Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door jet
#565772
hallo iedereen die dit leest ,

ik geef mijn kittens kvv moeder kat trekt daarvoor haar neus op , ik geef haar momenteel carocat brokken mar is er nog een brok wat dichterbij kvv komt of bestaat dat niet

ik vraag dit omdat in een onbewaakt ogenblik de jonges mee eten v.d brok


groetjes ;)Jet
Gebruikersavatar
Door sylvia
#566563
jet schreef: hallo iedereen die dit leest ,

ik geef mijn kittens kvv moeder kat trekt daarvoor haar neus op , ik geef haar momenteel carocat brokken mar is er nog een brok wat dichterbij kvv komt of bestaat dat niet

ik vraag dit omdat in een onbewaakt ogenblik de jonges mee eten v.d brok


groetjes ;)Jet
Er bestaat geen brok die ook maar enigzins in de buurt van een kvv komt dus wat dat aangaat hoef je ook niet te zoeken. Ik zou dan de moeder poes helemaal apart laten eten (hoog waar de kittens niet bij kunnen) Lust moeder poes ook geen blikvoer? ik zou altijd aanraden om blikvoer boven brokken te geven en daar kun je dan eventueel wat vers door heen mengen.
Door catwoman
#568427
Hallo, ik weet wel een goede kattenbrok waar geen geur/kleur/en smaak stoffen inzitten. Het heet Natural Health en zal vertellen wat er alleen maar in zit: Een eiwitbron nl. kippenmeel (gedroogd kippenvlees) Twee Koolhydratenbronnen nl. witte en bruine rijst en lijnzaad Vier vetbronnen nl. Zonnebloemolie-Lijnolie-Zalmolie- en Kippenvet. Verder zitten er alleen maar natuurlijke conservering in en dat is alleen maar vitamine E en C. En verder helemaal niets. Misschien dat je dat is kan proberen. Dit is ook een voer dat je gemengd kan geven met vers vlees.
Door Borke
#568623
catwoman schreef:Dit is ook een voer dat je gemengd kan geven met vers vlees.
:) ;) :D Koeienpoep kan je ook geven gemengd met vers vlees ;D 8)
Ik ben een beetje melig van het warme weer, maar ik meen het wel, geen enkele brok kan in de schaduw staan van vers vlees.
Ik vind de suggestie van Sylvia de enige werkbare ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#568741
catwoman schreef: Hallo, ik weet wel een goede kattenbrok waar geen geur/kleur/en smaak stoffen inzitten. Het heet Natural Health en zal vertellen wat er alleen maar in zit: Een eiwitbron nl. kippenmeel (gedroogd kippenvlees) Twee Koolhydratenbronnen nl. witte en bruine rijst en lijnzaad Vier vetbronnen nl. Zonnebloemolie-Lijnolie-Zalmolie- en Kippenvet. Verder zitten er alleen maar natuurlijke conservering in en dat is alleen maar vitamine E en C. En verder helemaal niets. Misschien dat je dat is kan proberen. Dit is ook een voer dat je gemengd kan geven met vers vlees.
Nou ik kan niet zeggen dat ik dit een goede brok vind , trouwens is niet één brok goed al stoppen ze er puur vlees in het concept brok is gewoon desastreus voor de gezondheid van de kat. Maar witte en bruine rijst , lijnzaad en zonnebloemolie dat zijn nu geen ingredienten die ik aan mijn katten zou geven en brokken die alleen op vitamines zijn geconserveerd bestaan niet het klopt wel dat de producent ze alleen met vitamines doet maar die vitamines zelf zijn behandeld en de andere ingredienten zijn vaak ook voor aankoop al behandeld, zou je de brok laten testen dan komen de chemische middelen toch tevoorschijn. Het is leuk wat ze op de etiketten zetten , wat ze erop zetten is namelijk wat volgens de wet verplicht is en de multinationals hebben teams met juridische mensen die precies hebben uitgezocht hoe je dat etiket volgens de wet en zijn vele mazen kunt invullen zodat je nergens op gepakt kunt worden.
Maar zoals ik al zei, buiten dit al is gewoon het concept brok geen gelukkige combi met een kat.
Door 202Spots
#568770
catwoman schreef: Hallo, ik weet wel een goede kattenbrok waar geen geur/kleur/en smaak stoffen inzitten. Het heet Natural Health en zal vertellen wat er alleen maar in zit: Een eiwitbron nl. kippenmeel (gedroogd kippenvlees) etc>
En door wie word dit gemaakt?
Heg je de naam van fabrikant en/of website???Flint River misschien?

KippenMEEL is n.l NIET hetzelfde als kippen VLEES....

Lamb Meal, Beef Meal, or Chicken Meal: is the "rendered product" of these meats. (de afval producten)
The meat has been cooked, dried and ground. This includes any blood, hair, hoofs, and horns, hide trimmings, manure and contents of digestive tract.
meer op:
http://mywebpages.comcast.net/stacyduff ... abels1.htm
Door Jojo
#568867
Welk is dan een acceptabel merk blikvoer om mee te mengen?! Ik ben nl. bang dat mijn 2 poezen het nooit puur willen eten en ik voor de eeuwigheid half-half moet blijven geven ::)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#568899
Jojo schreef: Welk is dan een acceptabel merk blikvoer om mee te mengen?! Ik ben nl. bang dat mijn 2 poezen het nooit puur willen eten en ik voor de eeuwigheid half-half moet blijven geven ::)
Ja je kunt het zo duur maken als je wilt, je kunt naar de DSZ of je gaat naar de supermarkt voor Whiskas of Gourmet of iets van dien aard. Als je eraan kunt komen is er bv ook nog een merk als snoezepoes maar die heb ik hier nog nooit gezien.
Door Jojo
#568908
sylvia schreef: Ja je kunt het zo duur maken als je wilt, je kunt naar de DSZ of je gaat naar de supermarkt voor Whiskas of Gourmet of iets van dien aard. Als je eraan kunt komen is er bv ook nog een merk als snoezepoes maar die heb ik hier nog nooit gezien.
Ja, ik gebruik nu die whiskaszakjes, das wel makkelijk omdat het dan niet zo lang open staat, aangezien ik het meng en dus niet zo veel gebruik. Maar het zal niet een van de 'gezondste' merken zijn bedoel ik... Waar zit de minste nutteloze/schadelijke stoffen in.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#568912
Jojo schreef: Ja, ik gebruik nu die whiskaszakjes, das wel makkelijk omdat het dan niet zo lang open staat, aangezien ik het meng en dus niet zo veel gebruik. Maar het zal niet een van de 'gezondste' merken zijn bedoel ik... Waar zit de minste nutteloze/schadelijke stoffen in.
zou dat zoveel uitmaken, ze worden allemaal door goed gehouden omdat ze geconserveerd zijn je zou kunnen kijken in welk merk het meeste vlees/vis zit en ik zou de merken met groenten laten liggen meestal zitten daar mega erwten in en mais.
Door *wendy*
#579258
@ Silvia, mag ik wat vragen? Zoniet dan toch ;D
Uit dit topic begrijp ik dat het dus beter is om blik-/zachtvoer te geven dan brok?

Mijn kat krijg ik ook niet aan de KVV en/of BARF. En eigenlijk wil ik niets liever.
Wat kan ik allemaal proberen om hem toch zover te krijgen, want zelf gevangen muizen eet hij wel helemaal op. :-\ (althans regelmatig vind ik 1 pootje en een staartje terug, soms ook gewoon een hele muis)
Door Ollie
#579276
pippy schreef: @ Silvia, mag ik wat vragen? Zoniet dan toch ;D
Uit dit topic begrijp ik dat het dus beter is om blik-/zachtvoer te geven dan brok?

Mijn kat krijg ik ook niet aan de KVV en/of BARF. En eigenlijk wil ik niets liever.
Wat kan ik allemaal proberen om hem toch zover te krijgen, want zelf gevangen muizen eet hij wel helemaal op. :-\ (althans regelmatig vind ik 1 pootje en een staartje terug, soms ook gewoon een hele muis)
Ik ben dan Sylvia wel niet ;D maar je kunt idd beter blikvoer geven dan brokken. Een kat drinkt van zichzelf weinig, en in brokken zit geen tot nauwelijks vocht.

In blikvoer zit.. ik dacht iets van 90 procent vocht.

Heb je al eens 1 dagskuikens erbij geprobeert? Die van mij vinden dat heerlijk :D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#579481
pippy schreef: @ Silvia, mag ik wat vragen? Zoniet dan toch ;D
Uit dit topic begrijp ik dat het dus beter is om blik-/zachtvoer te geven dan brok?

Mijn kat krijg ik ook niet aan de KVV en/of BARF. En eigenlijk wil ik niets liever.
Wat kan ik allemaal proberen om hem toch zover te krijgen, want zelf gevangen muizen eet hij wel helemaal op. :-\ (althans regelmatig vind ik 1 pootje en een staartje terug, soms ook gewoon een hele muis)
Inderdaad kun je beter blik of zakjesvoer geven dan brokjes.

Als hij graag een bepaald soort blikvoer lust kun je dit gaan mengen met vers, eerst een klein lepeltje erdoo en dan langzaam aan steeds meer vers toevoegen.
Door *wendy*
#579658
ok gaan we het weer proberen. Hij is tot nu toe zo bijdehand om dan het blikvoer weg te vreten en het vers te laten liggen. Ondanks het feit dat ik het er echt doorgeen geroerd heb.

Terwijl ik het woordje geroerd lees bedenk ik me dat ik misschien beter kan prakken en dan hutselen??? Kan hij nie meer vissen, toch?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door