Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#568618
Vandaag voor de meiden eens kwarteltjes gehaald, in combinatie met een beetje runderspiervlees leek me dat een prima maaltijdje voor deze hitte.

Brave BARFers als ze zijn, hebben Wodka en Breezer het kwarteltje aangepakt, meegenomen en lekker even liggen kraken en smakken, prima, niets mis mee.

Maar dan Dommelsch...vuile schrokop!
Klapt haar kaken op elkaar zodat het kwarteltje uit mijn handen schiet, rent weg, ik zie haar nog "krak en slik" doen en komt dat terugrennen om te zien of er nóg zo'n lekker hapje te halen is bij me....

Kwarteltjes zijn voor Dommelsch dus duidelijk te klein... :( Nu maar hopen dat er geen kwarteltjesobstructie plaatsvindt bij die mafkees... >:(
Door danielle1980
#568620
;D ;D ;D :-[ :-X

estrelle mn oudste teef doet dat ook altijd, ze rent naar dr kleed met eten, kraakt 2 keer of zo en op is t.
kwartels zijn met die kaken gewoon zo op. ::) :P
ik knip t nu meestal in 2en trouwens, als ze dan terug komt heb ik nog een stukje voor dr. ;)
Laatst gewijzigd door danielle1980 op ma 12 jun 2006, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jeanne
#568626
oh, wat een schrokkerd :o
zal wel goed gaan hoor ;)
hier hadden ze zaterdag ieder een heel haantje van 1200 gram! normaal eten ze iets van 500 gram per dag.
bes heeft er bijna een kwartiertje over gedaan, eerst de poten, kraak slik en dan de rest ook kraak slik en weg ::)
en sil heeft heerlijk bijna een uur liggen kraken en knagen en trekken.
Door Happy Tail
#568664
Tja dat zijn gewoon tussendoortjes voor ze dan toch, klein snakkie, soort kipnuggetje

en wat denk je dat er hier met een stuk runderpens van ruim 650 gram gebeurd.....
klein beetje knaag knaag en dan slik!

kwestie van een kleine minuut hier. echt dan denk je je geeft iets waar ze even mee bezig zijn. NOT.

denk dat kwarteltjes hier ook binnen 3 nanosecondes erin zitten. straks ligt er een kalfsknie klaar, is ze tenminste eventjes zoet mee.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#568672
Happy Tail schreef: Tja dat zijn gewoon tussendoortjes voor ze dan toch, klein snakkie, soort kipnuggetje

en wat denk je dat er hier met een stuk runderpens van ruim 650 gram gebeurd.....
klein beetje knaag knaag en dan slik!

kwestie van een kleine minuut hier. echt dan denk je je geeft iets waar ze even mee bezig zijn. NOT.

denk dat kwarteltjes hier ook binnen 3 nanosecondes erin zitten. straks ligt er een kalfsknie klaar, is ze tenminste eventjes zoet mee.
nog nooit problemen mee gehad? ik ben er nog wel een beetje bang voor dat er ergens iets vast komt te zitten... :-\
Door tieneke
#568692
Hier flikken ze precies hetzelfde met bijv een groot kiprugstuk,kraken 1 keer en rossen het zo naar binnen.
Grote kippenpoten duurt hoogstens een paar seconden :-X
Het is hier net het roofdierenverblijf in Artis :P ;D ;D
Door Happy Tail
#568742
-Saskia- schreef: nog nooit problemen mee gehad? ik ben er nog wel een beetje bang voor dat er ergens iets vast komt te zitten... :-\
dan komt het er meestal heel even weer uit en wordt dan nogmaals naar binnen gewerkt ;D net zolang totdat het binnen wil blijven ;D
Ik vermeld er mischien ten overvloede bij dat ik er altijd, maar dan ook altijd bij ben als ze eet.
Door Lizzy
#569043
Mijn "pup" krakt zeggen en schrijven 2 keer op haar kwartel. En dat is volgens mij nog uitsluitend om de vleugeltjes naar achteren te vouwen zodat ze beter door d'r keel glijen :o ::) ::) ;D

Ik zou me echt geen zorgen maken. Kwartel is zooooo zacht! Dat at mijn pup op 8 weken al 'hap, slik, weg'.
Door Twiz
#569062
Jeetje zeg, ik heb een volwassen dobermann, die neemt het kwarteltje eerst eens in de bek om dan te gaan bekijken waar ze zal beginnen, en ze begint steevast met het kopje. Krak(je) kopje weg, dan gaat ze verder eten van voor naar achter, vleugeltjes, lijfje, en de dijtjes bewaart ze voor het laatst. En ze is gerust een paar minuutjes zoet met een kwarteltje, en zeker niet hap slik weg. De ideale barfer.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#569114
Lizzy schreef: Mijn "pup" krakt zeggen en schrijven 2 keer op haar kwartel. En dat is volgens mij nog uitsluitend om de vleugeltjes naar achteren te vouwen zodat ze beter door d'r keel glijen :o ::) ::) ;D

Ik zou me echt geen zorgen maken. Kwartel is zooooo zacht! Dat at mijn pup op 8 weken al 'hap, slik, weg'.
Dat wilde ik nou ook net zeggen. Mijn pup (9 week) kraakt ze ook zo weg :D
Door Remke
#569121
-Saskia- schreef: nog nooit problemen mee gehad? ik ben er nog wel een beetje bang voor dat er ergens iets vast komt te zitten... :-\
Nee ik denk ook niet dat het problemen zal geven. Die botjes zijn zo dun dat het in de maag wel oplost en anders verder. Jij hebt ook zulke beren van honden!

Enne Kuif slikt ook zo een halve poot of een vleugeltje door als ik even niet oplet.
Ze krijgen ook nog wel eens van die kauwstaafjes van gedroogde huid. Kuif kauwt net zolang tot het nattig en wat flexibel is en slikt hem dan zo snel mogelijk door. Als hij niet lekker doorglijd dan kotst hij het knabbeltje weer uit en gaat nog even verder met smekken. Brrr, ook erg leuik als je in bed ligt en je hoort die hond bezig met zijn vieze praktijken... :-X
Door Lizzy
#569812
-Saskia- schreef: ..ik moet ook gewoon nog wat meer "ballen" krijgen met dat BARFen... ;D
;D ;D ;D ;D

Ach joh, komt vanzelf!
Gebruikersavatar
Door pike
#569991
Lizzy schreef: ;D ;D ;D ;D

Ach joh, komt vanzelf!
denk je echt? ik had al moeite met kippenekjes, nu niet meer hoor maar ik zit nu tegen de vleugeltjes aan te hikken ;D
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#571870
Vandaag Dommelsch in de herkansing met de kwartel, in haar bak gedaan en wat denk je:

Ik denk wel 10 keer gekraakt en gekauwd!! Ik ben weer erg trots op mijn meissie ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door