Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#568386
Eigenlijk vraag ik me af hoe snel pups mogen groeien, zonder daar last van te krijgen... Is dat rasgebonden (afhankelijk van de grootte van het ras)? Of zijn er andere dingen die meespelen? Zijn er vaste perioden waarin explosieve groei voorkomt? Wanneer is dat? Ik ga voor Ikijok een groeischema bijhouden... Puur uit nieuwsgierigheid. Ben ik de enige "gek" die dat doet?

Rachel.
Door Hanny
#568389
Denk niet, dat je de enige gek bent, maar ik ben wel nieuwsgierig hoe je denkt de groei te kunnen beïnvloeden. Hoe hard ze MOGEN groeien????????
Voor pups heb ik altijd het idee, rustig aan doen, met voer en met beweging.
Blijft altijd de vraag, wat is rustig? Zal voor een ieder verschillend zijn.
Ik voer al jaren zo'n beetje hetzelfde, neig nu wat meer naar Barf en het lijkt erop, dat de ene pup in het begin harder groeit en een andere pup pas later ineens harder gaat.
Met dit antwoord schiet je dus echt lekker op hè?

Hanny
Door K@rin
#568400
Nee, hoor je bent HELEMAAL niet gek ;)
Ik doe dat altijd bij mijn pup.
ELKE week wegen en de schofthoogte opmeten ;)
Ik denk, dat voor iedere iets grotere hond geldt, dat ze niet meer dan 1 kg gemiddeld per week aan mogen komen.
Je moet de ribben goed kunnen blijven voelen, zonder dat ze een "wasbord" worden.
Door Hanny
#568476
Ik weeg mijn puppen van een klein ras ook iedere week.
Altijd wel een geringe gewichtstoename. Ik meet niet, dat is verder toch niet te beïnvloeden.
Ik kan me goed voorstellen, dat het op het oog zonder wegen perfect gaat, maar hier is donderdag weegschaal dag, ook voor de volwassen dames.

Hanny
Door Lizzy
#568482
Ik heb Linga iedere week gewogen. En iets minder vaak de schofthoogte gemeten, maar ook wel met regelmaat. En ze is nooit meer als 700 gram per week aangekomen. Maar ik denk dat groei voor een groot deel ras en individu bepaald is. Was dat niet het geval, zouden 2 pups uit hetzelfde nest op hetzelfde voer hetzelfde groeien en volgens mij is dat niet het geval.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 12 jun 2006, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#568484
ook bij Jazz heb ik iedere week gewicht en schofthoogte bijgehouden, gewoon omdat ik het leuk vondt ;D Dan kon je zien dat ze rustig dog zeker groter werd ;) en ja af en toe zit er een kleine groeispurt in, maar ik kan niet zeggen dat het in deze week of die week zou moeten, want Jazz en haar nestgenoten groeiden verschillend op, en de een is uiteindelijk groter dan Jazz geworden en de ander kleiner, maar allen hadden ze af en toe een goeispurt, vaak op wisselende tijden ;) wat mij betreft geen touw aan vast te knopen :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door