Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kuszco
#567773
Zita mijn epi labrador had vannacht een drol in de bijkeuken gedeponeerd. Dat doet ze nooit, alleen als de nood wel heel erg hoog is. Het was een normale drol. maar ze moest wel nodig weer uit toen ik om half 8 beneden kwam. Ze rende de tuin in en poepte nog meer, eerst vrij gebonden en toen bleef ze aandrang houden, maar er kwam alleen steeds wat vocht.
Zita krijgt al 6 weken carnibest-light en dat ging steeds prima.
Waar zou dit van kunnen komen? Kan het met de warmte te maken hebben? Ik ben bang dat ze met de warmte samen te veel vocht gaat verliezen. Kan ik toch gewoon wandelen in de wat koelere uren.?
Wat doen jullie eigenlijk als je hond diarree krijgt? Vroeger toen ze nog brokken kreeg gaf ik dan gekookte kip met rijst. Maar sinds ze epilepsie heeft krijgt ze KVV.
En ik vraag me af of jullie nog andere tips hebben?
Door Lizzy
#567794
Ik geef in principe altijd hun gewone voer (dus in jouw geval versvlees). Tenzij ze echt totaaaaaal leeglopen en ze er ziek bij zijn. Dan geef ik niks.

Je kunt wat Okugest van VSM geven. Evenuteel kun je wat probiotica gaan geven om de darmen een beetje te boosten.

Dit soort dingen kunnen best door voerverandering komen, maar meer waarschijnlijk is dat ze bijv. iets geks heeft gegeten of dat het inderdaad van de warmte is of dat ze een virusje heeft opgelopen. Want, na 6 weken verwacht ik dit soort reacties niet meer.

Je kunt haar wel wat extra laten drinken door er bijv. een scheutje karnemelk of yoghurt door het water te doen. Of door wat bouillon te geven.
Door Kuszco
#567881
Hoi Lizzy. Ik ben vanmorgen toen het nog niet zo warm was nog een kleine wandeling gaan maken. Ze heeft alleen plasjes gedaan. Dus ik denk dat ze haar darmen echt goed leeggepoept heeft.
Maar wat betreft die probiotica, zelf gebruik ik yakult.
Mag zij dat ook hebben en hoeveel en hoe vaak en hoe lang mag ik dat geven?
Door Lizzy
#567885
Kuszco schreef: Hoi Lizzy. Ik ben vanmorgen toen het nog niet zo warm was nog een kleine wandeling gaan maken. Ze heeft alleen plasjes gedaan. Dus ik denk dat ze haar darmen echt goed leeggepoept heeft.
Maar wat betreft die probiotica, zelf gebruik ik yakult.
Mag zij dat ook hebben en hoeveel en hoe vaak en hoe lang mag ik dat geven?
Yakult heeft als nadeel dat er suiker of zoetstof in zit en ik vind dat persoonlijk niet geschikt voor de hond (en eigenlijk ook niet voor de mens...). Ik zou capsules probiotica kopen. Ze mag dat iedere dag. En je kunt de helft van de volwassen-mensen-dosering geven.
Door supersam2005
#567925
Mijn hond had daar ook een tijd last van en dat bleek dikkedarmontsteking te zijn. :-\
Ik geef hem nu Farmfood en versvoer. Bij elke maaltijd krijgt hij ook wat gewone volle yochurt en dat vind hij erg lekker. Sindsdien zijn de problemen opgelost. ;)
Door Kuszco
#567985
Nou ik ga er eerlijk gezegd niet van uit dat mijn hond momenteel dikke darmontsteking heeft.
Dat herken ik wel. Dat had een van mijn vorige honden regelmatig.
Daar zag het niet naar uit nu.
Ik denk eerder dat ze gisteren in de tuin aan en op van alles heeft liggen knauwen.
Daar kan ze echt niet tegen.
Ze probeert ook wel eens een drolletje mee te snoepen als de mogelijkheid erin zit. Eigenlijk is het een kleine allesetende viespeuk. Ik moet echt zo voorzichtig met haar zijn.
Door Kuszco
#567989
En oh dat van die yoghurt is ook een goed idee.wil ik ook wel eens proberen.Dat zal ze ook wel lekker vinden, ze eet vrijwel alles als ze de kans krijgt.
Labradors eigen zegt men altijd.
Door Kuszco
#568131
Hoi Lizzy. Vanavond na het eten heeft ze toch nog een keer dunne ontlasting gehad.Ik maak me toch wel bezorgd. In oktober vorig jaar heeft ze ook een keer een darminfektie gehad. \daar heeft ze haar eerste insult aan overgehouden.
Nu knijp ik 'm dus weer behoorlijk. Ze heeft gewoon haar eten gehad vandaag. Winkels zijn niet open dus okugest kan ik morgen pas halen.
Ik heb wat bouillon gemaakt kan ik haar dat geven als extra vocht? Of is dat niet nodig? Het is niet dat ze continu poept maar normaal gaat ze maar een keer per dag.
Waar kan ik die probiotica capsules kopen? Krijg ik die ook in de apotheek.?
Door Kuszco
#568279
Zita heeft vanavond ook haar avondeten uitgebraakt.
Ze eet steeds stukjes van de boomschors die we in de tuin uitgestrooid hebben.Ik ga morgenvroeg toch maar even naar de DA. Ze heeft wel honger. Zit nu weer voor de aanrecht voor haar avondmaaltijd. Ik heb maar wat rijst gekookt voor de nacht i.p.v. vlees. Het liefst zou ik haar even niets geven, maar Zita kan niet goed tegen nuchter zijn. Daar krijgt ze insulten van. Ik maak me wel ongerust.
Door Kuszco
#568307
Ja,dank je. Waarschijnlijk is het weer een virusje of heeft ze weer eens wat verkeerd gegeten tijdens het wandelen.
We zullen zien. Ze ligt nu te slapen op de bank. Heeft net een bak rijst met bouillon op, met smaak moet ik zeggen. Dat is ook altijd het rae. Labradors laten bijna niet merken als ze zich niet lekker voelen.
Tot morgen.
Door Kuszco
#568383
Vannacht heeft ze lekker geslapen. De rijst is binnen gebleven. Alleen zit je dan met het probleem dat ze gal gaat braken op haar nuchtere maag. Dit gebeurde nu dus ook. Met CB heeft ze daar nooit meer last van gehad. Ik ben dus zo eigenwijs geweest om haar het gewone eten te geven. Zita blij. Baasje blij. Maar we gaan toch even op visite bij de DA.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door