Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door patricia20
#568978
chicka heeft dus een allergie,voor bijna alle mijten.
eindelijk weet ik waarom ze zo'n jeuk heeft, en heb ik een medicijn die dit moet gaan verhelpen.
(de jeuk dan)
dit middel is artuvetrin, en er zijn voorzover bekend geen bijwerkingen.

nu is het zo, sinds ongeveer 2 weken, dat ze echt vreselijk stinkt op de rug!!!
deze geur is te vergelijken waarneer ze in een kadaver heeft gerold zo erg!
ik kan wassen wat ik wil, de geur komt terug.
dus lijkt het mij dat het van binnenuit komt?
wie heeft hier verstand van artuvetrin, of weet wat ik er tegen kan doen?

wel is het zo, dat ze elke dag zwemt,in de bekende sloot, en bij het hondenstrandje.
zou het hiermee te maken kunnen maken ?
verder is er namelijk niks veranderd.?
niet qua voer oid

wie kan mij helpen?
(morgen uiteraard ook de da bellen

groetjes patricia en een stinkende chicka
Gebruikersavatar
Door Hitam
#569026
Artuvetrin is het middel waarin de stoffen zitten waar jouw hond overgevoelig voor is. De hyposensibilisatie van je hond.
Door haar daarmee te injecteren moet ze minder gevoelig gaan reageren.

Daarnaast kan het slim zijn om goed te ontgiften. Dat kan ook helpen tegen de stank.
Door Lizzy
#569052
Onze buurhond gaat ook ontzettend meuren met dit weer, als hij gaat zwemmen. Zij geven hem extra visolie en dan verdwijnen de klachten weer. Ik weet niet wat Tannetje er van denkt (Hitam) maar ik zou ontgiften met chlorella. Dit heeft de prettige eigenschap dat het vieze lichaamsluchten verminderd.
Door patricia20
#569189
heel erg bedankt voor de berichtjes

heb net de da gebeld, maar die is niet aanwezig dus hij belt me morgen terug ...

ontgiften, waar doe je dat mee? ??? :-\
ik ben echt een leek haha

mag ik vragen wat chlorella is?
en visolie geef ik er 1 keer in de wek ongeveer..1 capsule,kan ik haar er meer van geven ?
Laatst gewijzigd door patricia20 op di 13 jun 2006, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#569196
patricia20 schreef: heel erg bedankt voor de berichtjes

heb net de da gebeld, maar die is niet aanwezig dus hij belt me morgen terug ...

ontgiften, waar doe je dat mee? ??? :-\
ik ben echt een leek haha

mag ik vragen wat chlorella is?
en visolie geef ik er 1 keer in de wek ongeveer..1 capsule,kan ik haar er meer van geven ?

Ontgiften kan met diverse middelen. Met groene leem, met drainage compositum van de Groene Os. En met chlorella.

Chlorella is een zoetwater-algje. Kijk anders even op http://www.chlorella-alg.com.

Bij allergieen die zich uiten op de huid, kan het zinvol zijn om tijdelijk meer visolie te geven. Te denken valt aan 1 keer per dag 1 capsule.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 13 jun 2006, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Elvira
#569561
ik heb vroeger in Gouda gewoont en ging dan af en toe met mijn goldens naar de Reeuwijkse plassen. Ondanks dat de waterkwaliteit daar getest en goed bevonden was, hadden mijn honden altijd jeuk na het zwemmen. Als ze in zee zwommen, hadden ze nergens last van. Ik hoorde overigens ook van mensen die hier last van hadden. Dus het zou aan het zwemmen kunnen liggen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door