Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door shira
#568211
Sinds 4 dagen is mijn hondje ziek, het begon met al haar eten te braken, en daarna als ze water gedronken had.
Ik naar de dierenarts die dacht dat ze een ontsteking aan haar maag en darmen had....later zei ze van niet.
Na elke dag 2x bij de dierenarts te zijn geweest weten ze het nog steeds niet.
Er is een bleodonderzoek gedaan, daar was alles normaal, en rontgenfoto wees ook niets uit.
Ze is 3x aan het infuus geweest, en afgelopen vrijdag heeft ze een echo laten doen, en die arts zag ook niets bijzonders, dus ik ben naar huis gestuurd met sterkte ermee.
Lekker dan.
Ze drinkt wel, maar slaapt de hele dag door, en wil de hele tijd in de zon liggen.
Advies van de dokter is om haar niet in de zo te laten liggen omdat ze een paar dagen koorts had 40.6, wat nu gelukkig niet meer is.
Ze braakt gelukkig niet meer, maar wil ook helemaal niets eten, en is er onstabiel en valt wel eens om.
Wat kan het zijn?
En wat moet ik doen?
Moet ik forceren haar wat te eten, zo ja wat?
Ik ben ten einde raad, en hoop dat iemand raad weet.
Door Lizzy
#568225
Oei! Jeetje, wat een ellende zeg... Ze klinkt behoorlijk ziek ja. Kun je naar een andere dierenarts, voor een second opinion? (want ik zou zo ook niet durven zeggen wat ze mankeert... Kan ze vergiftigt zijn?). Ik zou haar niet forceren te eten. Honden kunnen heel lang zonder eten. Niet lang zonder drinken. Drinkt ze wel?

Ik zou echt naar een andere dierenarts gaan, als ik in jouw schoenen stond...
Door shira
#568232
wat heerlijk zo snel een reactie.
ik was dat zeker van plan om te doen...om een second opinion te krijgen.
ze drinkt gelukkig wel, en heeft zowaar net een paar stukjes gekookte kip uit m'n hand gegeten, ik ben zo blij.
hopenlijk houd ze het binnen.
ik laat gauw wat weten en ben blij dat ik dit forum gevonden heb met dieren liefhebbers.
Door Lizzy
#568234
shira schreef: wat heerlijk zo snel een reactie.
ik was dat zeker van plan om te doen...om een second opinion te krijgen.
ze drinkt gelukkig wel, en heeft zowaar net een paar stukjes gekookte kip uit m'n hand gegeten, ik ben zo blij.
hopenlijk houd ze het binnen.
ik laat gauw wat weten en ben blij dat ik dit forum gevonden heb met dieren liefhebbers.
Goed nieuws dat ze in ieder geval drinkt! Dat is wel belangrijk! Ze heeft helemaal geen koorts/verhoging meer? Ik hoop dat we snel beter nieuws krijgen over je hondje!
Door conleeuw
#568376
shira schreef: wat heerlijk zo snel een reactie.
ik was dat zeker van plan om te doen...om een second opinion te krijgen.
ze drinkt gelukkig wel, en heeft zowaar net een paar stukjes gekookte kip uit m'n hand gegeten, ik ben zo blij.
hopenlijk houd ze het binnen.
ik laat gauw wat weten en ben blij dat ik dit forum gevonden heb met dieren liefhebbers.
Jij zeg hondje, daaruit maak ik op dat het mischien om een puppie gaat? Hoe oud is het hondje? want als het inderdaad om een pup gaat vraag ik mij af of er naar de normale hondenziekten is gekeken? Voorlopig is het wel goed dat ze drinkt!! dat is erg belangrijk, zonder eten kan ze wel heel even, maar ook omdat het zo ongeloofelijk warm is moet ze blijven drinken, en ik zou haar zeker niet in de zon laten liggen :-\ sterkte ermee, ik hoop dat het snel beter gaat ;)
Door shira
#571651
kHeb goed nieuws, Wany(mijn doggie) eet en drinkt weer normaal sinds een dag of 3.
Heel langzaam zag je dat ze zich iets beter ging voelen.
De dierenarts belde nog om te vragen hoe het ging, dat vond ik wel erg attend, maar wat ze nu precies had is ook voor de dierenarts een raadsel, omdat alles goed was in haar bloed, urine, en op de echo en rontgenfoto.
Het is geen puppy, maar is al een dame op leeftijd en wordt over een paar maanden 10 jaar.
Ik heb haar gevonden toen ze ongeveer 4 weken was op Curacao, waar ik toen woonde.
Ben dus heel erg blij dat het weer goed gaat, en bedank jullie voor alle steun.
Ik blijf zo af en toe ff hier lezen hoor op het forum, want vind dit bijzonder..!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door