Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door ~Joke~
#561957
De laatste dagen zie ik Penny steeds blaadjes van het kleefkruid eten. Nu kom ik net de geneeskrachtige werking van deze plant tegen. Misschien dat ze zich niet helemaal ok voelt? Grappig dat honden instinctief weten welke blaadjes en kruiden ze moeten eten

Galium aparine
Kleefkruid


Inwendig gebruik:
ziekte van Pfeiffer, keelontsteking, prostaatklachten, blaasontsteking, lymfereinigend, bloedzuiverend.


Uitwendig gebruik:
brandwonden, schaafwonden, zweren, huidontstekingen, roos, schilferende hoofdhuid.
Door Jolly
#562897
Kunnen jou honden, onze arena niet eens komen bewerken dan?
Heb daar kleefkruid en brandnetels te over staan.
Gratis op te eten voor elke liefhebber ;)
Door Hanny
#562934
Hier behoort kleefkruid ook tot het vele groen, wat met smaak wordt gegeten. Krijg de indruk, dat ze hop nog veel lekkerder vinden.
Maak me maar niet druk om de geneeskrachtige werking. Eentje heeft er een keer een flinke hap Vingerhoedskruid gegeten, ik geloof toch niet, dat zij een hartpatiënt is, dat zou daar soms geneeskrachtig voor gebruikt kunnen worden.
Ik kan me de paniek van toen nog goed voor de geest halen.
Verleden jaar had ik een plant citroenmelisse voor de dames gekocht, vraten ze leeg, waar ik bij stond.
Gescheurd en in de moestuin gezet. Als Tom nu een paar takjes mee naar huis neemt, doet hij hen een groot plezier. Toen Karmijn woensdag haar pupjes kreeg, lustte ze uiteraard geen eten, maar wel met smaak een takje citroenmelisse. Het was haar gegund, maar wel vreemd.

Hanny
Door ~Joke~
#562979
Gefeliciteerd met de pups!
Ik vind het grappig om te zien hoe de mijne hun assortiment groen steeds verder uitbreiden. Wij hebben ook citroenmelisse achterin de tuin staan waarvan ze regelmatig lopen te snoepen.
Door Elvira
#562986
Nelson eet ook braamblaadjes. Hij is nu in een periode dat hij overal z'n tanden in zet, maar het meeste spuugt hij uit, maar de braamblaadjes eet hij op. Ik heb gelezen dat ze zoet smaken en dat er vit. C in zit. Het werd gebruikt bij o.a. exceem, maar daar heeft hij geen last van. Ik denk dat hij ze gewoon lekker vindt. Gras trekt hij er met grote pollen uit, maar eet er volgens mij weinig van.
Door 202Spots
#565697
workingmalinois schreef: Fils eet nooit gras of zo, maar aan kleefkruid wil hij altijd knabbelen???
Zou dat iets betekenen?
Kan best zijn dat hij 't ergens voor nodig vind, maar ik zou me er geen zorgen over maken.
Door tieneke
#568702
Ik heb ze er hier nog niet van zien eten.
De paarden wel maar die eten volgens mij dan ook alles,vrouwenmantel,geranium,zelfs stekelige planten eten ze...er staan geen giftige planten/kruiden in het weiland....heb voor ze erin gingen minstens 22 verschiillende soorten geplukt en nagekeken of het safe was.
Door Mevroi Kruim
#569423
tieneke schreef: Ik heb ze er hier nog niet van zien eten.
De paarden wel maar die eten volgens mij dan ook alles,vrouwenmantel,geranium,zelfs stekelige planten eten ze...er staan geen giftige planten/kruiden in het weiland....heb voor ze erin gingen minstens 22 verschiillende soorten geplukt en nagekeken of het safe was.
Ja, de paarden eten bijna alles! Wel distels bv maar weer geen Frans raaigras. En geen paardebloemblad, maar wel venkel en karwei.
Kleefkruid, mwa, geloof niet dat ze dat lekker vinden. Jonge braamblaadjes, jummie!
Door Bianca1
#569636
grappig, hier ook twee grote kleefkruid liefhebbers....gras is niet favoriet maar kleefkruid, mjam! :)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door