dan eet ze ze op. Als ik het meng met grotere stukken vlees, laat ze ze soms liggen.
Zalm maal ik in de vleesmolen en voer ik ook gemengd met iets anders.
Heel bizar, want Balou is een giga vreetschuur, maar tegenwoordig moet ik dus ook mijn best doen om het bij haar naar binnen te krijgen.
Kuma eet overiges tot nu toe alles wat ik haar voorzet.
Door chrisje
#569884
[quote="Mayka"]
Dat is uiteindelijk ook de bedoeling (als ze het lust) maar de zalmkop is nog geen drie weken bevroren geweest ;). Sardines waren niet echt een succes, verder nog geen vis geprobeerd. Welke vissoorten worden gemakkelijker door honden gegeten?
[/quote]

Een forel gaat er hier ook wel goed in ;D
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door