Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Helen
#568488
Kuma is gedurende een paar maanden iets te schraal geweest door die terugkomende maag-darm ontstekingen die ze heeft gehad. Toen ze op begon te knappen kreeg ze dan ook wat meer voer om weer aan te sterken en op gewicht te komen. Het duurde best een poos voordat ze weer keurig op gewicht was. Toen werd ze loops en BOEM ze kwam in 1x echt flink aan daarna. Ze is nu al een paar weken op streng dieet met veel beweging. Maar afvallen...ho maar. Ze is in een paar weken tijd niet meer dan een halve kilo afgevallen en eigenlijk moet er nog wel een kilo vanaf....Heeft iemand tips of herkent iemand het boem-aankom na de loopsheid effect?
Door conleeuw
#568491
Helen schreef: Kuma is gedurende een paar maanden iets te schraal geweest door die terugkomende maag-darm ontstekingen die ze heeft gehad. Toen ze op begon te knappen kreeg ze dan ook wat meer voer om weer aan te sterken en op gewicht te komen. Het duurde best een poos voordat ze weer keurig op gewicht was. Toen werd ze loops en BOEM ze kwam in 1x echt flink aan daarna. Ze is nu al een paar weken op streng dieet met veel beweging. Maar afvallen...ho maar. Ze is in een paar weken tijd niet meer dan een halve kilo afgevallen en eigenlijk moet er nog wel een kilo vanaf....Heeft iemand tips of herkent iemand het boem-aankom na de loopsheid effect?
Dot is na haar loopsheid een dikke deur geworden, maar van mij mocht ze iets zwaarder zijn, nu wil ik er ook wat van af, want ik vindt haar echt te dik, en ook bij haar lukt het niet zomaar, ze is gek op eten, loopt heel de dag te schooieren, en steelt wat ze maar kan krijgen, verbazend hoe ver Dot op de aanrecht bij kan komen :o Ik voer haar al mager vlees, dus min mogelijk vet, maar echt sucessvol zijn we nog niet :-\
Door Helen
#568493
conleeuw schreef: Dot is na haar loopsheid een dikke deur geworden, maar van mij mocht ze iets zwaarder zijn, nu wil ik er ook wat van af, want ik vindt haar echt te dik, en ook bij haar lukt het niet zomaar, ze is gek op eten, loopt heel de dag te schooieren, en steelt wat ze maar kan krijgen, verbazend hoe ver Dot op de aanrecht bij kan komen :o Ik voer haar al mager vlees, dus min mogelijk vet, maar echt sucessvol zijn we nog niet :-\
Kuma is niet eens gek op eten en ze schooiert ook zelden.....Ze eet wat ze krijgt en that's it...Balou heeft altijd honger, maar Kuma niet eens....
Door Hanny
#568501
Misschien ontwikkelt ze na haar loopsheid een schijn zwangerschap? Dan blijven ze ook lekker welgedaan.

Hanny
Door Helen
#568581
Hanny schreef: Misschien ontwikkelt ze na haar loopsheid een schijn zwangerschap? Dan blijven ze ook lekker welgedaan.

Hanny
Nou ik dacht eerst van niet, omdat ze geen uiterlijke symptomen had van schijnzwangerschap. Maar ze is weken lang na haar loopsheid heel sloom geweest, niet speels, ook wat sjacherijnig, gewoon niet lekker in haar vel. Pas sinds een week of 2 wordt ze weer langzaamaan de oude..Dus misschien heb je wel gelijk. Ze kan uiteraard hormonaal gezien schijnzwanger geweest zijn of nog steeds zijn zonder alle uiterlijke poeha.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#569623
Ik heb er zelf geen ervaring mee (heb reuen), maar de Beagle van mijn vriendin (krijgt KVV) werd ook na de loopsheid een dikzakje. Ze bleek idd schijnzwanger te zijn en viel derhalve ook werkelijk geen onsje af, terwijl ze minimaal te eten kreeg.
Door Elvira
#569624
Ik had vroeger een golden teefje dat na de loopsheid schijnzwanger werd en elke keer zeiden ze op de trainng in die periode dat ze te dik was. M'n dierenarts zei "dat is een vrouwenkwaal, het gaat op de heupen zitten". Als de schijndracht over was, was ze weer normaal slank. Ik deed er dus niks aan (aan het dikker zijn).
Door Helen
#569629
Ah, bedankt Pauline en Elvira!! Dat geeft de burger moed!!! :D
Door geer
#569692
Helen schreef: Ah, bedankt Pauline en Elvira!! Dat geeft de burger moed!!! :D
Hier ook hoor! Ted krijgt absoluut niet meer eten tijdens en na de loopsheid, maar ze wordt absoluut dikker. Dikke heupen vooral, het wordt dan echt een worstje. Ik geef haar als ze schijnzwanger is sowieso minder dan normaal, en daarna 'trekt ze altijd weer recht'...
Door Helen
#578188
Eindelijk begin ik wat resultaten te zien van Kuma's dieetactie. Ze is beduidend schraler. Op de weegschaal is het niet te zien (integendeel zelfs), want ze loopt de laatste tijd veel en bouwt veel bespiering op. Maar je kan nu eindelijk haar ribben zonder inspanning voelen. Ik moet er wel op letten dat het anders aanvoelt bij Balou. Die heeft zo'n dunne huid en vacht dat je heel makkelijk haar ribben voelt. Kuma heeft echter een dikke huid en een gigavolle vacht. Dus zelfs nu ze weer op gewicht is voel je bij haar de ribben een stuk minder duidelijk dan bij Balou.
Ik houd haar nog steeds op weinig kvv, maar ze barft voor 50% en die maaltijden maak is wat groter. Zo blijft ze hopelijk keurig op gewicht.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door