Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door zurca
#54504
Hallo Allemaal,

Afgelopen zaterdag ben ik naar Tiel geweest om de vriezer hier weer aan te vullen ;)
Van Paul kreeg ik een zakje "verse" :-Xpens mee, om eens te kijken wat m'n katten daar van vinden.
Ik zei nog; "Pens..?! mmm dat kreeg onze hond vroeger ook..enne dat rook niet echt fris.." Ach, volgens Paul valt dat wel mee want dit is Verse Pens..Mmmm nou ok, ik heb een zakje mee genomen..

Thuis aan gekomen heb ik eerst, onder toeziend oog van drie katten, de vriezer gevuld. En toen die pens.. Om nou alles gelijk te ontdooien vond ik zonde, dus haalde ik een zaag te voorschijn. Zakje open en..pffff wat een lucht..en het was nog niet eens ontdooidt...Vriendlief begon al te foeteren..Ok..Ik heb dus heel moedig een stuk af gezaagd en in een zakje gedaan. Dat zakje is toen het balkon opgegaan..
(Jaja...ik weet het, ik ben niets gewend ::) )

Na het opruimen de katten aan m'n handen laten ruiken..ok..ze liepen niet gelijk weg..dat was hoopvol...

De volgende dag..Pens was ontdooidt..
Nou, diep adem gehaald, zakje open en whaaa wat een lucht..Bord gepakt en toen wat pens erop gelegd.
Bord op de grond, waar al drie katten vol verwachting zaten te kijken..
Mmmm...snuffel, snuffel..voorzichtig een likje..
Toen besloot de oudste, Meid, dat dit niet was wat zij in gedachten had en liep weg..
Speedy, die geen versvlees wil of iets anders wat rauw is, zat op afstand te kijken.. Bord opgepakt en bij haar onder de neus geduwd. Ze snuffelde wat, keek mij daarna met grote ogen aan..en maakte dat ze weg kwam..Ok boodschap was duidelijk..

Toen terug naar de twee jongste.. Weer veel gesnuffel. En toen heel voorzichtig een klein hapje..En toen...Zo, toen werd er gsmuld!! Ze vonden het heerlijk!! Zelfs Noa, die al moeilijk doet over een stukje kip dat te groot is, griste het grootste stuk weg en begon te kauwen en te smakken..

Vond het dus echt heel leuk om naar te kijken, hoe zij met plezier en vooral veel smaak die pens hebben zitten weg werken..De "kusjes" die zij mij daarna kwamen brengen waren iets minder ;D

Het is jammer dat er bij foto's geen geluid zit maar anders zouden jullie een hoop gesmak, gesmek en gegrom horen..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Door ine
#54515
Dat gegrom ken ik van onze jongste, als hij een ééndagskuiken krijgt! ;)
Wel leuk zeg, dat ga ik toch ook eens proberen bij de katten! ;)
Tja en die lucht? Ja, die ken ik van de zakjes kruidenmix e.d.! Ben er al aan gewend, door de honden! ;D
Door Mayka
#55130
Ga het vanavond ook proberen, had voor Mayka al een pakje uit de vriezer gehaald.
Toen wij Freddy (Brit) ophaalden bij de fokker, inmiddels 9 jaar geleden, kregen we ook een zak eendagskuikens mee en hij was er gek op. Waarom weet ik niet meer maar daarna heb ik het nooit meer gegeven. (stonk nogal om te koken?)
Lijkt me leuk om weer te proberen (ben met Mayka toch ook al grensverleggend bezig) maar waar koop je ze?
Groet, Titia.
Door ine
#55134
Eendagskuikens zijn bij veel dierenspeciaalzaken te koop!
Bel er even een paar om te vragen, scheelt je een hoop lopen/rijden!
Ik geef ook 1x in de week eendagskuikens, gewoon ontdooit, ze vinden het heerlijk!
Door zurca
#55228
Gisteren heb ik Rodi pens gekocht..(Gewoon bij de supermarkt)
Ik vond het er maar "raar" uitzien, van die geperste schijven..Maar het rook echt naar pens :-X
Eenmaal ontdooit bleken de katten er totaal geen moeite mee te hebben, ze hebben weer gesmuld!!
Door Mayka
#55377
Van de 4 waren er maar 2 katten aanwezig toen ik een beetje van Mayka haar portie pens aanbood. Die waren niet blij! Het is dat ze hun neus niet dicht kunnen knijpen anders hadden ze het gedaan.
Volgende keer de andere 2 maar eens aanbieden. Tot zover geen succes dus, zelfs Mayka was er niet super gecharmeerd van. Misschien de volgende keer vers??? Dit was diepvries.

By the way: WAT STINKT DAT SPUL!!! :o

Groet, Titia
Gebruikersavatar
Door sylvia
#55589
Tijger vondt runderpens geweldig,schapenpens viel hij achterover van ,van het aanrecht af :-X ;D Boris die gaat van alle pens achteruitlopen,die hoeft het dus echt niet.
Door Lizzy
#56722
Ik wist helemaal niet dat katten uberhaubt pens aten! Ik dacht dat zij zichzelf te superieus vonden! Ik ga het ook eens proberen hier met onze Snuf.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#56814
Lizzy schreef: Ik wist helemaal niet dat katten uberhaubt pens aten! Ik dacht dat zij zichzelf te superieus vonden! Ik ga het ook eens proberen hier met onze Snuf.
o jee Lizzy .....je wordt overmoedig ;D ;D ;D
Gewoon proberen,hij lust het of niet.......de meeste lusten het niet,maar sommige doen er een moord voor.
Door ine
#56935
Heb het ook geprobeerd, maar mijn 3 katten eten het geen van 3en! ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#56944
Ik ben benieuwd of M de P het lust,hoewel Ron vermoed dat die alles eet wat je voorzet.
Door zurca
#57048
sylvia schreef: Ik ben benieuwd of M de P het lust,hoewel Ron vermoed dat die alles eet wat je voorzet.
Nou, hier gaat het er nog steeds in als koek...Zowel de "verse pens" als de schijven van Rodi..
Zojuist weer een pakje gekocht. Nu zag ik dat er van Rodi ook lamshart is..Zou ik dat ook aan de katten kunnen geven?! Gewoon af en toe als tussendoortje?
Door Lizzy
#57104
Dit schrijft Rodi zelf over het lamshart:

"Wordt vaak gebruikt als aanvulling op het menu van honden met voedingsallergiën en is ook voor katten een delicatesse".

(www.rodipetfood.nl)

Ik heb trouwens nog geen pens geprobeerd te geven aan Snuf...

Groetjes, Liz
Door zurca
#57109
Lizzy schreef: Dit schrijft Rodi zelf over het lamshart:

"Wordt vaak gebruikt als aanvulling op het menu van honden met voedingsallergiën en is ook voor katten een delicatesse".

(http://www.rodipetfood.nl)

Ik heb trouwens nog geen pens geprobeerd te geven aan Snuf...

Groetjes, Liz
Lizzy,

Bedankt voor de informatie..Morgen terug naar de winkel en een pakkie kopen ;)
Ben benieuwd wat ze daar van vinden, runderhart hebben ze al eens op. Dat vond zelfs m'n oude theemuts lekker..

Je laat ons wel weten he wat Snuf (grappige naam trouwens voor een kat, je zou eerder aan een konijn denken ;D maarre dat hoor je vast niet voor het eerst..)van de pens vind?!

Groetjes Zurca
Gebruikersavatar
Door sylvia
#57137
Ja lamshart is ook goed voor poezen,ik heb het ook voor boris (gewoon hele hartjes)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door